Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har vel også noe med hvor lang ned i hudlagene tattoveringen kommer..? Men en kompis av meg hadde en i klassen som tok to deilige damer nedover hversin arm, han var en utrolig spinkel fyr. Usikker på om han trente eller ble feit, men damene ble iallefall feite og stygge.

Lenke til kommentar

Evig genialt da.. Sier seg jo selv at om som blir feit, ikke får seg no bra damer ;)

 

sitter selv og vurderer en tatovering til, men sliter litt med å finne noe jeg liker.. får vel stikke ned å få hørt om det er mulig å få tegnet en.

Endret av nerval
Lenke til kommentar

Er det noen gode sider med bilder av tattos der ute et sted? Trenger å bli inspirert!

Har lyst å tattovere fødselsdatoen min på underarmen, men er i tvil om hvordan skrift jeg skal bruke. Er det noen sider der du bare kan skrive inn hva du vil så kommer dette opp i f.eks romertall o.l?

Lenke til kommentar
Er det noen gode sider med bilder av tattos der ute et sted? Trenger å bli inspirert!

Har lyst å tattovere fødselsdatoen min på underarmen, men er i tvil om hvordan skrift jeg skal bruke. Er det noen sider der du bare kan skrive inn hva du vil så kommer dette opp i f.eks romertall o.l?

8982747[/snapback]

 

www.1001fonts.com

Lenke til kommentar
Er det noen gode sider med bilder av tattos der ute et sted? Trenger å bli inspirert!

Har lyst å tattovere fødselsdatoen min på underarmen, men er i tvil om hvordan skrift jeg skal bruke. Er det noen sider der du bare kan skrive inn hva du vil så kommer dette opp i f.eks romertall o.l?

8982747[/snapback]

 

www.1001fonts.com

8983311[/snapback]

 

Takker, men hvordan funker dette? Må man downloade hver skrift først for å se hvordan det blir? Har downloadet noen skrifttyper..hva nå?

Lenke til kommentar

Hei! Har planer om å ta tavoering i Spania/Alicante om et par uker, Tattoo studioet er et bra studio.. Både onkelen min og søskenbarnet mitt har tatt tatovering og piercing der.

 

Jeg har tenkt på en tribal på fot/leggen min, til rundt 2000kr, men det jeg lurer på er hvordan smerten der vil være o.l??!!

 

Er litt pysete kan man si:P

Lenke til kommentar
Hei! Har planer om å ta tavoering i Spania/Alicante om et par uker, Tattoo studioet er et bra studio.. Både onkelen min og søskenbarnet mitt har tatt tatovering og piercing der.

 

Jeg har tenkt på en tribal på fot/leggen min, til rundt 2000kr, men det jeg lurer på er hvordan smerten der vil være o.l??!!

 

Er litt pysete kan man si:P

9009813[/snapback]

 

Er smerte noe du tenker på, kan du bare glemme tatoveringen. Tatovering handler om å skaffe noe du liker, litt smerte skal ikke være et mulig hinder :p

Lenke til kommentar

Hvis du skal ta tattovering i spania bør du ta denne dagen før du reiser hjem. Fersk tatto+Sol= :cry: Tattoveringen bør dekkes til de første månedene og deretter smøres med sunblock, så hvis du er glad i å gå i shorts om sommeren bør du vurdere å vente til høsten.

 

Smerte er forskjellig fra person, noen har høyere smerteterskel. Foten og forran på leggen er nok ikke det beste stedet med tanke på smerte.

 

Angående motivet er tribals relativt utbrukt, alle har det. Syns det kan være kult hvis man gjør noe litt annerledes, f.eks kombinerer tribalen med ett annet motiv. Er dette et motiv du har bestemt deg for på forhånd? Husk at du kommer til å ha det resten av livet og er litt kjipt hvis du er lei av det etter tre uker......

Lenke til kommentar
Den såkalte tribal-moten har vart overaskende lenge spør du meg. Selv presterte jeg å få en klassisk svart tribal på høyre skulderblad hos tilfeldig tattovør i nyhavn i 94. Den gang var var det mindre tribals og smale tribal armbånd det gikk i. Dette var før både kinategn og trampstamps tok av. Derfor er jeg noe forundret over at denne type tattovering fortsatt er så populært i visse kretser. Uansett kan en velutført og gjennomtenkt tribal være kult det, for all del, men personlig mener jeg det gjør seg best som en del av en helhet. Jeg er også i besittelse av en maori-inspirert halv-sleeve som også går under kategorien tribal. Denne er jeg meget fornøyd med den dag i dag, men så var den også grundig gjenomtenkt og gjennomgikk utallige runder på tegnebordet i tillegg til å være utført av norges ypperste tattovør i sin klasse. Understreker bare som nevnt tidligere i tråden at tribals for all del kan være kult, men sørg da for svingende å få det skikkelig utført og lytt til råd fra tattovøren.

 

post-86697-1182764815_thumb.jpg

 

Her er mitt eksemplar av "fy faen, jeg skal ha en feeeet tribal tattis" som jeg i bunn og grunn er helt fornøyd med til tross for at tattovøren var litt hard med nåla, noe som gjør at den har en tendens til å hovne opp å klø ved varmt vær.

Den kommer nok etterhvert til å bli en del av en ikke-tribal hel backpiece, men der gjenstår laaaang tid på tegnebordet.

(...)

 

Hva mener du med at han "var litt hard med nåla"? Påførte han for mye blekk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...