Gå til innhold

Asus P5Q tråden! (Deluxe, P5Q3, P5q-e, pro m.m.)


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurte litt på ytelsen til Black Ed. brikkene.

Men tydelig at de har funnet gode chips. Enkel- eller dobbelsidige?

 

PL har stor innvirkning på SPi.

Kjør en SPi32M og se forskjellen.

 

Dobbeltsidige, på brikkende står det foresten "Limited edition" ikke black edition selvom komplett iallefall kaller de det. prøvd å klokke bare minnebrikkene litt nå foresten med litt fikling på DDRvolt, fikk jeg de til å gå ennå bittelitt, men det var lite, det er jo som regel slik med RAM at når du har kommet til ca max frekvens på STD volt er det lite ekstra du får ved å øke volt og evt endre opp forsinkelse tidene.jeg klarte nå etterhvert 1240 el [email protected], husker ikke helt hvem av dem.. hehe :p

Lenke til kommentar

Fy feite og de nye Dual-core prosessorene klokker! nå har jeg jaggu fått min Celeron 1600Mhz opp i hele 3200Mhz, noe som fakta er en 100% overklokk.! ikke den råeste CPU modellen dette her, men dette er nå den mest klokkevillige CPU jeg noengang har vært borti. :dribble:, får nok God hjelp av P5Q med alle de mulighetene man har der, oppdager stadig noe nytt man kan dra nytte av, og du har jo knapt noen begrensninger av hva angår volt på CPU,DDR,NB osv på dette kortet. det er bare rått. :)

 

SuperPi 1M : 20,469sek@Celeron!

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar
SLI er ikke støttet på P5Q, kun CF (ATI).

Da må du enten ha Nvidia-chipset eller dyre hovedkort, som X58, eller klare deg med et kort.

Multi-GPU-kort fungerer.

 

Har et GTX 260 kort og planlegger å bruke mitt gamle GTS kort som Physx kort. Kan jeg gjøre det på P5Q? Og er kjøleren på southbridge i veien for eventuelt store skjermkort?

Lenke til kommentar

Heisan.

 

Jeg er på nippet til å kjøpe et P5Q med en E5200 CPU og 2x2GB Corsair 6400 value RAM, men lurer på noe.

 

Jeg har 2 stk 200GB SATA disker og 6 stk 500 GB SATA disker. Kan jeg kjøre de to 200GB diskene på den ene kontrolleren i RAID 0, speiling og de seks 500GB diskene i RAID 5 på den andre kontrolleren? Er RAID 5 kontrolleren hardware eller software. Har lest redselshistorier om at når en hardware RAID 5 kontroller dør og man ikke finner en identisk ny en. Trenger ikke noe hastighet på RAID 5'en, det er bare en filserver for ISO'en av min DVD samling for min hjemmekino mediastreamer, Popcorn hour A-100.

Lenke til kommentar

Har ikke forsøkt med så mange disker.

Men jeg har 2x 1TB i Raid 0 og 4x 500GB i Raid 5.

 

Har noe problemer med x64 driverne til win2008.

I starten fikk jeg BSOD på grunn av Iastore.sys. Klarte ikke finne noen fornuftig løsning på problemet. De siste 3mnd har det fungert stabilt, så har ikke sett mer på det.

 

edit: Dersom du bruker winXP så husk 2TB limiten.

Endret av Otter_3
Lenke til kommentar
Har ikke forsøkt med så mange disker.

Men jeg har 2x 1TB i Raid 0 og 4x 500GB i Raid 5.

 

Har noe problemer med x64 driverne til win2008.

I starten fikk jeg BSOD på grunn av Iastore.sys. Klarte ikke finne noen fornuftig løsning på problemet. De siste 3mnd har det fungert stabilt, så har ikke sett mer på det.

 

edit: Dersom du bruker winXP så husk 2TB limiten.

 

Heisan.

 

Jeg tenkte å installere Vista på 2x200GB i Raid 0 på den kontrolleren som kun Raid 0 og 1. Den andre kontrolleren som jeg tenkte å sette opp i Raid 5 med 6 x 500GB blir da bare en filserver. Er det det samme oppsettet som du kjører?

Lenke til kommentar
Heisan.

 

Jeg tenkte å installere Vista på 2x200GB i Raid 0 på den kontrolleren som kun Raid 0 og 1. Den andre kontrolleren som jeg tenkte å sette opp i Raid 5 med 6 x 500GB blir da bare en filserver. Er det det samme oppsettet som du kjører?

 

Ikke helt likt, har 2x 1TB i kun Raid 0.

Som jeg har delt inn i 2 array, ett til OS og resten til uviktige filer.

De fire andre diskene er i Raid 5, hvor jeg legger viktigere filer.

 

Edit: Du kan bruke Intel ICH10R chippen til å bygge Raid 5`et.

Men jeg er litt mer usikker på, og noen andre nesten må svare på.

Er om du kan bruke Silicon Image chipen til å bygge ett Raid 10?

Endret av Otter_3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...