Nedward Skrevet 29. november 2008 Rapporter Del Skrevet 29. november 2008 R.I.P: overklokking.no, programmer.no, hwb.no og nå kulturo.no. Dere er alle dypt savnet. Jeg har mistet min tro på dette nettverket. Jeg skjønner igrunn at programmer.no, overklokking osv. gikk dunken. Men det jeg nå håper er at ikke alle diskusjonene om film og tv skal havne ilamme alt det hardwarerelaterte på forsiden til forumet på hardware.no slik som overklokking og programmer og hwb. Etter at disse ble underkatogorier og overkatogorisert så er resultatet det at det ikke postes mer enn rundt 20 emner om overklokking av skjermkort i RETT katogori iløpet av 90 dager. Alle som bruker disse delene av forumet aktivt skjønner at det er laget mer enn 20 poster i kvartalet om overklokking av f.eks. GPU men det havner ikke der skal lengre. Håper ikke det er slik vi skal glemme kulturo og alle filmene og all musikken vi så og hørte på. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 1. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2008 Dumt dere legger ned! Er som regel enige med konklusjonene, og sjekker(sjekket) innom minst 4-5 ganger i uka Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 1. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2008 Skjønner ikke hvorfor "moderskipet" legger ned en av de sidene jeg vil tro bringer inn mest penger. Håper iallefall at Kulturo vil resie seg igjen når pengemangelen ikke er så stor. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 1. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2008 Skjønner ikke hvorfor "moderskipet" legger ned en av de sidene jeg vil tro bringer inn mest penger. Håper iallefall at Kulturo vil resie seg igjen når pengemangelen ikke er så stor. Nå er det vel veldig liten grunn til å tro at et firma som skal tjene penger legger ned det området som er mest lønnsomt for dem. Lenke til kommentar
shoop! Skrevet 1. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Lurer på hvor lang tid det vil ta før audiovisuelt.no blir lansert? ... Kilde #1: https://www.domeneshop.no/whois.cgi?domainn...audiovisuelt.no Kilde #2: http://www.tek.no/audiovisuelt Endret 1. desember 2008 av shoop! Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 1. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2008 Teh fu- Er jeg treig som ikke har fått med meg dette? Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 1. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2008 And one by one they fall.. Håper det er mange nye prosjekter på gang, for dette er bare blitt mer og mer en side for og melke mest mulig penger ut av folk, ikke for at nerder skal overføre hjerneføde.. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 1. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2008 Synes det høres merkelig ut å legge ned en veletablert side for så å satse på en ny side. Skulle tro at det ville være lettere å beholde den gamle siden og inkorporere det nye innholdet inn i den? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 1. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2008 Det er vel en grunnleggende strategi med å satse på teknologi fremfor kultur. Med Gamer som unntak. Det er logisk at Tek.no ønsker å ta for seg det audiovisuelle, men det tar vel ikke til seg så alt for mange nye lesere og gir ikke like stor bredde som det å ha Kulturo. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 1. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2008 Flere som er ute etter kulturnyheter vil også sjekke de store avisene. Når det gjelder tester og nyheter av audio/video er det oftere man vil lete etter et nettsted som spesialiserer seg på dette. Lenke til kommentar
HannaMagnussen Skrevet 1. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2008 Jeg må si at hvor vemodig det enn er, så er denne tråden hyggelig lesning for en eks-Kulturo-skribent. Og det kan jeg skrive under på at sjefene i Kulturo syns også. Denne tråden ble kringkastet internt i Kulturo-staben da det stormet som verst med innlegg ... Man kan trygt si det var hyggelig med litt ros. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 1. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2008 Lurer på hvor lang tid det vil ta før audiovisuelt.no blir lansert? ... Kilde #1: https://www.domeneshop.no/whois.cgi?domainn...audiovisuelt.no Kilde #2: http://www.tek.no/audiovisuelt Hva? er den ute allerede? Jeg ser det står i sammarbeid med kulturo, og at det ligger en rekke anmeldelser ute. Update please? Hvorfor er det ikke lagt ut noen reklame for denne nye siden? Lenke til kommentar
shoop! Skrevet 1. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2008 Fordi den ikke er lansert. Til dere som har styrt Kulturo.no: Takk skal dere ha, har lest mang en god tekst på siden deres Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 1. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2008 kulturo.no har noen av de dårligste dvd-anmeldelsene jeg har lest, jeg kommer ikke til å savne dem. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 1. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2008 Noen som er litt snurt for at favorittfilmen fikk dårlig karakter? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 1. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2008 Hahahaha. Genialt Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 1. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2008 Nei. Dvd-anmeldelsene er ræva fordi de nevner dvden i en bisetning eller to. De dvd-anmeldelsene jeg har lest ihvertfall, er omtrent rene film-anmeldelser. Sier ingenting om kvalitet på bilde eller lyd, ingenting om ekstramateriale er interessant eller ikke etc. Jeg gav forøvrig opp å lese dvd-anmeldelser på kulturo.no for lenge siden, jeg har ikke savnet dem siden, og kommer ihvertfall ikke til å gjøre det nå. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 1. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2008 Kulturo har valgt å gjøre det litt annerledes. Siden de som oftest allerede har anmeldt filmen velger de å anmelde det man får med dvd-en som en helhet der lyd og bilde er viktig for filmopplevelsen. Hvis du vil ha en anmeldelse av selve filmen leser man den. Et eksempel er Indiana Jones og Krystallhodeskallenes rike der filmen ble anmeldt for seg og dvd-en for seg. Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 1. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2008 Leste forresten Indiana Jones anmeldelsen for å se om noe har endret seg, dvden nevnes i litt mer enn en bisetning, men ikke stort. At anmelder presterer å si at filmen presenteres med "THX-lyd" sier nå også sitt om kvalitetsnivået. (THX er ikke et lydformat) Lenke til kommentar
hernil Skrevet 1. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2008 Sist men ikke minst er filmen en overdådig visuell lekkerbisken, her har man brukt idérikdommen og fantasien for alt hva den er verdt og detaljrikdommen er upåklagelig. Den legendariske filmfotografen Janusz Kaminski maler imponerende tablåer, og de visuelle effektene signert Lucas’ selskap Industrial Light and Magic (ILM) gjør seg i hjemmekino. På DVD-utgivelsen er dette presentert gjennom 2.40:1 anamorphic widescreen og med THX-lyd. THX is a trade name of a high-fidelity sound reproduction standard for movie theaters, screening rooms, home theaters, computer speakers, gaming consoles, and car audio systems. .... The THX system is a recording technology, and it does not specify a sound recording format: all sound formats, whether digital (Dolby Digital, SDDS) or analog (Dolby SR, Ultra-Stereo), can be "shown in THX." THX is mainly a quality assurance system. Ser ikke noe galt i bruke utrykket THX-lyd i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg