Gå til innhold

Asus P5Q tråden! (Deluxe, P5Q3, P5q-e, pro m.m.)


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, jeg bare syns det er så rart at jeg ved sammenhengende kopiering av filer (filmer, serier etc over 700 MB) får så lave hastigheter. Det går gjerne fra 120 MB/s de første sekundene, til under 40 MB/s etter ei stund.

 

Det er snakk om overføring fra to Seagate Barracuda 7200.11 disker satt i raid 0 til en western digital disk.

Lenke til kommentar

Var så mange innlegg her at jeg orka ikke lese alle så her kommer mitt P5Q spørsmål:

 

 

Jeg bestilte et Asus P5Q-E hovedkort fra Komplett. Fikk det over helgen (Torsdag, bestilte fredag) Bestilte også et Aplus kabinett, det med den 250mm vifta i døren.

 

Da jeg monterte hovedkorte glemte jeg selvfølgelig og sette inn avstands skruvene. Det førte til at pcn ikke startet normalt første gangen men den reboota etter noen sekunder? Lot den reboote litt for å teste men til slutt kom det røyk fra strømforskyningen (Jewel 650w) og da slo jeg selvfølgelig av.

 

Tok så ut hovedkortet, monterte inn avstandsskruvene som jeg oppdaga at fulgte med etterpå. Da starta pcn helt greit, ikke noe røyk. Virket som harddisken jobbet normalt osv.

 

Men så kommer spørsmålet. Jeg får ikke noe bildet fra skjermkortet! Klarer og boote uten den 6 pins kontakten som sørger for skjermkortet men ikke med? Har det skjedd noe med strømforskyningen, eller skjermkortet? For hovedkortet kan jo ikke ha kortslutta ettersom at det starter og power og reset lampene lyser.

 

Prøvde med en og to rambrikke, men fortsatt ikke noe bildet.

 

Oppsett:

 

WinXP Pro SP3

Asus P5Q-E

Geforce 8600 512mb PCI-E

500gb hd, Western

Jewel 650w suppluy

4GB ram

2.40ghz Intel, socket 775

Skjerm: Life, Medion AG (Flatskjerm)

Endret av w0o0t
Lenke til kommentar
bestilt et ASUS P5Q WS. hva er forskjell på ws de andre p5q korta var ganske dyrt dette da det kosta 1400 kr men tok bare et siden kjøpte noe annet på komplett som var tilbud på..

 

hva står ws får?

 

WS står for Work Station.

 

WS korta har ofte flere pci-e porter eller noen har en eller flere pci-x porter, som er utvidelse av vanlig pci. Bare mere båndbredde. Mange eldre harddiskkontrollere brukte/bruker pci-x. Nyere harddiskkontrollere kjører pci-express

 

Har selv hatt 4 WS kort fra Asus, og alle disse har vært svært stabile og klokkevennlige kort :D

Lenke til kommentar

@ Nizzen: Fant ut prob på P5Q-E kortet mitt. Men har et P5Q Pro Turbo kort nå :evil: Prob. var at jeg var smart og satte inn en amd prossesor i intel socket :!: Også tror jeg det kunne har vært for at skjermkortet mitt (I signatur) fikk for lite strøm. Men nå har jeg en passe rå gamer rigg :woot:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har lest endel på utenlandske forum og de fleste sier man bør droppe alle sorter av windows baserte bios program og holde seg til selve biosen. De fleste som klokker via AI Suite oppnår ikke det de vil

Det som iallefall er viktig hvis det gjøres fra win, er at man ikke tar for store hopp!

F.eks, har man bios versjon 1, og det ligger nå ute versjon 10, bør man ikke hoppe rett på versjon 10, men ta det litt gradvis, fra 1 til 3, så til 5, 7, 9 så 10.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...