Gå til innhold

Pentax diskusjonstråd: Tråden for digitale Pentaxianere.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel antall stjerner på Jpegkvaliteten det ? Du har antagelig ett poeng med den objektivkorrigeringa kanskje.. Den brukes vel ikke på Raw filer , og det forklarer da likheten mellom antall Jpeg og antall Raw ..Raw er større og tarr lenger tid å sende til kortet, mens Jpeg er mindre i str men bruker lengre tid på objektivkorrigeringa. Til deg som spurte; tar det lang tid fra du tar ETT bilde til det vises i displayet? Vi snakker da Jpeg. Tar det mer enn ett øyeblikk (?) så står nok korrigering på.

Lenke til kommentar

Slenger inn en "Haha" selv om det ikke akkurat gir trådstarter noe what so ever ;)

Tror Kenta F1.8 tvert imot vil synes det var en interessant og underholdende "Haha", jeg. ;)

 

Det er sikkert lens correction eller annet fancy-greier som er skrudd på.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Hei hei .

Jeg har ett dumt spørsmål til andre brukere av K5 .

Når jeg rister på kamera , eller vender på det , så høres det ut som om noe er løst innvendig .

Er dette noe som er normalt ?.

Dette er mitt første Pentax kamera så jeg er usikker på om det skal være slik .

Alt fungerer som det skal , men var litt skeptisk til lyden .

Lenke til kommentar

Da har også jeg meldt meg inn i K-5 klubben.

 

Fikk prøvd det ut litt i går.

 

Imponert over hvor treffsikker lysmåleren har blitt. Deilig.

Under opptak virker det mye mer responsivt enn K-20.

AF er kjapp også ved lite lys, i hvert fall på statiske motiver. Nøyaktighet har jeg ikke fått prøvd ut, trenger å kallibrere før jeg tør å uttale meg.

 

Filene ser riktig bra ut på lav ISO. Krevende opptak med stort kontrastomfang, og den prøven besto det med glans.

 

Mindre imponert over hvor treigt det er å få fram pre view. Det å vente for å sjekke detaljer vil nok avlede meg en del fra det fotografiske.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Noen som har noe bra å si om K-r ?

 

At jeg har et til salgs :thumbup:

Finn-annonsen til kameraet

 

Faktaside om K-r

 

*Det er et bra inngangskamera

*Det har HD-video

*Det har unik høy-ISO for inngangskamera å være

*Du har tilgang til alle Pentax`objektiver fra 1976 og alle vil være stabilisert siden dette er i huset

*Det har en rød, herlig farge :thumbup:

*Det har live-view som er VELDIG bra i bruk

*Det har 3" 921.000pixels skjerm

*Du kan bruke det medfølgende batteriet eller vanlige AA-batterier

*Det kan ta 6 bilder i sekunder, unikt for inngangskamera

 

 

Hei hei .

Jeg har ett dumt spørsmål til andre brukere av K5 .

Når jeg rister på kamera , eller vender på det , så høres det ut som om noe er løst innvendig .

Er dette noe som er normalt ?.

Dette er mitt første Pentax kamera så jeg er usikker på om det skal være slik .

Alt fungerer som det skal , men var litt skeptisk til lyden .

 

Dette er SR -Shake Reduction- i praksis.

Alt er som det skal være :)

 

Vil anbefale deg å se på denne siden i dette forumet for å lære deg litt av hvert om kameraet :cool:

Internasjonalt Pentaxforum

(Legg spesielt merke til tråden nesten øverst der som heter "Clunk noise? Yes, it`s normal" :D

Gratulerer med nytt kamera forresten, Pentaxianer :ph34r: Fornøyd med det?

Endret av Larsenio
Lenke til kommentar

Hei hei .

Jeg har ett dumt spørsmål til andre brukere av K5 .

Når jeg rister på kamera , eller vender på det , så høres det ut som om noe er løst innvendig .

Er dette noe som er normalt ?.

Dette er mitt første Pentax kamera så jeg er usikker på om det skal være slik .

Alt fungerer som det skal , men var litt skeptisk til lyden .

 

Helt normalt. Det er platen som bildesensoren er festet i som beveger seg fritt fram og tilbake. Så snart du slår på kameraet så blir den holdt i fast posisjon ved hjelp av elektromagneter.

 

Mindre imponert over hvor treigt det er å få fram pre view. Det å vente for å sjekke detaljer vil nok avlede meg en del fra det fotografiske.

 

Det går kjappere hvis du slår av korrigering for objektivfeil. Det er to valg du må slå av for dette (fortegning og brytningsfeil).

Lenke til kommentar

Takk for svar Larsenio :)

 

Det var mye nyttig på den siden du linket til .

Godt å vite att den lyden er helt normalt .

Jeg har ikke fått testet kamera så mye enda , men er godt fornøyd så langt .

En Sigma 50-500mm os er bestillt , når den kommer så kan jeg si mere om hvor godt kamera er .

Lenke til kommentar

Det går kjappere hvis du slår av korrigering for objektivfeil. Det er to valg du må slå av for dette (fortegning og brytningsfeil).

For meg ser det ut som om den skiten er avskrudd fra fabrikk.

 

Men jeg har tatt feil før jeg.

 

Ingen ting hadde vært bedre, for det er litt nedtur å måtte vente, når kamera ellers svarer så behagelig å bruke.

 

Jeg var forresten litt skeptisk til ergonomien på forhånd. Ikke at jeg trodde den var dårlig, men så for meg en strevsom tilvending fra K-20. Der har det overrraska positivt. Ting faller stort sett forbausende rask på plass.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Det går kjappere hvis du slår av korrigering for objektivfeil. Det er to valg du må slå av for dette (fortegning og brytningsfeil).

For meg ser det ut som om den skiten er avskrudd fra fabrikk.

 

Men jeg har tatt feil før jeg.

 

Ingen ting hadde vært bedre, for det er litt nedtur å måtte vente, når kamera ellers svarer så behagelig å bruke.

 

Jeg var forresten litt skeptisk til ergonomien på forhånd. Ikke at jeg trodde den var dårlig, men så for meg en strevsom tilvending fra K-20. Der har det overrraska positivt. Ting faller stort sett forbausende rask på plass.

 

Nå må du høre på erfarne folk Tim, det sto på da jeg fikk mitt kamera! Stussa sjøl på hvor tregt det var men det hjalp å skru av fortegning og brytningsfeil! :nei::tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...