Gå til innhold

UFO tråden: hvor alt omkring UFO fenomenet kan diskuteres


Anbefalte innlegg

jeg er drittlei av at folk som er positive til ET hypotesen blir referert til som troende. dette kan ikke sammenlignes med noe religiøs svada. vi trekker det vi mener er logiske slutninger.

Der mener jeg du tar fullstendig feil. Akkurat som religiøse har alien-troende blind tro på det. Det er null bevis, men de trekker stadig frem tull som "vitneforklaringer", videoer med tilsynelatende uforklarlige fenomener, osv.

 

Det er ikke ETT ENESTE bevis for a aliens har vært her. Det er ikke engang en hypotese. En hypotese må være begrunnet. Alien-tro er "jeg så noe jeg ikke kan forklare, derfor aliens".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wow, som tiden flyr. Jeg trodde nesten tråden var død når jeg ikke lenger fikk oppdateringer, så på tide å starte kjeklinga for det uendelige spørsmål igjen. Lyst på det bildet jeg snakket om? Ja så klart vil dere det!

Det virker som om noen av debunkerne her har lite lyst til å faktisk se hva det prates om i filmene osv, så derfor bedre å ta det inn med "teskje".

 

Tror ikke den fenomenalt gode filmen [Carlos Diaz] jeg linka til baki der ble gransket veldig nøye heller, særlig ikke når professorer, fotoeksperter og folk med psykologisk utdanning tok en kikk på beviset og personene, og UFOene selv... Så den som ikke bryr seg om hva det prates om og som jeg som "troende, UFOdyrkende hippie" tar som et meget godt indirekte bevis ["et" av mange tusen], er ikke helt interessert i temaet? Det er jo tross alt lettere å bortforklare alt som tankespinn når man vil bli ferdig med diskusjonen og "knuse" våre "fantasier" til vårt eget og klodens beste.

 

Her er enda et av de snåle fotoene mine fra Mars, som verken jeg eller geologiske eksperter kan forklare [Jeg fant den igjennom ProjectCamelot.org, som ofte er ute med erklæringer fra både det ene og andre selskapet innen militærvirksomhet, romfart [også NASA], teknologi, paranormale hendelser forsket på og prøvd brukt/brukes av verdensledende nasjoner den dag i dag [bla. remote viewing, som har funka for ihvertfall USA].

 

post-138469-1230186099_thumb.jpg

 

Link til siden med bildet og en kort presentasjon: http://www.enterprisemission.com/samp5.htm

 

Edit: Man vet jo aldri hvilke geologiske sammentreff som skjer, men her skal forholdene ha vært skikkelig godt tilstede for noe tilsynelatende så svært å bli skapt, og ser dere godt er det ikke bare en tunnel som vises klart.

Merkelige former hvis de er lagd av intelligente vesener kan man si, men om de er laget av glass slik vi kjenner det så er det vel sånn at glass egentlig er seigtflytende væske [iallefall i gamle vinduer]?? Og hvem vet hvor lenge disse har hunget der, tilsynelatende i løse lufta noen plasser?

Endret av Equalitor
Lenke til kommentar
Lyst på det bildet jeg snakket om?

Kan du kort fortelle hva du sa om dette bildet?

 

Her er enda et av de snåle fotoene mine fra Mars, som verken jeg eller geologiske eksperter kan forklare

Hva får deg til å tro at ingen kan forklare dem? Bare fordi du eller UFOvennene dine ikke kan forklare dem betyr ikke at de er laget av aliens.

 

Det er jo bare hysterisk morsomt at UFOister bruker NØYAKTIG samme kvasiargumentasjon som kreasjonister: "Se på det da! Det KAN jo ikke være formet naturlig! Det er UMULIG!" eller "se, forskerne kan ikke forklare dette, derfor [GUD|ALIENS]!"

Lenke til kommentar

skeptikere er jo helt lukket for at det kan ha noe med ET å gjøre. hvorfor er det en så ufattelig ulogisk konklusjon å trekke?

 

vi har tusenvis av vitner verden over som forteller om merkelige objekter på himmelen som ligner på flyvende skip. man prøver å forklare disse fenomene på andre måter, og noen ganger lykkes man i å finne en logisk forklaring som forteller at det er et eller annet snedig naturfenomen på gang.

 

og så er det de sakene som ikke kan forklares ved hjelp av vår nåværende kunnskap om jorda og dens naturfenomener etc.

 

vi har alle disse vitnene, og jeg tviler på at alt kan avfeies på som hallusinasjon og tullball. flere store hendelser har forekommet de siste årene hvor hundrevis av mennesker har sett det samme objektet på samme tid. en av disse er phoenix lights hendelsen...

 

når man har tusenvis av observasjoner og vitner over hele verden, samt en hel herskare folk innen militæret, myndighetene, CIA og NASA som bekrefter disse observasjonene og teorien om at det er ETs involvert, så kan ikke dette sammenlignes med et ønske om å tro på en eller annen gud for å komme til himmelen eller noe sånt. å være positiv til at myndighetene dekker over noe og at vi faktisk, tro det eller ei, kan være i kontakt med ETs gir ikke en slags spirituell glede... jeg får ikke noe 'spirituell opphøyelse' av å tro dette. jeg er bare interessert i å finne ut hva som faktisk er sant eller ikke.

 

det eneste jeg ser fra skeptikere og deres argumenter er de samme 'nei, det går ikke. fysikkens lover tillater det ikke. vi har tross alt aboslutt kunnskap om universets og dets lover nå.'

 

og ...

 

'alle mennesker kan lyve'

 

er jeg godtroende eller? jeg er skeptisk til andres forklaringer, men mengden kredible folk som har stått fram og sagt sitt om UFO fenomenet kan ikke feies under teppet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du er ikke godtroende. Vitner som har jobbet offisielt for regjeringer som har hatt ansvar for sensitivt luftrom og atomvåpen, som forteller at de presses eller tvinges til å holde kjeft om ganske spesielle episoder er ganske håndfast bevis spør du meg. Å ikke holde høringer i kongressen så disse 500+ vitnene kan fortelle hva de vet er totalt uansvarlig og uakseptabelt etter min mening. Jeg håper og tror at Barack Obama, John Podesta og demokratene vil ta et skikkelig grep og ordne opp i dette, blant alle de andre problemene de må fikse. Ryktene skal ha det til at Podesta koker sammen noe, men jeg vet ikke mer...

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Jeg har lyst til å vinkle det litt "annerledes"

 

Er det noen som sitter inne med opplysninger på hvor lang tid de utenomjordiske bruker fra en planet som f.eks er

10 lysår unna og hit til jorden ?

 

Vil bare "sjekke" om de opplysninger som jeg har stemmer med det som andre har.

 

Diskusjonen på om de har vært her gidder jeg ikke engang å diskutere.

Til det er jeg bare altfor "overbevist" , uten å ha et eneste bevis.

 

Ser ut som det er folk inne på forumet som er genuint opptatt av dette.

Lenke til kommentar
skeptikere er jo helt lukket for at det kan ha noe med ET å gjøre.

På ingen måte. Det er lite som hadde vært kulere enn det. Jeg ønsker virkelig at det var noe i dette. Tidligere trodde jeg også på slikt.

 

Dessverre er det absolutt null bevis for at det er slik.

 

vi har tusenvis av vitner verden over som forteller om merkelige objekter på himmelen som ligner på flyvende skip.

Totalt irrelevant, da man ikke kan hoppe på første og beste konklusjon bare fordi man ser noe man ikke kan forklare.

 

og så er det de sakene som ikke kan forklares ved hjelp av vår nåværende kunnskap om jorda og dens naturfenomener etc.

Og da griper de trangsynte til sin favorittforklaring, f.eks. guder eller aliens. Ingen av disse er det fnugg av bevis for.

 

vi har alle disse vitnene, og jeg tviler på at alt kan avfeies på som hallusinasjon og tullball.

Alle disse vitnene som så noe de ikke kan forklare, og dermed trangsynt hoppet til første og beste konklusjon uten fnugg av bevis.

 

flere store hendelser har forekommet de siste årene hvor hundrevis av mennesker har sett det samme objektet på samme tid.

Dette har jeg allerede besvart: "Totalt irrelevant, da man ikke kan hoppe på første og beste konklusjon bare fordi man ser noe man ikke kan forklare."

 

når man har tusenvis av observasjoner og vitner over hele verden, samt en hel herskare folk innen militæret, myndighetene, CIA og NASA som bekrefter disse observasjonene og teorien om at det er ETs involvert, så kan ikke dette sammenlignes med et ønske om å tro på en eller annen gud for å komme til himmelen eller noe sånt.

Observasjonene er irrelevante, da det ikke automatisk er ET bare fordi tusenvis av mennesker ser noe uforklarlig. Folk som "bekrefter" ting er heller ikke pålitelige, og det er mange grunner til at de sier det de sier.

 

det eneste jeg ser fra skeptikere og deres argumenter er de samme 'nei, det går ikke. fysikkens lover tillater det ikke. vi har tross alt aboslutt kunnskap om universets og dets lover nå.'

Nei, nå vrøvler du. Det er ikke snakk om fysikkens lover og universets lover. Det er snakk om at det er ekstremt ulogisk og trangsynt å rope om ET så snart det er noe man ikke kan forklare.

 

og ...

 

'alle mennesker kan lyve'

Det trenger ikke å være løgn. Det kan være at de faktisk tror det, og tror at det er ET fordi de så noe de ikke kan forklare, som nevnt over. Eller de kan rett og slett være psykisk syke. Det er mange muligheter, og det vi i allefall vet er at menneskehjernen er ekspert på å vise oss det vi venter å se, og elsker å tolke ting på den måten vi helst vil ha det tolket.

 

mengden kredible folk som har stått fram og sagt sitt om UFO fenomenet kan ikke feies under teppet.

Bare fordi noen "står frem" så er de ikke automatisk troverdige av den grunn. Se over.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Avstanden til nærmeste stjerne er altfor stor og det vil ta for lang tid å reise dit, selv med lysets hastighet. En interstellar sivilisasjon kan derfor ikke forholde seg til de restriksjonene. Steven Greer, som dannet CSETI og har ledet grupper ut i villmarken for å oppnå kontakt med utenomjordiske i snart 20 år forklarer det slik: Vår bevissthet som gjør at vi er våkne i dette øyeblikk og gjør at vi er oppmerksomme på virkeligheten vi befinner oss i, er et universelt aspekt som vi alle er en del av. Man kan heve sitt bevissthetsnivå ved hjelp av meditasjon (og teknologi) slik at man omgår tid/rom da det ikke der er gjeldende. Det er slik CSETI gruppen oppnår kontakt, fordi de mediterer i gruppe på 30-40 stk og hever bevisstheten til et nivå hvor de kan kommunisere og vise de utenomjordiske hvor på jorda de sitter ved å bokstavelig talt zoome inn på f.eks melkeveien-jorda-nord amerika-colorado-crestone. Utveksling av informasjon skjer også ved tanker, ikke verbalt fordi det ikke er nødvendig når man befinner seg i en slik tilstand. De setter så opp laserutstyr for å vise skipene presist hvor i terrenget de befinner seg.

 

Men tilbake til tiden de bruker. Ifølge Greer er det ikke øyeblikkelig fra A til B og det tar litt tid, men ikke tusener av år. Romskipene er selv levende biotekniske maskiner som endrer frekvens til et høyere nivå og kan derfor omgå tid/rom slik vi kjenner til det. Det er visst derfor UFO'er forsvinner i løse luften, fordi de endrer frekvens og dermed forflytter sin eksistens til det vi kaller en annen "dimensjon".

 

Om dette er sant vet jeg ikke, men på dette tidspunktet har det skjedd så mye at jeg holder alle dører åpne.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Vitner som har jobbet offisielt for regjeringer som har hatt ansvar for sensitivt luftrom og atomvåpen, som forteller at de presses eller tvinges til å holde kjeft om ganske spesielle episoder er ganske håndfast bevis spør du meg.

Hvorfor ignorerte du innlegget der jeg stilte deg en rekke konkret spørsmål? Igjen:

 

1. Hva, helt konkret, er det du mener jeg bør se på i videoen? Vennligst nevn den viktigste tingen etter din mening.

 

2. Var det 500 vitner som så triangelet du snakket om?

 

3. Hva er bevisene dine for at triangelet var utenomjordisk?

 

4. Hvor er bevisene for at "cruiseskipene" dine var utenomjordiske?

Lenke til kommentar
Jeg har lyst til å vinkle det litt "annerledes"

 

Er det noen som sitter inne med opplysninger på hvor lang tid de utenomjordiske bruker fra en planet som f.eks er

10 lysår unna og hit til jorden ?

 

Vil bare "sjekke" om de opplysninger som jeg har stemmer med det som andre har.

 

Eg kom berre tilfeldigvis over denne tråden no, men jaggu er det intererssant. Spesielt interessert vart eg i kva opplysningar du sit med?

 

Dette høres så utrolig ut at jeg har stilt meg mange spørsmål rundt dette, tro meg :)

 

Og unnskyld, men akkurat det der høyrtes berre teit ut.

Endret av LMH
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
1. Hva, helt konkret, er det du mener jeg bør se på i videoen? Vennligst nevn den viktigste tingen etter din mening.

 

2. Var det 500 vitner som så triangelet du snakket om?

 

3. Hva er bevisene dine for at triangelet var utenomjordisk?

 

4. Hvor er bevisene for at "cruiseskipene" dine var utenomjordiske?

 

1. UFO/ET temaet er etter min mening så kompleks, og i den videoen jeg linket til er alle ting som nevnes like viktige og henger sammen. Jeg mener derfor det er viktig å se hele videoen for å få en helhetlig forståelse, så man ikke trekker konklusjoner basert på en liten bit med informasjon som gjerne har sammenheng med masse annet.

 

2. De omlag fem hundre vitnene har ingenting å gjøre med hendelsen i Belgia.

 

3. Du vet like godt som meg at jeg ikke kan bevise noe som helst, så jeg ber deg om å ikke stille meg slike spørsmål selv om jeg svært gjerne skulle ha likt å visst alle svarene og presentert dem for deg. Jeg har heller aldri prøvd å bevise noe som helst. Jeg sa fra første post at det er min teori og personlige mening, men jeg kan ta grundig feil.

 

4. Se nr 3.

 

http://www.youtube.com/watch?v=XiU1gYzsY7s

http://www.youtube.com/watch?v=vymLxCgGKM4

 

disclosureproject.org

cseti.org

faxonwashington.org

paradigmresearchgroup.org

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

pricks, vi hopper ikke automatisk til den konklusjonen vi 'håper' at det er. vi ser noe, prøver å forklare det, og når vi ikke klarer å forklare så kommer vi med hypoteser om hva det eventuelt kan være. noe av det kan være uforklarte naturfenomen eller lignende, eller det kan være aliens. den siste konklusjonen virker logisk for meg, ettersom jeg stoler på at flertallet av disse menneskene som står fram forteller sannheten om ting de har opplevd i forbindelse med flyvende talerkner, enten de måtte jobbe som cia direktører eller astronauter... er det en mulighet for at alle disse menneskene kan lyve? ja... men jeg synes det virker usannsynlig. jeg velger å trekke det jeg mener er logiske slutninger - ikke fordi jeg vil ha rett eller 'vinne' en slags debatt her på forumet, men fordi jeg vil finne sannheten til hva som egentlig skjuler seg bak UFO fenomenet.

 

lysets hastighet er et problem, ja... men, som jeg har skrevet i tidligere poster angående UFO, så har jeg liten tro på at dette kommer til å sette en stopper for oss. når jeg ser på hvor langt vi apemennesker har kommet innen teknologi, så virker det rett og slett naivt å tro at vi ikke kommer til å finne et eller annet smutthull i universets lover etterhvert.

 

hvorfor kommer de hit? om jeg fant en annen sivilisasjon av intelligente skapninger ville hvertfall jeg tatt turen og tatt en kikk. kanskje de er nysjerrige de også?

 

jaja

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Universet er hva det er. Det er sikkert mange ting vi ikke har oppdaget ennå, men som vi finner ut etterhvert. Så ordet "smutthull" blir kanskje litt feil å bruke, men jeg forstår hva du mener.

Lenke til kommentar
pricks, vi hopper ikke automatisk til den konklusjonen vi 'håper' at det er. vi ser noe, prøver å forklare det, og når vi ikke klarer å forklare så kommer vi med hypoteser om hva det eventuelt kan være. noe av det kan være uforklarte naturfenomen eller lignende, eller det kan være aliens. den siste konklusjonen virker logisk for meg, ettersom jeg stoler på at flertallet av disse menneskene som står fram forteller sannheten om ting de har opplevd i forbindelse med flyvende talerkner, enten de måtte jobbe som cia direktører eller astronauter... er det en mulighet for at alle disse menneskene kan lyve? ja... men jeg synes det virker usannsynlig.

Det er ekstremt frekt av deg å ignorere det jeg skriver. Jeg påpekte jo nettopp at de ikke nødvendigvis lyver!

 

Og jo, dere hopper med blind tro på første og beste forklaring dere ønsker at det skal være.

Lenke til kommentar
1. UFO/ET temaet er etter min mening så kompleks, og i den videoen jeg linket til er alle ting som nevnes like viktige og henger sammen. Jeg mener derfor det er viktig å se hele videoen for å få en helhetlig forståelse, så man ikke trekker konklusjoner basert på en liten bit med informasjon som gjerne har sammenheng med masse annet.

Dette er bare en tåpelig bortforklaring. Dette gjør du bare for at ingen skal motsi deg.

 

2. De omlag fem hundre vitnene har ingenting å gjøre med hendelsen i Belgia.

Men det var det jeg spurte de om! Hvorfor endrer du tema hele tiden? Det er umulig å diskutere med religiøse som hele tiden endrer tema.

 

3. Du vet like godt som meg at jeg ikke kan bevise noe som helst, så jeg ber deg om å ikke stille meg slike spørsmål selv om jeg svært gjerne skulle ha likt å visst alle svarene og presentert dem for deg. Jeg har heller aldri prøvd å bevise noe som helst. Jeg sa fra første post at det er min teori og personlige mening, men jeg kan ta grundig feil.

Ok, så blind, religiøs tro med andre ord. Som forventet. UFOister er alltid slik.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Men Pricks.. hør nå her..

Du skal hele tiden ha det til at de som tror på UFO'er og utenomjordiske sitter med "blind religiøs tro". La oss sette til side alt vi har av personlige meninger og se på hva som faktisk skjer rundt oss. Det er sikkert tusenvis av videoer og bilder tatt av uidentifiserte flyvende objekter. Derfor blir det forsåvidt dumt å spørre seg selv om de finnes eller ikke. Det meksikanske flyvåpenet la ut en video som viser UFO'er filmet med IR kamera, men man kunne ikke se dem med det nakne øye. Fint hvis du gidder se hele videoen. Jeg gav en hel rekke linker til sider et par poster over hvor du kan finne ut mer. En viktig sak å nevne er jo Rockefeller Initiative, hvor Laurance Rockefeller ønsket at Bill Clinton skulle undersøke dette nærmere (dokumentene finner du her). Jeg sitter ikke med håndfaste bevis for noe av dette, jeg kan f.eks ikke vise deg dassen fra en flyvende tallerken. Men jeg sitter heller ikke med blind religiøs tro.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Noen UFO-observasjoner får ikke umiddelbart en naturlig forklaring, men dessverre er det mange som da henger seg opp i ordet "objekter". UFO-observasjoner behøver ikke å skyldes "objekter", de er i de fleste tilfellene feiltolkninger av naturlige fenomener. Og disse fenomenene behøver heller ikke være "flygende", vi kaller verken månen eller planetene "flygende objekter", likevel har mange UFO-er blitt forklart med slike utenomatmosfæriske naturlige fenomener.

 

UFO-forkortelsen er altså ofte misvisende, da fenomenene som oftest verken er "flygende" eller "objekter".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...