Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er sikker på at jeg skal ha tatovering uansett, men jeg bare lurte på hvordan smerten komm til å bli, søskenbarne mitt sa d var vondt på en DIIIG måde!

 

 

Er det noen som har noen forslag på hva jeg kan ta? Vil helst ha tribal men er åpen for forslag;)

Lenke til kommentar
Hvis du skal ha en tatovering, som mest sannsynlig sitter på deg lviet ut, burde du i det minste klare å bestemme deg for motivet selv?

9011854[/snapback]

 

 

Jeg har bestemt mg for et motiv, mn viss jeg finner noen bedre/finere så venter jeg heller et par måneder (halvt år) og bestemmer meg da:P

Lenke til kommentar
Hvis du skal ha en tatovering, som mest sannsynlig sitter på deg lviet ut, burde du i det minste klare å bestemme deg for motivet selv?

9011854[/snapback]

 

Enig.

Foreslår at du venter. Finn deg ett motiv som du liker, heng det på veggen. Hvis du ikke er lei av det etter tre måneder, go ahead. Og som Psilo sier, selv om tattovøren er god er det store muligheter for at du må fikse den opp senere. Når du tar den på ett norsk studio får du dette gratis hvis det skulle være nødvendig å pynte på den. Finn en tattovør hvor du har mulighet til å se en del av arbeidet vedkommende har gjort tidligere, hvis du ikke synes det ser bra ut let videre.

Endret av Tityus
Lenke til kommentar

Hei! (TAKK GUD FOR AT JEG FANT DET HER)

 

Jeg har nettopp tattovert meg for første gang, på odins merke i lillestrøm. Etter hva jeg vet er de skikkelig flinke, og det føltes veldig bra når jeg satt der osv.

 

Men nå driver jeg på med helbredingsprossesen. Jeg har folie, som jeg har over tattoveringen, og et tykt lag med vaselin under, samt festet med sportsteip.

 

Har et par spm:

 

1. Den første natta forsvant det en del blekk, og det skjedde i natt og. Er dette normalt? Skjønner jo at det er noe overflødig, men ja.

 

2. Hvor lenge burde jeg ha på denna plastikken? Fikk beskjed om at jeg burde ha den i 5 dager, men har hørt andre ting fra andre folk (12 timer - 10 dager)

 

3. Skal selvfølgelig smøre med helosan når jeg er ferdig med det første steget osv, og det er greit. Men når jeg skal vaske tattooen, så pleier jeg å gjøre det morgen og kveld, og tar det gjerne sammen med en dusj. Tattovøren sa dette går greit, noen som har noen dårlige erfaringer med dette? At blekken forsvinner f.eks

 

4. Sist, men ALDELES ikke minst.. Jeg har fått sånne hvite/gråe/røde "flekker" (!) rundt på tattooen. Er det det som er skorpe? Eller har det blekktapet (Se pkt. 1) som har forårsaket at huden kommer til syne igjen? Som da betyr refill.(Noe jeg forøvrig fikk gratis av mr.Quentin)

 

Tusen TAKK for alle svar.

 

Hilsen en bekymret kar.

 

PS: Hvis noen bryr seg:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:HeroesSymbol.jpg

 

Det er hva jeg har. Ca 10cm stor på underarmen =)

Endret av AleksanderA
Lenke til kommentar

1. Helt naturlig. :)

 

2. Jeg fikk beskjed at jeg sku ha den på til dagen derpå. Vær forsiktig med alt for trange t-skjorter. Det kan ødelegge tattoveringa. Ha en løssittende på.

 

3. Dusj er fint, men pass på at strålen ikke kommer direkte på tatooveringa.

 

4. Dette er høyst sannsynlig skorpe. Kom med et bilde eller forklar mer detaljert. Virker det som det er tørr hud og at det er "sprekker" i den tørre huden? Prøv å ha skorpen så lenge som mulig. Da vil fargen bli bedre :)

 

Edit: Kommer fra erfaringer, ingenting annet.

Endret av Tha sims
Lenke til kommentar
1. Helt naturlig. :)

 

2. Jeg fikk beskjed at jeg sku ha den på til dagen derpå. Vær forsiktig med alt for trange t-skjorter. Det kan ødelegge tattoveringa. Ha en løssittende på.

 

3. Dusj er fint, men pass på at strålen ikke kommer direkte på tatooveringa.

 

4. Dette er høyst sannsynlig skorpe. Kom med et bilde eller forklar mer detaljert. Virker det som det er tørr hud og at det er "sprekker" i den tørre huden? Prøv å ha skorpen så lenge som mulig. Da vil fargen bli bedre :)

 

Edit: Kommer fra erfaringer, ingenting annet.

9016760[/snapback]

 

Tusen hjertelig takk!

 

Har ikke brukt noen trange gensere o.l. Men så har det vært sol, så har dekka den til.

 

http://bildr.no/view/83137

 

Der har du et ganske detaljert bilde av den.

 

Er veldig fornøyd med tattisen ellers! :love:

 

Edit: Satan å rød jeg var på arma! Forbanna sportsteip ødelegger.

Endret av AleksanderA
Lenke til kommentar
1. Helt naturlig. :)

 

2. Jeg fikk beskjed at jeg sku ha den på til dagen derpå. Vær forsiktig med alt for trange t-skjorter. Det kan ødelegge tattoveringa. Ha en løssittende på.

 

3. Dusj er fint, men pass på at strålen ikke kommer direkte på tatooveringa.

 

4. Dette er høyst sannsynlig skorpe. Kom med et bilde eller forklar mer detaljert. Virker det som det er tørr hud og at det er "sprekker" i den tørre huden? Prøv å ha skorpen så lenge som mulig. Da vil fargen bli bedre :)

 

Edit: Kommer fra erfaringer, ingenting annet.

9016760[/snapback]

 

Tusen hjertelig takk!

 

Har ikke brukt noen trange gensere o.l. Men så har det vært sol, så har dekka den til.

 

http://bildr.no/view/83137

 

Der har du et ganske detaljert bilde av den.

 

Er veldig fornøyd med tattisen ellers! :love:

 

Edit: Satan å rød jeg var på arma! Forbanna sportsteip ødelegger.

9018161[/snapback]

 

 

hva betyr tegnet??

Lenke til kommentar
1. Helt naturlig. :)

 

2. Jeg fikk beskjed at jeg sku ha den på til dagen derpå. Vær forsiktig med alt for trange t-skjorter. Det kan ødelegge tattoveringa. Ha en løssittende på.

 

3. Dusj er fint, men pass på at strålen ikke kommer direkte på tatooveringa.

 

4. Dette er høyst sannsynlig skorpe. Kom med et bilde eller forklar mer detaljert. Virker det som det er tørr hud og at det er "sprekker" i den tørre huden? Prøv å ha skorpen så lenge som mulig. Da vil fargen bli bedre :)

 

Edit: Kommer fra erfaringer, ingenting annet.

9016760[/snapback]

 

Tusen hjertelig takk!

 

Har ikke brukt noen trange gensere o.l. Men så har det vært sol, så har dekka den til.

 

http://bildr.no/view/83137

 

Der har du et ganske detaljert bilde av den.

 

Er veldig fornøyd med tattisen ellers! :love:

 

Edit: Satan å rød jeg var på arma! Forbanna sportsteip ødelegger.

9018161[/snapback]

 

 

hva betyr tegnet??

9018307[/snapback]

 

Det kommer fra Tv-Serien heroes, og betyr Godsend og great talent.

 

Nei, har ikke tatt den pga serien. Motivet er kult, pluss at det ikke er noe standard "jeg tok 400cm tribal på ryggen i syden" tattis.

 

Se heroes!

Lenke til kommentar
Så hvis du ikke hadde vist om serien så hadde du fremdeles tatt den?

9019029[/snapback]

 

Nei, jeg så den i serien. Men jeg tok den ikke fordi jeg ville være hardcore heroes-fan. Likte som sagt motivet, og hvordan det så ut + betydningen.

 

Og for dere som lurer, har tenkt på det over 5-6 måneder nå, så var ikke noe innfall jeg fikk 2 dager før bestilling av time.

Lenke til kommentar

når den er ferdig grodd så drar du tilbake og forlanger at dem gjør jobben om igjen... var MYE hvite striper/flekker der.. Skjedde med den ene min og, jeg kom 5mnd etter og sa det og dem gjorde jobben gratis.. men vet ikke åssen det er med dem der da... men uansett,, gjør det^^

 

 

 

 

EDIT: Leif var på besøk

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar

har lest litt igjennom tråden her nå pg ser flere nevne dette med å ha piercing i høyre øynebryn= gay... Må nesten bare kommentere det.... LOL... Sånn hørte jeg på barne skolen det.... for 19år siden... om man hadde hull i høyre øre.. nei da må du være homo:p. så med andre ord.. jeg har 3 i høyre øynebryn og hull i begge øra... av forskjellige størrelser... men uansett.. da må jeg være mega homo og jente da?...(er gutt/mann). Skal du ha en piercing så tar du den der DU vil.. Drit i hva andre syns... Er ikke dem som skal ha den.

Lenke til kommentar
når den er ferdig grodd så drar du tilbake og forlanger at dem gjør jobben om igjen... var MYE hvite striper/flekker der.. Skjedde med den ene min og,  jeg kom 5mnd etter og sa det og dem gjorde jobben gratis.. men vet ikke åssen det er med dem der da... men uansett,,  gjør det^^

 

 

 

 

EDIT: Leif var på besøk

9020976[/snapback]

 

Okay, tusen hjertelig. Jeg har allerede bestilt meg en time for at de skal se på den. Var helt gratis alt sammen sa dem :)

Lenke til kommentar

Tenker for tiden på å ta en veldig enkel tatovering på midten av sidedeltoiden rett før der skulderen bøyer seg inn mot overarmen. Mulig at det tar seg bedre ut om ordene står litt forskjøvet for hverandre på hver sin linje.

 

Noe slikt: (tegningen er ikke ment å inngå i tatoveringen)

alpha_male.bmp

 

Delvis fordi det utstråler maskulinitet, heteroseksualitet og selvsikkerhet, delvis fordi uttrykket er del av en slags intern spøk mellom meg og et par kompiser. Farge er jeg ikke helt sikker på ennå, men det kommer iallefall ikke til å bli i rødt, gult, orange el. Heller mot en grønnfarge som matcher øynene mine, vanskelig å få til i paint. Må uansett tenke på det en tid framover.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...