Gå til innhold

UFO tråden: hvor alt omkring UFO fenomenet kan diskuteres


Anbefalte innlegg

Tror dere militæret og myndigheter i noe land ville gratis oppgi hvilken informasjon og ikke minst ukjent teknologi de hadde fått tak på til nå?

Nei, men det hadde de ikke trengt å gjøre heller. Informasjonen hadde spredt seg uansett.

 

Og tvilsomme kilder? Når ble særlig politiet, flygere og astronauter + de andre, tvilsomme egentlig?

Da de begynte å spy ut ubegrunnede påstander.

 

De er vanlige mennesker som folk setter sin lit til i hverdagen og er pliktig til å hjelpe andre.

Du mener altså at politifolk, piloter og astronauter er ufeilbarlige?

 

 

Den viser jo nøayktig hva UFO-folk er. Fra Wikipedia:

 

"He said that he started taking the issue much more seriously after watching ABC's Peter Jennings' UFO special in February 2005."

 

Så han har altså ikke noe vitne selv. Han er bare overbevist om at det andre har fortalt ham er sant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

verdensrommet er joe enormt svært. Vi på jorda har jo bare forsket på en bitteliten del av det. Det er større sjangse for at det finnes planeter som forholdene ligger til rette for liv, enn at det ikke finnes noen andre planeter i hele verdensrommet som har fohold som jorda. Folk kan ikke si at det ikke finnes annet liv i verdensrommet enn på jorda vår. Det er jo ingen som vet.

Lenke til kommentar
Så du tror alltså ikke på ufo du Pricks?

 

tror du at blandt mange billioner planeter er det kun liv på vår?

Disse to setningene har ingen verdens ting med hverandre å gjøre. Jeg har ikke sagt noe om liv på andre planeter i det hele tatt. Men du er jo tydeligvis hellig overbevist at med en gang det dukker opp liv på andre planeter, så dukker de automatisk opp her hos oss :lol:

 

nå snakke vi TRO ikke håndfaste beviser...

Ja, nettopp. Du har blind tro. Jeg forholder meg til fakta og virkeligheten.

Lenke til kommentar

ja, ble litt krøll da jeg redigerte posten :)

 

Men du er jo tydeligvis hellig overbevist at med en gang det dukker opp liv på andre planeter, så dukker de automatisk opp her hos oss

 

ikke nødvendig vis, men blir ikke så overasket om det har vært noen innom en tur. men som sagt før i tråden så har vi jo ikke bevis på det.

 

så du er alltså med på tanken om liv der ute?

 

 

vill ikke si jeg tror blindt på det nei, men vil heller ikke nekte for muligheten. så jeg er åpen får at det er liv. jeg liker og se ting før jeg tror/vet det. men ser man mattematisk på det, så skal det være liv, siden vi har liv overallt på jorden og vi har noen billioner planeter der ute

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Ja, er det jeg mener også. matamatisk sett så skal det være liv. ikke nok med at vi har billioner av planeter, men det er 10 millioner forskjelige livsformer på jorden. over allt i alle slags miljøer. spørsmålet om er jo om det er intlegent liv, noe sted som overgår oss.

 

 

også begynnelsen på denne videoen tar på samme måte for seg hvor stort universet egentlig er

 

http://www.youtube.com/watch?v=-TYEwIpM5SE

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

som vår kjære sjøløve allerede har forklart så er sannsynligheten for at to sivilisasjoner oppstår på samme tid svært liten. enda det er veldig sannsynlig at det finnes liv på andre planeter akkurat nå, så er det nok ikke intelligent liv det er snakk om.

 

jeg tror aliens har reist igjennom tid for å nå oss

 

no shit

 

Lenke til kommentar
blir ikke så overasket om det har vært noen innom en tur

Det finnes det altså null bevis for.

 

så du er alltså med på tanken om liv der ute?

Det er irrelevant for saken. Relevansen her er påstander om små grønne menn her hos oss.

 

så jeg er åpen får at det er liv

Men her er det ikke bare snakk om liv i hvilken som helst form, men om intelligent liv som oppsøker oss!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Noe av det som skaper problemer når man diskuterer utenomjordiske biologiske intelligente vesner og kontakt med dem, er at vi har en tendens til å fokusere for mye på vår egen virkelighet (som er forståelig). Vi må være forsiktige med å gjøre antakelser av noe som helst, for utenomjordiske skapninger kan være helt forskjellige fra oss. Måten de livnærer seg på, tenker, oppfører seg. Teknologien kan også være tusener av år foran oss og ikke likne på noe som helst av det vi har på dette tidspunkt.

 

I Belgia på 90-tallet observerte f.eks politiet et triangelformet objekt på størrelse med tre fotballbaner som kollapset/omformet seg til en rødglødende ball før det fløy ut mot verdensrommet i stor hastighet. Det er tatt bilder av objektet, men i politirapporten skrev de ikke hvordan dette skjedde fordi det rett og slett hørtes for utrolig ut.

Lenke til kommentar
Noe av det som skaper problemer når man diskuterer utenomjordiske biologiske intelligente vesner og kontakt med dem, er at vi har en tendens til å fokusere for mye på vår egen virkelighet (som er forståelig). Vi må være forsiktige med å gjøre antakelser av noe som helst, for utenomjordiske skapninger kan være helt forskjellige fra oss. Måten de livnærer seg på, tenker, oppfører seg. Teknologien kan også være tusener av år foran oss og ikke likne på noe som helst av det vi har på dette tidspunkt.

Men likevel er sannsynligheten størst for at liv på en eksoplanet (en planet i et annet solsystem) aldri utvikler en såpass intelligent skapning at de kan utvikle teknologi. Og selv om en og annen eksoplanet har en eller flere livsformer som faktisk er såpass intelligente at de kan utvikle teknologi, så er det ikke sikkert de gjør det likevel.

 

Menneskene som lever i nomadestammer rundt omkring i verden (f.eks himbaene i Namibia) er like intelligente som oss andre, men å kalle noe fra deres kultur for teknologi er å strekke det langt. Slik har de levd i tusener av år, og hvis ingen andre mennesker hadde utviklet teknologi og påvirket dem, så ville de nok fortette med sitt levesett i tusener av år inn i framtiden også. Hvis alle menneskene fortsatt levde i slike nomadegrupper, så ville det kanskje aldri oppstå teknologikulturer på Jorda, uansett hvor mange millioner år menneskene hadde på seg.

 

Den endringen som muliggjorde utvikling av teknologikulturer her på Jorda var det at noen mennesker kom på den "absurde" idéen å dyrke korn og andre matvekster, og dermed kunne de bli bofaste.

 

"Menneskene" på en eksoplanet kan godt være mer intelligente enn oss, men hvis det ikke skjer noen ytre endringer som naturkatastrofer, klimakriser eller kriger, så kan de likevel leve tilfredse i millioner på millioner av år som nomader og aldri utvikle teknologi. F.eks, hvis en delfinlignende art hadde blitt flere ganger mer intelligent enn oss, så er det likevel lite trolig at de ville utvikle en romfartsteknologi.

Lenke til kommentar

Som igjen er spekulasjoner SeaLeon.

 

Det blir for dumt å tru at det kun er oss som har klart å lage en sivilisasjon der ute.

Hvorfor skal det være slik du beskriver?

Det er jo ikke akkurat som om vi har et gjennomstnitt å ta av for de planetene det kan/er liv på. Så det å si at muligheten er liten for at det finnes intelligente skaptninger på en planet med et økosystem bare pga det finnes stammer her på jorden som har levdt og velger må du vite, å leve som de har gjort i flere tusen år blir jo absolutt ikke noe mer rett enn noe annet.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
I Belgia på 90-tallet observerte f.eks politiet et triangelformet objekt på størrelse med tre fotballbaner som kollapset/omformet seg til en rødglødende ball før det fløy ut mot verdensrommet i stor hastighet. Det er tatt bilder av objektet, men i politirapporten skrev de ikke hvordan dette skjedde fordi det rett og slett hørtes for utrolig ut.

Hvordan vet du at dette var små grønne menn og ikke noe annet?

Lenke til kommentar
I Belgia på 90-tallet observerte f.eks politiet et triangelformet objekt på størrelse med tre fotballbaner som kollapset/omformet seg til en rødglødende ball før det fløy ut mot verdensrommet i stor hastighet. Det er tatt bilder av objektet, men i politirapporten skrev de ikke hvordan dette skjedde fordi det rett og slett hørtes for utrolig ut.

Hvordan vet du at dette var små grønne menn og ikke noe annet?

Hvor skriver han at han trur/vet at det er "små grønne menn"?

Lenke til kommentar
Som igjen er spekulasjoner SeaLeon.

Selvsagt er det spekulasjoner, men mine spekulasjoner er laaangt mindre spekulative enn spekulasjonene om at universet er fullt av intelligente livsformer som alle sammen er tusner og millioner år foran oss i teknologisk utvikling, det som stadig hevdes av de "UFO-troende". For i stedet for de "UFO-troendes" spekulasjoner, som er mest basert på fri fantasi og ønsketenking, så er mine spekulasjoner basert på et reelt eksempel, nemlig den eneste planeten som vi har funnet liv på (foreløpig), Jorda.

Lenke til kommentar

Det er vell ingen som sier at det er fullt av intelligente livsformer der ute heller, og uansett om det er noen som sier det så er ikke det mer eller mindre galt å si enn det du sier.

 

Det finnes ingen bevis for både din påstand eller noen andres. Det eneste vi kan gå etter er regelrett matte og sannsynligheten for hva som kan finnes der ute.

 

Trenger vell ikke så mange superintelligente livsformer for at de skal finne ut av hvordan universet/rommet fungerer. Er det sant at rom og tid kan bøyes på forskjellige måter så skal det jo ikke mye til for en sivilisasjon å både besøke den ene planeten etter den andre for å utforske rommet på lik linje som det vi har startet med å gjøre nå.

Lenke til kommentar
Som igjen er spekulasjoner SeaLeon.

 

er jo det det hele dreier seg om, spekulere, filosofere og klø seg i skjegget :D

 

tror man må tenke seg at deg går begge veier, både primitivt og intelegent på hver sine ytterpunkt. hvis vi her på jorden fortsetter teknologi utviklingen i 1000 år i samme tempo som vi gjør idag så er det vel ingen som aner hvor vi havner og hva som er mulig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...