Gå til innhold

Pentax diskusjonstråd: Tråden for digitale Pentaxianere.


Anbefalte innlegg

Hmm. Hvor mange versioner af Pentax 18-55mm kitobjektivet findes der egentlig?

 

Jeg er meget-meget-tæt på at købe k7 på amazon nu, og er ved at beslutte mig for at købe det nye kitobjektiv i samme runde, men ER dette her det nye? Det hedder nemlig: "DA 18-55mm f/3.5-5.6 AL Weather Resistant Lens" i stedet for ALII, som jeg mente det burde hedde!

 

...men... det gamle kitobjektiv var ikke vejrsikret, var det? Er dette så det nye? Eller bare en WR version af det gamle?

 

Og hvorfor skal det altid være så indviklet? :roll:

 

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detai...ER&v=glance

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm. Hvor mange versioner af Pentax 18-55mm kitobjektivet findes der egentlig?

 

Jeg er meget-meget-tæt på at købe k7 på amazon nu, og er ved at beslutte mig for at købe det nye kitobjektiv i samme runde, men ER dette her det nye? Det hedder nemlig: "DA 18-55mm f/3.5-5.6 AL Weather Resistant Lens" i stedet for ALII, som jeg mente det burde hedde!

 

...men... det gamle kitobjektiv var ikke vejrsikret, var det? Er dette så det nye? Eller bare en WR version af det gamle?

 

Og hvorfor skal det altid være så indviklet? :roll:

 

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detai...ER&v=glance

Kit objektivene som ble lansert sammen med K7 er Weather Resistant, de gamle het 18-55 og 18-55II. Husk at du får cashback på kjøp av pentax nesten overalt i verden nå... Står endel om det på Fovi.no

Jeg har ikke sett tester av 18-55 WR men jeg går ut fra at det holder god Pentax kvalitet.

Har kjøpt meg K20 Ltd sjøl her, så lykke til med investeringen MetteTrippelH :)

Lenke til kommentar
Hmm. Hvor mange versioner af Pentax 18-55mm kitobjektivet findes der egentlig?

 

Jeg er meget-meget-tæt på at købe k7 på amazon nu, og er ved at beslutte mig for at købe det nye kitobjektiv i samme runde, men ER dette her det nye? Det hedder nemlig: "DA 18-55mm f/3.5-5.6 AL Weather Resistant Lens" i stedet for ALII, som jeg mente det burde hedde!

 

...men... det gamle kitobjektiv var ikke vejrsikret, var det? Er dette så det nye? Eller bare en WR version af det gamle?

 

Og hvorfor skal det altid være så indviklet? :roll:

 

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detai...ER&v=glance

Kit objektivene som ble lansert sammen med K7 er Weather Resistant, de gamle het 18-55 og 18-55II. Husk at du får cashback på kjøp av pentax nesten overalt i verden nå... Står endel om det på Fovi.no

Jeg har ikke sett tester av 18-55 WR men jeg går ut fra at det holder god Pentax kvalitet.

Har kjøpt meg K20 Ltd sjøl her, så lykke til med investeringen MetteTrippelH :)

 

Tak Mundus! Så det er faktisk tredie generation... ALII skulle være en god opgradering, så det er forhåbentlig ikke gået NED af bakke siden.

 

Jeg har lagt mærke til, at din K20 Ltd. endelig var sluppet gennem tolden - tillykke med den!

Lenke til kommentar
Du får penger tilbake om du kjøper kamera og husker å sende inn et lass skjemaer. Og så satser de på at alle er like surrete som meg og ikke husker å sende inn noe som helst. :)

*Flire..godt svart Euklid.. Trur det stammer fra USA , jobba der en periode for noen år siden, da var *alt* cashback. (til og med når du kjøpte en bil.. så fikk du f.eks 3000 $ i cash når du henta den ...eh..)

 

En form for markedsføring ...som antagelig virker..

Lenke til kommentar
Hmm. Hvor mange versioner af Pentax 18-55mm kitobjektivet findes der egentlig?

 

Jeg er meget-meget-tæt på at købe k7 på amazon nu, og er ved at beslutte mig for at købe det nye kitobjektiv i samme runde, men ER dette her det nye? Det hedder nemlig: "DA 18-55mm f/3.5-5.6 AL Weather Resistant Lens" i stedet for ALII, som jeg mente det burde hedde!

 

...men... det gamle kitobjektiv var ikke vejrsikret, var det? Er dette så det nye? Eller bare en WR version af det gamle?

 

Og hvorfor skal det altid være så indviklet? :roll:

 

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detai...ER&v=glance

Kit objektivene som ble lansert sammen med K7 er Weather Resistant, de gamle het 18-55 og 18-55II. Husk at du får cashback på kjøp av pentax nesten overalt i verden nå... Står endel om det på Fovi.no

Jeg har ikke sett tester av 18-55 WR men jeg går ut fra at det holder god Pentax kvalitet.

Har kjøpt meg K20 Ltd sjøl her, så lykke til med investeringen MetteTrippelH :)

 

Tak Mundus! Så det er faktisk tredie generation... ALII skulle være en god opgradering, så det er forhåbentlig ikke gået NED af bakke siden.

 

Jeg har lagt mærke til, at din K20 Ltd. endelig var sluppet gennem tolden - tillykke med den!

 

Den kom gjennom til slutt! :) Jeg kjente på 18-55 WR i Trondheim for noen uker siden , jeg fikk ikke noen go*følelse.. Men jeg har bare Limited fastoptikk da.. de er..annerledes..:)

K20 sitter her på bordet ved siden av. :) Med en 77 mm Ltd i sølv .. kan ikke ta øynene fra den *ler

Lenke til kommentar
Den kom gjennom til slutt! :) Jeg kjente på 18-55 WR i Trondheim for noen uker siden , jeg fikk ikke noen go*følelse.. Men jeg har bare Limited fastoptikk da.. de er..annerledes..:)

K20 sitter her på bordet ved siden av. :) Med en 77 mm Ltd i sølv .. kan ikke ta øynene fra den *ler

 

Oooooh, pretty! :thumbs:

Jeg kan GODT forstå du er glad!

 

Jeg forventer ikke at et kitobjektiv skal kunne præstere som fastoptik, men jeg mangler noget at skyde med ved juletræet. Kitobjektivet til K10d var sørgeligt dårligt, men II skulle være en seriøs opgradering - så tredie generation bliver sikkert fin til mig!

 

Jeg havde gerne købt noget mere lysstærkt, men det nytter jo ikke at det kun er MIG, der får julegaver i år!

Lenke til kommentar
Lekkert kamera! Kombinert med limited-rekken i signaturen din burde du ha mange morsomme turer foran deg ...

 

Jeg så en slik lekker etui til Limited objektiva en gang.. forma som nesten ett rør med åpning i siden og delte rom inni.. nesten nok med ett slikt ett når jeg går på fjellet:)

Men har kommet nesten i mål , med de objektiva jeg har ønska meg.. Jeg vet at det finnes en 31 mm i sølv også.. men pokker det koster .. Og jeg har jo 21 og 43. så 31 blir liksom .. midt iblinken egentlig, men litt råflott lell.. :)Mulig at jeg bytter 21 mot en 35 macro med tiden..

Lenke til kommentar
Den kom gjennom til slutt! :) Jeg kjente på 18-55 WR i Trondheim for noen uker siden , jeg fikk ikke noen go*følelse.. Men jeg har bare Limited fastoptikk da.. de er..annerledes..:)

K20 sitter her på bordet ved siden av. :) Med en 77 mm Ltd i sølv .. kan ikke ta øynene fra den *ler

 

Oooooh, pretty! :thumbs:

Jeg kan GODT forstå du er glad!

 

Jeg forventer ikke at et kitobjektiv skal kunne præstere som fastoptik, men jeg mangler noget at skyde med ved juletræet. Kitobjektivet til K10d var sørgeligt dårligt, men II skulle være en seriøs opgradering - så tredie generation bliver sikkert fin til mig!

 

Jeg havde gerne købt noget mere lysstærkt, men det nytter jo ikke at det kun er MIG, der får julegaver i år!

å jeg som akkurat solgte en FA 50mm F1.4 .. :)

Lenke til kommentar
Hvis du bruker forsinkelse på utløseren, så slås vel SR automatisk av.

Poenget med innlegget mitt var at dette ikke stemmer for K10D og eldre kameraer. Som sagt; selv med 2 sek forsinkelse (speil opp) blir det vibrasjoner om man ikke skrur av SR manuelt på min GX-10 (K10D).

Lenke til kommentar

Er det noen andre eiere av GX-10 eller K10D som sliter med hvitbalanseproblematikk? Synes nesten alltid hvitbalansen gir et svakt rosa skjær på innebildene, og har brukt mye tid på å prøve å justere hvitbalansen manuelt i kameraet. Får det aldri helt 100%. Synes de Canon-kameraene jeg har prøvd er mye flinkere på dette området (JPEG ut av kamera resultat).

 

Og er det fikset i senere versjoner (K20, K-7)?

 

Selvfølgelig går det an å gjøre det manuelt i ettertid om man skyter RAW, men det er deilig å slippe. Og det hender jeg må skyte JPEG...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...