Gå til innhold

UFO tråden: hvor alt omkring UFO fenomenet kan diskuteres


Anbefalte innlegg

En teori på hvorfor bilder blir så uklare har med frekvensnivået til farkoster å gjøre. Ha de for høy eller lav frekvens kanskje det resulterer i at kameraet ikke kan tyde ordentlig? Det blir nevnt dyp summing fra ganske mange farkoster. Tar du bilde eller ihvertfall filmer en TV ser du merkelige striper som rører seg. Våre øyne er ikke lik kameraer osv...

 

det stemmer det at våre øyne ikke er som kamera.

en vanlig CRT tv har en 24 FPS, dette er nok til å lure øynene våre til å se dette som film.

når du filmer/tar bilde av en tv blir ikke kameraet lurt på samme måte som øynene, de filmer det som er der akkurat da, de blir ikke lurt slik øyene våre blir.

stripen som kommer er alltid der, det er bare vi som ikke klarer å se den.

 

dette er KUN mot ting som har FPS, den virkelige verden har ikke FPS, så frekvens gjelder ikke der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Frekvens er kanskje ikke riktig rette ordet, selv om frekvens også er et merkelig felt, særlig i form av vibrasjon og lyd. Er det noen som har hørt om cymatics forresten. Veldig interessant. Cyma [latin] = bølge = ikke direkte oversatt blir det bølgeforskning. Det har linker til "hellig" geometri. En flott, uomtvistelig, men ensidig type kan sees her, i form av salt som vibrerer på plate:

Vibrasjon finnes jo i atomer, derfor har de relevans for oss på mange plan. Da er det ikke vanskelig å forstå at lyd, støy kan ødelegge oss og være tortur, eller være behagelig og helende. Har du hørt at mediterende folk [særlig munker] "summer" før, og synger dypt? Der har du det. Hvordan de fikk denne viten [sannsynligvis over 1000 år siden] er merkelig å tenke på, men fortidens "oldinger" gjorde mye rart de...

 

Tilbake til temaet kanskje :p

Denne filmen under er det beste enkelt "beviset" jeg har funnet til nå, kanskje verdensledende. At den varer så lenge betyr at det bare er plass til mer info. I de første ti min ca er det uinteressante fortellinger fra hovedpersonen for skeptikerne her, men fotobevisene, 12 000 vitner og uavhengige forskere som selv ser samme fenomenet på èn bestemt plass taler i positiv favør for utenomjordisk kontakt.

Verdt å bemerke at dette er ikke den normale sølv-ifo typen, men glødende skip. Anbefaler å sette på opplasting en stund i forveien for de utålmodige som vil spole seg fram...

http://www.soultravel.se/2008/1116-carlos-diaz/ufo.html

 

Edit: Fikset på småting

Endret av Skyrim
Lenke til kommentar

Skyrims "svar" på hva vedkommende mener med frekvens er et ikke-svar, et usvar, altså tåkeprat. Det kan se ut som Skyrim har funnet et fint ord i en ordbok og vil late som han/hun har peiling på et eller annet. Men vi har fortsatt ikke fått hva det er med uskarpe ufobilder som er relatert til "frekvens", eller hvorfor "frekvens" har noe med uskarpheten å gjøre. Vi har heller ikke fått noe svar på hva slags "frekvens" det snakkes om. Skyrim nevner lyd-summing, healing og TV-bilder som eksempler, og det aner meg at Skyrim er en new-ager som tror at verden i bunn og grunn består av "åndelige vibrasjoner". I såfall har ikke dette noe på teknologi og vitenskap å gjøre, da tilhører det religion og livssyn.

Lenke til kommentar

Okei, jeg bragte diskusjonen ut av balanse med frekvenspratet, som gikk over til noe annet. Jeg liker å ta med helheten eller beslektede ting av og til, for jeg er j*ækla glad i å prate om løst og fast og mulige sammenhenger. Kall det gjerne en svakhet.

 

Jeg aner ikke hvordan slike fartøyer er oppbygd. Men at de står minst tusenvis av år foran oss teknologisk, når de først er kommet hit [enten det tok veldig lang eller veldig kort tid] er ikke til å tvile på, og da aner vi ikke hvilke teknologier de har i forbindelse med fartøyene sine. "Frekvensen"/bildeforstyrrelsen kan ha noe med kamuflasje-feltet deres å gjøre, som bør gå utenfor skipet.

 

I dag har vi mulighet til å gjøre faste ting så og si helt usynlig, og myke objekter [menneskeklær] halvt usynlig. Japanske forskere er vel fremst på dette feltet.

Tenk bare hva romvesnene kan gjøre da, og hvor kraftig den teknologien er. Vil de observere, og sannsynligvis passe på oss så gjør de det vel helst uten å bli sett. Noen av de som allikevel ser dem, får det ifølge min viten; fordi de enten trenger å åpne bevisstheten, de testes og opereres eller det er en sjelden teknisk feil.

 

Når det kommer til bilder og film så er jeg kanskje den første som setter dem i et mistenkelig lys. Det er ikke til å unngå at noen vil lage kødd på andres bekostning, og det er det verste jeg vet, ved siden av urettferdighet.

Ja, det finnes sinnsykt mye dritt der ute. Er det rart at folk ser mistenksomt på hele greia, etter at noen hele tiden med viten roper ulv, ulv? [tenk bare på den der romskip-saken i USA i høst hvor det var "brennsikkert" at et romskip kom, kanalisert av ei dame. Selvfølgelig får det bred dekning... Ingen med beina på bakken tok det seriøst].

 

Er noe av det iscenesatt av maktpersoner som har altfor god kjennskap til dette men som vil sette IFO'er/fenomenet og oss i dårligst mulig belysning? Man kan ikke utelukke et ja. Overnaturlighet og særlig ting fra det ytre rom har alltid vært latterliggjort av de som visste bedre.

Vet at det er en oppbrukt frase men prester før latterliggjorde rund-jord-teorien, sola i sentrum teorien og muligens mer, mens de trodde på engler, demoner, sjøuhyrer, eksorsisme og ikke minst Gud! Hva gjorde normale mennesker på den tiden mon tro. De var redde for å skille seg ut og bli frastøtt, og de fleste stolte vel på intelligente, lærde presters dømmekraft og hadde ikke behov for noe annet. Brydde seg kanskje egentlig ikke. Dessuten var det fare for heksejakt hvis de påsto noe.

Er mennesker så forskjellige fra den gang, bortsett fra siste punkt [i noen grad] ?

 

De som gjorde det har likevel bragt oss langt i dag, og det var viten som hadde vært kjent i årtusener av Sumererne [som vi ikke har oversatt alle nedtegnelser av, og som hevdet de fikk viten av vesener fra en annen planet], noen av de gamle, store filosofene, mayaene over tusen år og araberne før den vestlige verden [etter hva jeg husker om araberne].

 

Åndelige vibrasjoner hører såvisst ikke til her [og de skal jeg gå bort ifra heretter], men du kan heller ikke si at hele UFO-fenomenet er 100% i den vitenskapelige verden [slik vi forstår den] SeaLion. En god del av det ja, noe grenser til pseudovitenskapen, som sagt.

Yes da, jeg er en temmelig ung og delvis hjernevaska new-ager. Du har brukbare evner som synsk faktisk [ærlig talt], kan være verdt å utvikle dem :thumbs:

 

Hei til alle forresten. En hyggelig nok start her på forumet igjen hehe.

 

 

Edit: Det om kirka osv og:

Jeg skifter herved navn til Equalitor, mitt mer kjente nick, hvis dette er mulig med eller etter at denne konto [med dertilhørende e-mail] blir slettet. Har opplevd det motsatte flere ganger. Noe blir aldri helt slettet fra visse systemer.

Endret av Skyrim
Lenke til kommentar
Jeg aner ikke hvordan slike fartøyer er oppbygd. Men at de står minst tusenvis av år foran oss teknologisk, når de først er kommet hit [enten det tok veldig lang eller veldig kort tid] er ikke til å tvile på

Eh, hvordan vet du at det er snakk om slike fartøyer?

 

"Frekvensen"/bildeforstyrrelsen kan ha noe med kamuflasje-feltet deres å gjøre, som bør gå utenfor skipet.

Kan ha noe med? Hvordan vet du det?

Lenke til kommentar
MEN: Av de noen milliarder livsformer som har utviklet seg på Jorda etter livets begynnelse er det bare én art, oss selv, som har kommet så langt i redskapsutviklingen at vi begynt å utforske det som er utenfor kloden vår. Det har dessuten vært en del avgjørende globale katastrofer underveis som livet har vært avhengig av for å utvikle seg videre. F.eks ville dinosaurene fortsatt vært verdens herskere nå hvis ikke det kom en diger stein fra verdensrommet for 65 millioner år siden og utryddet 90% av alt liv. Uten den steinblokka ville altså menneskene aldri ha eksistert.

 

Hvis vi bruker vår egen klode som modell så ser det altså ut til at sjangsen for at det skal utvikle seg såpass intelligent liv på en planet at de begynner å utforske verdensrommet er uhyre liten. Antagelig er den like liten andre steder. Det betyr at av noen milliarder planeter med liv så vil det kun være én av de som har en romfarerart. Det er i hvert fall ikke sånn at alle planeter med liv = romfarere. Så enkelt er det ikke.

 

Og så har vi avstandene. Det finnes et morsomt stjernekikkerprogram for PC/Mac/Linux der man kan "reise" mellom stjernene. Man kan endog reise med flere ganger lyshastigheten. Selv om man satte opp farten til hundre ganger lyshastigheten ("hundre warp" i TV-serien Star Trek) så ville en PC-ferd tvers gjennom vår egen galakse ta tusen år. Uten pause. Tenk å henge over PC-en i tusen år. Da burde du skaffe deg evig liv først.

 

Slike ferder er det de UFO-troende tror at andre arter begir seg ut på for å besøke oss, ikke én gang, men støtt og stadig. Og så tror de UFO-troende at slike eventyr må vel alle andre også klare å tro på?

 

Skal du bruke oss som modell så må du også tenke på at vår klode, jordkloden er relativt ung i forhold til visse andre planeter der ute. Det at vi har fått lov til å herje rundt her i kun et par hundre tusen år blir jo et hårstrå i forhold til hvor lenge andre sivilasjoner kan ha oppnådd hvor som helst der ute.

 

Se så tilbake til hvordan utviklingen har gått iløpet av disse årene.

Er da ikke mindre enn 100 år siden folk nektet for at det gikk ann å fly.

 

Hvis da andre sivilisasjoner har fått lov til å utvikle dette i 1000år, eller hvorfor ikke 10,000år til så skal det ikke mye fantasi til for å skjønne at det å lage en "UFO" lett kan være mulig.

 

Lysets hastighet trenger da også ikke være den ypperste form for transportmiddel. Det er kun noe vår teknologi og forståelse har satt en stopper for. Om 1000+- år så finnes det nok noe annet som kan reise kjappere pluttselig.

 

Vi lærer noe nytt hver dag som går, bare se på lærebøkene til moren og faren din i forhold til dine egne.

 

nei sånn er det nok ikke, men har en vag følelse at vi ikke er den skapeste kniven i univers

et, selv om vi liker og tro oss suverene. sån bare for artig vil jeg tippe at vi er midt på "smart-skalaen"

 

Jeg vil på ingen måte si at vi "muligens" er midt på "smart-skalaen".

 

Finnes det annen intelligent liv der ute som har fått utfoldet seg 10,100 eller 1000 ganger lengre enn oss så er vi nok en av de teiteste rasiene som "hersker" på dens planet.

Bare se på hva vi driver på med.

 

90% av all krig som foregår her på kloden er pga en uforklaring fantasi opplegg av en tulling som liksom laget universet på 7 dager og som hadde et annet kjøtthue som kunne gå på vann.

Og i tillegg til dette så krangler vi om hvilke deler av denne fantasifortellingen som er rett og galt og dermed dreper vi hverandre pga det.

 

Så er vi "midt på skalaen" så blir jeg rett og slett trist.

 

 

 

Jeg vil ikke si at jeg direkte trur på dette, men det er da underholdende å se forskjellige forklaringer uansett.

 

Det finnes 6 episoder om jeg ikke husker feil, så da er det litt å se på for de som interesserer seg.

Lenke til kommentar
Hvis da andre sivilisasjoner har fått lov til å utvikle dette i 1000år, eller hvorfor ikke 10,000år til så skal det ikke mye fantasi til for å skjønne at det å lage en "UFO" lett kan være mulig.

 

Lysets hastighet trenger da også ikke være den ypperste form for transportmiddel. Det er kun noe vår teknologi og forståelse har satt en stopper for. Om 1000+- år så finnes det nok noe annet som kan reise kjappere pluttselig.

 

Vi lærer noe nytt hver dag som går, bare se på lærebøkene til moren og faren din i forhold til dine egne.

Selv i min fars lærebøker om fysikk stod det at lyshastigheten var maks. Dette er ikke ny kunnskap, og selv om forskerne har visst dette i over 100 år, så gjelder dette fortsatt og det er ingenting man har funnet ut i løpet av disse over 100 årene som tyder på at dette er feil.

 

Dere UFO-troende klamrer dere til troen på at lysets hastighet er overstigbar. Men hva hvis det viser seg at denne grensa er en like uoverstigelig grense om ti tusen år? Hva da? Da faller vel hele UFO-fantasien deres i grus, gjør den ikke?

 

Derfor er dette simsalabim-argumentet de UFO-troendes hovedargument, et av de tynneste hovedargumentene som eksisterer i noen "teori".

 

Selv Jesus sin vannvandring er mer sannsynlig. Det var et uvær, kanskje et realt tordenvær, før Jesus gikk på vannet, et vann som ble beskrevet til blikkstille i gå-øyblikket. For folk ved Middelhavet må dette ha blitt opplevd som et under, men vi moderne nordboere vet selvsagt forklaringen: Tordenvær oppstår der kald og varm luft møtes, iskald luft kan bl.a gi haglbyger midt på sommeren. Overflatevannet på Genesaretsjøen frøys rett og slett til is, og is kan man gå på. Samtidig var fenomenet is såpass ukjent for de fleste der nede på den tiden at selv det å gå på isen ble oppfattet som et under.

 

Ser du? Selv Jesus sin vannvandring er mer sannsynlig enn overlysfart. I offentlige romerske kilder fra et par tusen år siden står det forresten nevnt at det fantes en merkelig fyr i Judea på den tiden. Så Bibelen er ikke eneste kilde for at Jesus var en reell person. Det betyr at Jesus er mer sannsynlig enn at UFOer er utomjordiske romfartøy. Sånn rent vitenskaplig sett.

Lenke til kommentar
ufo debunkerne er raske til å angripe alle eventuelle vitenskapelige teorier og hull knyttet til IFO fenomenet, men når det er snakk om alle de bortimot 100 vitnene i forsvaret, cia og bla bla bla bla bla.... (sagt det altfor mange gangern nå)

 

hvordan bortforklarer du ALLE disse folka? løgnere og skøyere alle sammen?

Hvordan bortforklare andre religøse? Det er over en milliard mennesker som tror på kristendommen, mange av de troende er seriøse mennesker, noen av de er forskere, til og med kjerneforskere og evolusjonsbiologer.

 

UFO-tro er en slags religion. Man tror på UFOer som utenomjordiske farkoster, eller man tror ikke på UFOer som utenomjordiske farkoster. De som tror på UFOer som utenomjordiske farkoster tror gjerne også på overlyshastighet, tankekraft, helbredende krystaller, healing og andre umulige fenomener.

 

Gravitasjon derimot er det ingen som "tror" eller "ikke tror" på. Ikke tordenvær heller. Har du noensinne hørt noen si "jeg tror på tordenvær"?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Spørsmålet om liv på andre planeter finnes er vel egentlig over, det vet man jo at det statistisk sett må finnes.

For å få liv igang på en planet så trengs kun de rette forholdene, og med en uendelighet av alternativer MÅ nødvendigvis liv oppstå på massevis av andre planeter.

Men:

 

1-En teori er at liv oppstår og forsvinner i løpet av perioder.

Før eller siden vil jorden også dø ut, enten ved at menneskene dreper den eller at vi blir grusa av en stein fra rommet.

Det blir straks enormt mye vanskeligere når to sivilisasjoner skal utvikles og oppdage hverandre samtidig.

 

2-Hvis DE kommer til OSS før VI kommer til DEM vil de logisk sett ha en mer avansert teknologi enn oss, og vi vil bli sett på som dumme leketøy og bli behandlet på samme måte som vi behandler kuer og griser idag.

 

3-På samme måte vil ikke vi ha forutsetninger til å kunne forstå eller lære oss dem sine teknologi eller utviklingsnivå, fordi de vil uansett ligge så langt foran oss.

 

4-Vi må også forstå at det ikke finnes noen som har bruk for oss, da vi uansett vil være teknologisk sett på steinaldernivå

 

5-Når de besøker oss vil det kun være for å få litt bedre plass, og da gjør de akkurat det samme som vi gjør når vi trenger bedre plass: Vi rydder vekk det som er i veien, som da blir oss.

 

6-Verdiløse som vi er, kan jorden likegodt ende opp som en blikkboks noen skyter blink på "fordi de kan".

Vi må slutte med å se på oss som så viktige at vi skal hjelpe hverandre til et bedre liv og dra nytte av hverandres teknologi.

 

7-Sykdommer og bakterier vil være helt annerledes her, så uansett om de skulle lande vil de spraye innsektsmiddel over hele jorden og utslette alt liv først.

 

8-Vi kan også bli et lite leketøy for dem.

På samme måte som vi drømmer om å kunne dytte vekk meteorer som truer med å treffe, kan de dytte dem tilbake for å prøve å treffe oss.

Slik kan de leke med oss, inntil de går lei.

 

9-Vi må også se på vår brutale historie.

Skal vi dytte våre krig og vold er gøy holdninger over på dem slik at dem sine teknologiske muligheter blir paret med vår voldsromantiske perversjoner?

Tviler på om det er noen god idè?

 

10-Hva ville sjedd om de allikevel kom og var greie?

A-En parkeringsvakt ville løpt til og gitt dem parkeringsbot

B-En timeshare selger ville solgt dem en leilighet

C-Spammere og virusskapere ville infisert skipet

D-En eller annen kommunal ansatt ville bedt dem om å flytte seg fordi de skal male eller luke noe

E-Et inntauingsselskap ville tauet inn romskipet og krevd penger for å utlevere det

F-De ville blitt ranet, voldtatt og banket opp i løpet av de første 2 minuttene.

G-Innen 15 minutter ville militæret skutt og bombet dem

H-En skraphandler hadde smeltet om alt metall og laget spiker av det

Lenke til kommentar
Selv i min fars lærebøker om fysikk stod det at lyshastigheten var maks. Dette er ikke ny kunnskap, og selv om forskerne har visst dette i over 100 år, så gjelder dette fortsatt og det er ingenting man har funnet ut i løpet av disse over 100 årene som tyder på at dette er feil.

 

Ja og der ligger mitt poeng.

Du snakker i en skala som er microskopisk i forhold til hvor langt utviklingen, forskningen og forståelsen kan/vil utvikle seg ettrhvert. Så når man da tenker på at der ute finnes det planeter som har eksistert flere millioner år før vår planet oppsto og ergo en sivilisasjon har hatt muligheten til å utvikle seg i likeså lang tid, så må du da skjønne at det vi vet idag, kanskje blir forandret og ergo omskrevet i lærebøkene om X,XX,XXX år.

 

Vi vet faktisk mer om rommet enn vi vet av vår egen planet. Vi har ikke utforsket mer enn 10% av våres eget vann, sjøen. Og vi finner til stadighet nye dyre og plantearter.

 

Det vi vet idag er at lysets hastighet på 300 000km/s er den raskeste, men betyr dette at vi ikke om noen år kan finne ut at dette er feil? På samme måte som at vi for noen år siden trudde at atomet var den minste tingen her på vår planet? Men med ny teknologi og bedre forstørrelses tekninkker så finner vi da til stadighet mindre og mindre "byggeklosser", så igjen. Det vi vet idag trenger absolutt ikke være sant i morra, og da skal man være ganske bastant i å si at "nei, flyet er det raskeste man kan forflytte seg i" ettersom som jeg, så er dette bare noe du tipper og trur på lik linje som religion.

 

 

Dere UFO-troende klamrer dere til troen på at lysets hastighet er overstigbar. Men hva hvis det viser seg at denne grensa er en like uoverstigelig grense om ti tusen år? Hva da? Da faller vel hele UFO-fantasien deres i grus, gjør den ikke?

Hva hvis det viser seg at denne grensa ikke er det?

 

Og hvorfor trur vi mennesker av vi er smarte? Man trenger da bare se ut på gata så ser man egentlig hvor jævla idioter vi egentlig er, og det er ikke lenge siden vi satt i huler og tegnet ting i stein der inne mens vi dro damene etter håret.. ^^

 

Derfor er dette simsalabim-argumentet de UFO-troendes hovedargument, et av de tynneste hovedargumentene som eksisterer i noen "teori".

Jepp, den er like tynn som at jorden før var flat og ikke rund. De som da tenkte som så at "nei, dette stemmer ikke" ble altså hengt og drept pga de ikke hadde samme tankegang som de andre.

 

Vi er ikke smartere enn til vår egen nesetipp, det har vi da bevist flere ganger der vi har hatt feil i tankegangen våres flere ganger.

Som jo da også er grunnen for at læren forandres nesten fra år til år i enkelte situasjoner.

 

Eksempel:

Hjerte og lunge redning.

 

Før var det så jævlig viktig å pumpe 15 ganger for å blåse 3 ganger for å få inn oksygen.

I senere tid, eller for 6 måneder siden så har man funnet ut at det å blåse bare er tull hvis man ikke skal holde på i flere timer.

Så istedet for å pumpe 15 ganger å blåse 3, så er det MYE viktigere å bare pumpe blodet rundt.

 

Årsaken er pga når man stopper opp for å blåse så mister man blodtrykket, og hva er vell vitsen med å puste inn oksygen hvis man ikke har blodtrykket oppe for å frakte denne oksygenen?

Blodtrykket kommer seg ikke før man har pumpet 6,7,8 ganger, og ergo. Det vi gjorde før var helt feil.

 

Rart sant? At ting forandrer seg?

 

Er vi heldig og lever noen tusen år til, så kanskje det er vi som er ute og besøker andre planeter? Eller det er vi kanskje ikke smarte nok til sant? Ettersom lysetshastighet er den kjappeste, og at vi vil bli slengt veggimellom i et romskip under akslesesjon.

 

Jævlig merkelig at vi klarte å overleve år 2000 da verdenen skulle gå under, samt at vi har klart å bryte lydmuren ettersom det ikke skulle være mulig...

 

 

Selv Jesus sin vannvandring er mer sannsynlig. Det var et uvær, kanskje et realt tordenvær, før Jesus gikk på vannet, et vann som ble beskrevet til blikkstille i gå-øyblikket. For folk ved Middelhavet må dette ha blitt opplevd som et under, men vi moderne nordboere vet selvsagt forklaringen: Tordenvær oppstår der kald og varm luft møtes, iskald luft kan bl.a gi haglbyger midt på sommeren. Overflatevannet på Genesaretsjøen frøys rett og slett til is, og is kan man gå på. Samtidig var fenomenet is såpass ukjent for de fleste der nede på den tiden at selv det å gå på isen ble oppfattet som et under.

 

Ser du? Selv Jesus sin vannvandring er mer sannsynlig enn overlysfart. I offentlige romerske kilder fra et par tusen år siden står det forresten nevnt at det fantes en merkelig fyr i Judea på den tiden. Så Bibelen er ikke eneste kilde for at Jesus var en reell person. Det betyr at Jesus er mer sannsynlig enn at UFOer er utomjordiske romfartøy. Sånn rent vitenskaplig sett.

Har fått med meg isforklaringen, og ja det er godt mulig. Men du må se på resten av "historien". Sier du da at dette er mer vitenskapelig bevist så ja, hversågod, tru på hva du vil. For min del trur jeg heller på utvikling og evolusjonsteorien istedet for det greiene der.

 

Trur du også på evolusjonsteorien, så ta en liten kikk på våres tidstabell fra vi var aper til nå, og se hvor liten den tidstabellen egentlig er i forhold til våres egen planet.

 

Ta så denne planetens "alder" og lær at det finnes andre solsystemer der ute som er opptil flere hundre ganger eldre enn denne.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Jeg aner ikke hvordan slike fartøyer er oppbygd. Men at de står minst tusenvis av år foran oss teknologisk, når de først er kommet hit [enten det tok veldig lang eller veldig kort tid] er ikke til å tvile på

Eh, hvordan vet du at det er snakk om slike fartøyer?

Vi "troende" kan omtale "dem" som om de eksisterer, fordi vi har fått nok info fra alle hold, til å velge side. Folk ihvertfall jeg kjenner og stoler på levner jeg ingen tvil ovenfor. Vi tror deres IFOer er mulig å skape og er tilstedeværende. For dere andre er det UFOer.

 

Det med hvordan de kom hit er mer eller mindre spekulasjon, men jeg støtter raskere-enn-lyset-teorien. Er det noen som vet med sikkerhet om markhull kan eller ikke kan bøye rommet, og at en hyperintelligent sivilisasjon kunne kontrollere/skape disse selv? Niks.

 

"Frekvensen"/bildeforstyrrelsen kan ha noe med kamuflasje-feltet deres å gjøre, som bør gå utenfor skipet.
Kan ha noe med? Hvordan vet du det?

Det var et enkelt forslag. Skulle jeg heller bastant ha sagt at jeg visste det har noe med det å gjøre?

Lenke til kommentar
Spørsmålet om liv på andre planeter finnes er vel egentlig over, det vet man jo at det statistisk sett må finnes.

For å få liv igang på en planet så trengs kun de rette forholdene, og med en uendelighet av alternativer MÅ nødvendigvis liv oppstå på massevis av andre planeter.

Men:

 

1-En teori er at liv oppstår og forsvinner i løpet av perioder.

Før eller siden vil jorden også dø ut, enten ved at menneskene dreper den eller at vi blir grusa av en stein fra rommet.

Det blir straks enormt mye vanskeligere når to sivilisasjoner skal utvikles og oppdage hverandre samtidig.

At Jorda dør [og det er den i ferd med] betyr ikke dermed at vi gjør det i samme slengen. Er vi heldig tar det en stund før den steinen kommer og vi vil ha bosatt oss på Mars og Månen. I tillegg utvikler vi nye metoder for å fjerne trusselen fra større og større steiner.

2-Hvis DE kommer til OSS før VI kommer til DEM vil de logisk sett ha en mer avansert teknologi enn oss, og vi vil bli sett på som dumme leketøy og bli behandlet på samme måte som vi behandler kuer og griser idag.

Det er opp til hver enkelt rase som kommer. Jo lenger de har kommet, jo mer sannsynlig er det at de forstår universets lover og hvordan å behandle de svakere.

3-På samme måte vil ikke vi ha forutsetninger til å kunne forstå eller lære oss dem sine teknologi eller utviklingsnivå, fordi de vil uansett ligge så langt foran oss.

Er de intelligente nok klarer de å lære oss alt, med tiden, ved å reversere sin egen teknologi så vi ikke får altfor stor makt med en gang.

4-Vi må også forstå at det ikke finnes noen som har bruk for oss, da vi uansett vil være teknologisk sett på steinaldernivå

For noen som ser på oss som vesener med like stor rett til å leve, vil de ha utbytte av å bringe oss framover. Ikke direkte ved hjelp av teknologi og å stoppe våre kriger, for vi er ikke moden nok til å motta for avansert utstyr og våre kriger må vi ende selv. Men det første de vil gjøre [tror jeg] er å avsløre seg selv for ekstremt mange flere på en gang, og høyne bevisstheten vår. Det går rykter om at Obama blir den som åpner USA's "hemmelig"stemplede UFO-filer, og det kan vi nå endelig håpe, så blir det slutt på diskusjonen. Dessverre er det nå tvilsomt, siden det virker som om England holdt igjen mye når de åpnet sine UFO-rapporter.

5-Når de besøker oss vil det kun være for å få litt bedre plass, og da gjør de akkurat det samme som vi gjør når vi trenger bedre plass: Vi rydder vekk det som er i veien, som da blir oss.

Og du går ut ifra at alle er fiendtlige? Selv om Stephen Hawkins sa at sannsynligheten er størst for at første kontakt blir negativ er han ikke allvitende.

6-Verdiløse som vi er, kan jorden likegodt ende opp som en blikkboks noen skyter blink på "fordi de kan".

Vi må slutte med å se på oss som så viktige at vi skal hjelpe hverandre til et bedre liv og dra nytte av hverandres teknologi.

Hva er verdiløst med oss? På lengre sikt kan det godt være bruk for oss som arbeidskraft, og jorden er fortsatt et skattkammer av gener og ressurser.

7-Sykdommer og bakterier vil være helt annerledes her, så uansett om de skulle lande vil de spraye innsektsmiddel over hele jorden og utslette alt liv først.

Hehe, dette er kjent fra "War of the worlds", som jeg syntes hadde en tåpelig slutt. Marsboerne hadde ligget i dvale i en million år, også popper de fram når vår sivilisasjon er mye sterkere framfor bare tusen år tidligere? Attpåtil dør de av noe de iallefall burde forutsett hvis de hadde brains til det. "De" trenger ikke utrydde vårt liv, kun beskytte seg selv, og sende ut droner eller androider for å gjøre drittjobber. Jeg tror også at de har utviklet sinnsykt sterk Zalo håndvask :D

8-Vi kan også bli et lite leketøy for dem.

På samme måte som vi drømmer om å kunne dytte vekk meteorer som truer med å treffe, kan de dytte dem tilbake for å prøve å treffe oss.

Slik kan de leke med oss, inntil de går lei.

Om sadismen er der, så mulig. Men det er ikke noe jeg tror de ville vinne på.

9-Vi må også se på vår brutale historie.

Skal vi dytte våre krig og vold er gøy holdninger over på dem slik at dem sine teknologiske muligheter blir paret med vår voldsromantiske perversjoner?

Tviler på om det er noen god idè?

Det spørs hva de tar seg nær av. Er de så dumme at de blir påvirket så er de nok krigersk og litt laverestående enn det man skulle tro uansett.

Lenke til kommentar
Hvis da andre sivilisasjoner har fått lov til å utvikle dette i 1000år, eller hvorfor ikke 10,000år til så skal det ikke mye fantasi til for å skjønne at det å lage en "UFO" lett kan være mulig.

 

 

er jo akkurat dette, se hva vi har klart på 100 år, hvor er vi om 2000 år til? ingen som vet

 

 

Selv i min fars lærebøker om fysikk stod det at lyshastigheten var maks.

 

dette vet vi vel ikke, men vi må vel alle si oss enige at og reise 5000 milliarder lysår går ikke hvis man tenker lineært. alltså fra A til B. gjøres det så skjer det på en annen måte Einstein sier jo at rom er flexibelt.

 

men han kan neppe forklare dette med den fysikk kunskapen vi har i dag.

Lenke til kommentar
Ta så denne planetens "alder" og lær at det finnes andre solsystemer der ute som er opptil flere hundre ganger eldre enn denne.

 

Det er vel heller du som har noe å lære her. Jorden er ca 4,5 milliarder år gammel. Universet er mellom 13,5 og 14 milliarder år gammelt. Hvordan får du det til å gå opp at det skulle finnes andre solsystemer som er "flere hundre ganger eldre" sammenliknet med vårt?

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar

Hvis det var alt du hadde å si kjekulf så regner jeg med at du ikke hadde andre argumenter mot meg enn å si at jeg bommet litt på et par tall i mitt svar.

 

Dessuten de tallene der går ut på at "Big Bang" teorien er den rette. Hva hvis det har vært flere "Big Bangs" der ute?

 

Poenget står der fremdels. Vi har hatt friheten til å utfolde oss i en liten brøkdel av hva andre sivilisasjoner kan ha oppnådd andre steder.

 

Og det er ikke mindre enn 2 år siden vi fant ut muligens "bommet" vi med 2 milliarder år når man nå har regnet ut hvor gammelt universet er.

 

Om 2 år til så finner vi vell ut at det var feil det også?

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Hvis det var alt du hadde å si kjekulf så regner jeg med at du ikke hadde andre argumenter mot meg enn å si at jeg bommet litt på et par tall i mitt svar.

 

Bommet litt? Hallo? Andre solsystemer kan være kanskje opp mot 10 milliarder år gamle i beste fall. Det vil si at de maksimalt kan være dobbelt så gamle som vårt. Du hevder de kan være "mange hundre ganger eldre". Det er ikke det jeg kaller å bomme litt. Det er totalt skivebom.

 

Ellers må du gjerne tro at det finnes gode bevis og argumenter for at fremmede vesener har besøkt oss eller observert oss. Jeg har ennå ikke funnet slike gode bevis eller argumenter som tåler grundige vitenskaplige undersøkelser.

 

Dessuten de tallene der går ut på at "Big Bang" teorien er den rette. Hva hvis det har vært flere "Big Bangs" der ute?

 

Ut fra teoriene vi har nå vil i så fall et slikt big bang gjøre at alt starter fra scratch igjen. Det finnes gode argumenter for at det finnes levende vesener på andre planeter i universet. Dette var ikke et av dem ut fra de teoriene vi har nå og de observasjonene vi har gjort (observasjoner av universet, ikke av UFO-er).

 

Poenget står der fremdels. Vi har hatt friheten til å utfolde oss i en liten brøkdel av hva andre sivilisasjoner kan ha oppnådd andre steder.

 

Og det er ikke mindre enn 2 år siden vi fant ut muligens "bommet" vi med 2 milliarder år når man nå har regnet ut hvor gammelt universet er. Om 2 år til så finner vi vell ut at det var feil det også?

 

Det første er en rimelig observasjon. Det kan godt hende andre sivilisasjoner har kommet lenger enn oss i utvikling. Det betyr ikke nødvendigvis at de har vært her. Våre grunnleggende teorier om lyshastigheten og elektromagnetismen tyder på at det er svært lite sannsynlig at de kan ha vært her. Styrken til disse teoriene er jo blant annet at de fullt ut forklarer de observasjonene vi har gjort av universet, selv om de ikke forklarer alt og vi ikke kan bevise at disse teoriene gjelder i alle deler av universet og til alle tider. Det siste er noe vi tror og som er i overenstemmelse med de teoriene vi har.

 

Dessuten: Om det er 12, 14 eller 16 milliarder år gjør ikke at vi må endre alle våre teorier. Det er små forskjeller i den store sammenheng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...