Gå til innhold

UFO tråden: hvor alt omkring UFO fenomenet kan diskuteres


Anbefalte innlegg

Hvor skriver han at han trur/vet at det er "små grønne menn"?

Du sier altså at han ikke tror det var utenomjordiske vesener?

Hvordan skal jeg si/ikke si hva en annen person trur. Jeg tar det som står svart på hvit og gjør ikke som du og henter ut personlige antagelser basert på nada og ingenting.

 

Etter hva han skriver så kan man ikke anta noen verdens ting ettersom han ikke setter opp et personlig formening rundt det. Han skrev bare om noe som han mest sannsynligvis har lest eller sett. Så får det være opp til resten av oss å tenke om dette var et fenomen av naturlige årsaker eller om det ligger noe mer mystisk bak det.

 

Dette er dog nok et eksempel på deg og dine ubrukelige svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kommer vel til å få mye kritikk nå. Men ja, jeg tror det objektet jeg referer til noen poster lengre opp var av utenomjordisk opprinnelse. Ikke spør meg hvorfor, gjør litt research selv.

Hvis du fremsetter påstanden at den er av utenomjordisk opprinnelse så er det jo nettopp du selv som må begrunne dette.

 

Hva mner du med "gjør litt research selv"? Hva i pokker gir deg rett til å automatisk dømme om andre har gjort research eller ikke?

 

Enten begrunner du påstanden din, ellers ber du om unnskyldning og trekker den tilbake. Det holder ikke å lire av seg påstander som man ikke gidder å begrunne!

 

Etter hva han skriver så kan man ikke anta noen verdens ting ettersom han ikke setter opp et personlig formening rundt det.

Jo det gjør han, og han bekreftet det nettopp. Det er du som kommer med ubrukelige svar, i og med at du desperat prøver å endre tema.

Lenke til kommentar
Jo det gjør han, og han bekreftet det nettopp. Det er du som kommer med ubrukelige svar, i og med at du desperat prøver å endre tema.

Det er jo irrelevant om han nå etterpå kommer og svarer ja eller nei på ditt spørsmål. Mitt poeng står fremdeles. Du kommer med meningsløse spørsmål som et "svar" støtt og stadig.

 

Og hva mener du med at jeg "desperat prøver å endre tema."?

 

Hvilket tema er det jeg prøver å endre på?

Og "hvilken side" trur du at jeg er på? Hvis du klarer å fiske opp en quote der jeg sier plent at "Ja det finnes grønne menn!" så hversågod.

Lenke til kommentar
Hvis du leser innlegget hans fremkommer det helt tydelig at han trodde det var "små grønne menn" (morouttrykk for utenomjordiske vesener).

 

Åh? Hvor da?

 

"I Belgia på 90-tallet observerte f.eks politiet et triangelformet objekt på størrelse med tre fotballbaner som kollapset/omformet seg til en rødglødende ball før det fløy ut mot verdensrommet i stor hastighet. Det er tatt bilder av objektet, men i politirapporten skrev de ikke hvordan dette skjedde fordi det rett og slett hørtes for utrolig ut."

 

Utenomjordiske vesener er ikke engang nevnt her.

 

Og jeg spør deg igjen ettersom du ikke helt klarte å svare på det.

Hvilket tema er det jeg prøver å endre på?

Og hvor er mine "ubrukelige" svar?

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
"I Belgia på 90-tallet observerte f.eks politiet et triangelformet objekt på størrelse med tre fotballbaner som kollapset/omformet seg til en rødglødende ball før det fløy ut mot verdensrommet i stor hastighet. Det er tatt bilder av objektet, men i politirapporten skrev de ikke hvordan dette skjedde fordi det rett og slett hørtes for utrolig ut."

 

Utenomjordiske vesener er ikke engang nevnt her.

Kan ærlig talt ikke se poenget med å nevne det hvis en trodde det var hallusinasjoner eller et naturlig fenomen. Eneste grunn til å bringe det opp i en sånn tråd ville være for å si indirekte at en tror små grønne menn har tatt kontakt med oss/besøkt oss.

Lenke til kommentar
Åh? Hvor da?

I delen som kom rett før det du limte inn. Du vet, delen du ikke tok med selv om avsnittet kun omhandlet små, grønne menn! :lol:

 

"Noe av det som skaper problemer når man diskuterer utenomjordiske biologiske intelligente vesner og kontakt med dem, er at vi har en tendens til å fokusere for mye på vår egen virkelighet (som er forståelig). Vi må være forsiktige med å gjøre antakelser av noe som helst, for utenomjordiske skapninger kan være helt forskjellige fra oss. Måten de livnærer seg på, tenker, oppfører seg. Teknologien kan også være tusener av år foran oss og ikke likne på noe som helst av det vi har på dette tidspunkt."

 

Hvilket tema er det jeg prøver å endre på?

Du prøver å få diskusjonen bort fra det faktum at de overtroiske fantasiene dine er knust, og over på personangrep.

 

Og hvor er mine "ubrukelige" svar?

Det er innleggene dine der du prøver å avspore diskusjonen med personangrep og slike tåpeligheter.

Lenke til kommentar
Åh? Hvor da?

I delen som kom rett før det du limte inn. Du vet, delen du ikke tok med selv om avsnittet kun omhandlet små, grønne menn! :lol:

 

"Noe av det som skaper problemer når man diskuterer utenomjordiske biologiske intelligente vesner og kontakt med dem, er at vi har en tendens til å fokusere for mye på vår egen virkelighet (som er forståelig). Vi må være forsiktige med å gjøre antakelser av noe som helst, for utenomjordiske skapninger kan være helt forskjellige fra oss. Måten de livnærer seg på, tenker, oppfører seg. Teknologien kan også være tusener av år foran oss og ikke likne på noe som helst av det vi har på dette tidspunkt."

 

Haha, du må nok se på din egen post en gang til, for hvordan klarte du å quote fyren for så ta ut den delen du svarte på for å svare på et avsnitt som overhodet ikke antydet at han satt inn personlige tanker rundt et fenomen han beskrev. Se igjen på det jeg skrev med undertekst ettersom det var det avsnittet du svarte på.

 

Hvilket tema er det jeg prøver å endre på?

Du prøver å få diskusjonen bort fra det faktum at de overtroiske fantasiene dine er knust, og over på personangrep.

 

Mine overtroiske fantasier? Kan du gi meg en quote fra disse? Ettersom jeg har vært nøytral gjennom denne diskusjonen hele veien hvor jeg har satt kritiske spørsmål til begge sider. Det vil altså si at jeg aldri har sakt verken A eller B, men heller stilt spørsmål til A og B.

 

Så igjen, klarer du ikke å følge med her, eller er du rett og slett så evneveik at 90% av svarene dine er som tatt ut av en eller annen diffus tåke?

 

Og hvor er mine "ubrukelige" svar?

Det er innleggene dine der du prøver å avspore diskusjonen med personangrep og slike tåpeligheter.

 

Dette er ikke et svar jeg skulle ha, jeg ba deg vise frem et svar hvor jeg prøver å avspore en diskusjon.

Personangrep kommer ikke hvis det ikke ligger en grunn bak, og når en person oppfører seg som en idiot og anklager folk for falske ting så føler jeg at jeg har retten til å utpeke dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du er litt kvass i tonen Pricks :)

Så du forresten hele den videon jeg linket til? Synes dere alle bør se den.

 

Min mening om at vi ikke er alene kommer forresten fra flere indikasjoner/vitner/bilder/videoer/rapporter. Jeg har undersøkt en god del rundt temaet noen år og prøvd å være objektiv. Synes jeg har et ganske godt bilde av hva som foregår. Med et så kompleks og kontroversielt tema må man sjekke ut litt ting selv og prøve å tenke rasjonelt.

 

Som jeg har sagt tidligere er at vi må være forsiktige med å gjøre antakelser. Er ikke nødvendigvis sikkert utenomjordiske vesner er kortbygde og grønne. Hva om de likner ganske mye på oss? Hva om de ser ut som en gelèaktig klump?

Lenke til kommentar

Julenissen er ihvertfall på plass!

 

nisse_lysfenomen_682286p.jpg

 

http://www.nettavisen.no/innenriks/article2481814.ece

 

At skeptikerne stiller usannsynlig høye krav til bevis? Nei, vi krever bare en plausibel forklaring, gjerne støttet av bevis. Men det ser ut til å være mangelfullt på begge deler når man snakker om besøk fra andre kloder.

 

Men her er julenissen ihvertfall, prøv å bevis at det ikke er han sier jeg bare!

Lenke til kommentar
skeptikerne her stiller usannsynlig høye krav til bevis

Nei, det er helt vanlige krav til bevis. At de troende ikke engang klarer å hoste opp noe som er i nærheten av å være bevis engang betyr ikke at kravene er for høye. Det betyr at argumentene de troende kommer med er for dårlige.

 

 

Haha, du må nok se på din egen post en gang til, for hvordan klarte du å quote fyren for så ta ut den delen du svarte på for å svare på et avsnitt som overhodet ikke antydet at han satt inn personlige tanker rundt et fenomen han beskrev.

Jeg kommenterte delen der han snakket om en spesifikk episode der han mener det var snakk om aliens. At jeg ikke siterte delen jeg ikke svarte på betyr ikke at den helt magisk ikke eksisterer lenger. Det du prøver på nå er å dekke over det faktum at du ikke siterte alt han skrev, og feilaktig ga inntrykk av at han ikke sa det jeg sa at han skrev.

 

 

Så du forresten hele den videon jeg linket til?

Jeg gidder da ikke å sitte i en time for å se på en video uten mål og mening. Hvis det er noe spesielt ved videoen du mener vi burde få me oss, så oppsummerer du det her i tråden.

 

Min mening om at vi ikke er alene kommer forresten fra flere indikasjoner/vitner/bilder/videoer/rapporter.

Hvorav ingen sannsynligvis holder vann hvis man faktis undersøker dem. Kom med det beste beviset du har, så skal vi se. Men bare ett eneste - det beste. Begynner du å spy ut haugevis med påstander kommer vi ingen steder fordi vi ikke får fokusert på den ene delen.

 

Spørsmålet mitt til deg var: Hvordan vet du at det triangelet i Belgia du snakket om var romvesener?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Noe spesielt du bør få med deg? Hele videoen jeg linket til over.

 

Bevis? Over 500 vitner som har arbeidet i CIA, NRO, Hæren, Marinen, Flyvåpenet (og mer) som 9. Mai 2001 stod foran pressen på the national press club i USA og fortalte om episoder de personlig var involvert i enten direkte eller indirekte med den folkevalgte regjeringen. Disse personene har hatt ansvar for sensitivt luftrom, atomvåpen og har hatt særdeles strenge sikkerhetsklareringer. Altså ikke cooks plukket fra gata. Hovedsaklig er beskjeden fra dem: Vi er ikke alene og sannheten skjules fra allmennheten av ulike årsaker. De er villige til å vitne om hendelsene i detalje foran kongressen.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ingen har tatt bilder eller filmet Gud da..

Vi har vitner verden rundt som forteller om flyvende objekter så store som to cruiseskip som tilsynelatende demonstrerer "umulige" manøvrer og hastigheter. De filmes nesten daglig nå og legges ut på youtube.

Eksempler: Phoenix AZ 1997, Stephenville TX, 2007, O'Hare Airport Chicago 06, flåter med lysende kuler sees nå verden over.

Lenke til kommentar
Noe spesielt du bør få med deg? Hele videoen jeg linket til over.

Som sagt: Jeg gidder ikke se en times lang video bare fordi noen ber meg om det. Hvis du mener den tar opp noe relevant, så skriver du det her.

 

Bevis? Over 500 vitner som har arbeidet i CIA, NRO, Hæren, Marinen, Flyvåpenet (og mer) som 9. Mai 2001 stod foran pressen på the national press club i USA og fortalte om episoder de personlig var involvert i enten direkte eller indirekte med den folkevalgte regjeringen.

Ok, så disse 500 vitnene fortalte at triangelet var aliens? For det var det jeg spurte om, konkrete bevis for at triangelet du snakker om var utenomjordisk.

 

Ingen har tatt bilder eller filmet Gud da..

Nei, men mange PÅSTÅR at de har gjort det. Nøyaktig som med aliens.

 

Vi har vitner verden rundt som forteller om flyvende objekter så store som to cruiseskip som tilsynelatende demonstrerer "umulige" manøvrer og hastigheter.

Og beviset for hva dette er finnes hvor? Det eneste du sier her er "folk ser noe de ikke kan forklare, derfor ALIENS". Dette er ikke holdbart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...