Gå til innhold

Pentax diskusjonstråd: Tråden for digitale Pentaxianere.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare jeg som erfarer lang leveringstid på Pentax-utstyr? I mars bestilte jeg et 10-17 mm fisheye fra Fotovideo og et batterigrep til K-5 fra Fotoknudsen Pro. For en drøy uke siden sendte jeg en e-post for å høre om ståa. Fra Fotoknudsen fikk jeg en e-post om at de ikke hadde noen leveringsdato, men at det var i bestilling. Fra Fotovideo har jeg ikke engang fått svar.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som erfarer lang leveringstid på Pentax-utstyr? I mars bestilte jeg et 10-17 mm fisheye fra Fotovideo og et batterigrep til K-5 fra Fotoknudsen Pro. For en drøy uke siden sendte jeg en e-post for å høre om ståa. Fra Fotoknudsen fikk jeg en e-post om at de ikke hadde noen leveringsdato, men at det var i bestilling. Fra Fotovideo har jeg ikke engang fått svar.

Hei, bestilte K5 + 55-300 + Sigma 8-16 den 16.4 ifra fovi. Fikk K5 + pentax zoomen etter tre dager og sigmaen etter vel en uke. Så kan ikke klage på sen levering her nei.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som erfarer lang leveringstid på Pentax-utstyr? I mars bestilte jeg et 10-17 mm fisheye fra Fotovideo og et batterigrep til K-5 fra Fotoknudsen Pro. For en drøy uke siden sendte jeg en e-post for å høre om ståa. Fra Fotoknudsen fikk jeg en e-post om at de ikke hadde noen leveringsdato, men at det var i bestilling. Fra Fotovideo har jeg ikke engang fått svar.

Hei, bestilte K5 + 55-300 + Sigma 8-16 den 16.4 ifra fovi. Fikk K5 + pentax zoomen etter tre dager og sigmaen etter vel en uke. Så kan ikke klage på sen levering her nei.

Fovi er jo ProCentre Pentax, så de har vel nesten alt på lager .. Men jeg vet at det har vært mangel på batterigrep fra produsenten en stund..

Lenke til kommentar
Hei, bestilte K5 + 55-300 + Sigma 8-16 den 16.4 ifra fovi. Fikk K5 + pentax zoomen etter tre dager og sigmaen etter vel en uke. Så kan ikke klage på sen levering her nei.

Takk for tips om Fovi! Jeg kontaktet dem. I kke bare svarte de med én gang, men de hadde også objektivet på lager, om enn til 500,– mer enn Fotovideo. Jeg husker at Fovi var importør, men jeg visste ikke at de hadde egen nettbutikk.

Lenke til kommentar

Etter en liten Asia-tur har jeg nå et K20D, en Sigma 30 F1.4 og en 10-17 fisheye mer enn da jeg dro. Objektivene klarer man alltids å forsvare å beholde enn så lenge(når en ny 10-17 fisheye koster 1500 er det veldig lett å i kjøpsøyeblikket argumentere med at den blir solgt når en kommer hjem), men jeg trenger ikke både et K10D og et K20D. Er det mulig å få solgt et K10D idag som gjør det verdt å ikke gi det bort eller beholde det som brevpresse? Ser det ligger (litt for) mange ute på bruktmarkedene, både lavt og høyt prisa, og har ikke fått med meg at noen av annonsene har blitt trukket tilbake de siste dagene. Tenkte i kjøpsøyeblikket å selge K20Den fordi jeg egentlig vil oppgradere litt lenger når jeg først skal, men det har jo alle K10D kvaliteter pluss litt til. Hva kan man forvente å få for et K20D?

 

Vi fant faktisk en hel gate med bare fotobutikker der alle solgte masse brukt. Det var selvsagt Canon og nikon som dominerte, men det var mye Pentax der også, man måtte bare lete litt :D En av butikkene hadde til og med spesialisert seg på Pentax:

post-41934-0-94289300-1304964167_thumb.jpg

Endret av HetrTiXc
Lenke til kommentar

Etter en liten Asia-tur har jeg nå et K20D, en Sigma 30 F1.4 og en 10-17 fisheye mer enn da jeg dro. Objektivene klarer man alltids å forsvare å beholde enn så lenge(når en ny 10-17 fisheye koster 1500 er det veldig lett å i kjøpsøyeblikket argumentere med at den blir solgt når en kommer hjem), men jeg trenger ikke både et K10D og et K20D. Er det mulig å få solgt et K10D idag som gjør det verdt å ikke gi det bort eller beholde det som brevpresse? Ser det ligger (litt for) mange ute på bruktmarkedene, både lavt og høyt prisa, og har ikke fått med meg at noen av annonsene har blitt trukket tilbake de siste dagene. Tenkte i kjøpsøyeblikket å selge K20Den fordi jeg egentlig vil oppgradere litt lenger når jeg først skal, men det har jo alle K10D kvaliteter pluss litt til. Hva kan man forvente å få for et K20D?

 

Vi fant faktisk en hel gate med bare fotobutikker der alle solgte masse brukt. Det var selvsagt Canon og nikon som dominerte, men det var mye Pentax der også, man måtte bare lete litt :D En av butikkene hadde til og med spesialisert seg på Pentax:

 

Godtebutikk ! :)

Lenke til kommentar

Hvis jeg har en K5 og skal på en gedigen multitrip av en ferie , så hadde jeg kjøpt orginale batterier. Svært gode uorginale koster kanskje halvparten av orginalt, og da sparer du 250 kr...

Kjøpte billigbatterier til K10 min , resultatet var ikke særlig bra. Kameraet rapporterte fullt batteri men det tok kvelden etter kanskje 20 % av det det orginale tålte.

Hvis du har det orginale grepet , så kan du jo fylle det med vanlige AA batterier hvis det er krise.

Lenke til kommentar

Jeg har to batterier fra dealextreme og er fornøyd med de. Vær klar over at de har lang leveringstid. En på dpreview forumet testet en drøss forskjellige batterier til K-5. Noen billige kinabatterier, duracell, hahnel og Pentax sitt. Det var bare Pentax sitt som holdt oppgitt kapasitet og det varte klart lengst, men var også dyrest.

Lenke til kommentar

Morn morn.

 

Har en K-5 og lurer nå på hvorfor kameraet bare gir 18-20 bilder på full spiker (ca 7b/s sier manual) og skal komme ut med ca 24-25 bilder 4* før stopp. Får også det samme på 3*, RAW gir omtrent samme antall. Siste FW 1.03 og Lexar Pro klasse 10 - 133x.

 

Noen ide om hvorfor? Dpreview fikk ca 25 bilder på 4* og ca 30 på 3*.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...