Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Easy boy, ingen ståkuk for Nick Morte, aner ikke hva han har laget vet bare at navnet hans dukker opp veldig ofte, derfor dukket det nå også opp hele to ganger i mine to poster. Med andre ord - du burde slappe litt av.

 

Når har jeg sagt at det er teit å reise hundre mil for å ta en tatovering? Lær deg å diskutere det jeg sier og ikke det du finner på. Selvfølgelig er det bra å dra langt for tatoveringen sin hvis man har lyst til det - poenget er at ikke alle kan eller vil dette, og det bør være OK uten at du blir slaktet for mangel på engasjement. Tatoveringer er allemannseie, ikke noe elitisk fjås bare et par personer i kongeriket klarer å utføre.

 

Har ingen planer om å laserbehandle vekk tatoveringene mine, men jeg skal tenke på deg med kjærlighet når jeg sitter i Korea og får en fet tatovering til en tiendel av prisen det koster i Norge.

 

edit: Forøvrig, ikke at jeg synes den løvegreia var så jævlig kul men kan dere forklare meg hva som er så dårlig med den?

 

Nei beklager, jeg er nå mer opptatt av å finne ut av om du troller eller om du bare er mentalt sliten. Drøftingen din er slitsom å lese, og du forstår jo ikke selv hva du kommer fram til i det du skriver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nei beklager, jeg er nå mer opptatt av å finne ut av om du troller eller om du bare er mentalt sliten. Drøftingen din er slitsom å lese, og du forstår jo ikke selv hva du kommer fram til i det du skriver.

 

Jeg skjønner virkelig ikke hva du sikter til, men jeg begynner å bli lei av retorikken din og at du prøver å dra det off topic. Du kan ha de fete postene og stråmennene for deg selv, alt jeg egentlig er interessert i er din analyse av løvetatoveringen.

Lenke til kommentar

- Det som skal forestille poten til løven ser ut som en bunt gullrøtter.

- Kronen er er vinklet mot høyre, løven mot venstre.

- Munnen er bare et svart hull, det skulle ha vært mer detaljer der.

- Værhårene ser ut til å være tusjet på i etterkant.

- Kronen burde ha vært mer detaljert på sokkelen. Og skyggeleggingen der gir ikke mening.

- Om man skal kun bruke en farge på denne, så bør de da være noe like.

- Nivået på detaljene er generelt dårlig, noe som vises på pelsen, skyggebruk og de små tingene som øynene, ørene og hjertet.

 

- Det blikket......

 

 

 

Du kan ikke skylde på artisten for at klienten har lyst på en tiara med rubiner på løven sin

 

Kunden spurte ikke presist om dette, h*n har gått innom sjappa med et foto som misbrukes av dårlige artister verden over da de ikke har ferdigheten eller fantasi nok til å lage egen kunst.

Samtidig, så tror jeg ikke at kunden spurte etter en sjitdårlig løve med tiara og rubiner?

tumblr_mv3fw6ZnJN1rfra42o1_500.jpg

Lenke til kommentar

Skal ta sleeve på mandag hos Marius Meyer, og har derfor et par spørsmål.

 

-Er det noe hudkrem etc. jeg bør gå til innkjøp av før jeg tattoverer meg?

-Jeg har mest lyst på sleeven på venstre-armen, men pga et arr (som er ca. 1 cm langt og 0.5 cm bredt), så er jeg usikker på om dette kan bli gjort spesifikt der. Noen som vet om dette går fint?

 

Setter veldig pris på svar.

Lenke til kommentar

Da jeg tok halvfsleeve spurte jeg tattovøren min, han anbefalte Helosan fuktighetskrem og Lactasyd såpe uten parfyme. Begge deler fikk jeg kjøpt på nærmeste apotek. Har også lest litt forskjellig ang hvor lenge du skal ha på plasten osv. Det jeg fikk beskjed om var iallefall og la den være på til morgenen etter, og deretter ta en forsiktig dusj. Unngå og klø! Og smør så ofte du føler det nødvengid med fuktighetskremen.

Ang arr er jeg litt usikker..

Endret av SKAÐI
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Sett mange bilder av folk som har "coverup" på et arr. Er usikker om det er smart, dog.
Jeg har en fersk tattoo (et par sider bak) i black/grey. Hadde plasten på til morgenen etter, før jeg vaska, smørte inn med Helosan, la på ny plast og gjentok dette i 3 ganger om dagen i to dager. Sluttet så å bruke plast, men vaska 3 ganger om dagen og smurte inn 3 ganger om dagen. Jeg har aldri tørket min tattoo med håndkle eller "makt", men latt den lufttørke. Aldri klødd på den og ikke vært borti den at all i de 3 ukene jeg har hatt den nå. Den siste uken har jeg kun vaska og smurt den 2 ganger om dagen.

Den ser forresten helt strålende ut idag :)

 

Står på arket mitt at man ikke skal bade de 4 første ukene, uansett type vann. Unngå sol og solarium også.

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar

Det er ikke meningen å være kvalm, det er faktisk godt ment fra min side. Jeg vet jeg var sarkastisk, men dette er ikke noe å puse med. Du får høre hva jeg mener, og ta det til deg eller ikke.

 

Det er ofte sånn at gode tatovører holder til i større byer, det er ikke en absolutt sannhet, men det er sånn.

 

Tatovering for meg er et såpass stort og viktig valg, at jeg blåser i om jeg må kjøre et par timer for å få hakket bedre tatovering (eller flere hakk). Det er det som skiller en god og dårlig tatovering, nemlig noen hakk. Om det er overkommelig for deg å kjøre et par timer ned så vil jeg på det sterkeste anbefale deg det, om du ikke skulle være heldig og finner noe bedre i nærheten.

 

Sånn btw, jeg har sett en tatovering fra det onkel henrys-studioet, og det var ikke godt håndarbeid. Hvem tatovøren var og om hin fortsatt opererer der vet jeg ikke.

 

Håper dette var klarere svar.

 

Dette er helt samme holdningen jeg har til dette. Har dog enda ikke noen tattis selv, men har lyst på en - og da skal det være av en tatoør som kan sakene sine. Men jeg er veldig nysgjerrig på hva slike ting ligger på i pris dersom man bruker en av disse som kan sakene sine? (som LA Ink og det nivået der).

 

Om jeg skulle tatt en tattis på overarmen, hvor mye snakker man ca? 10k? 20k?

Lenke til kommentar

Fikk meg en stick'n'poke tattis med Matt Kirk når han var i Køben, litt

gøy å prøve noe annet enn vanlig maskin

.

Den er altså stukket inn for hånd, med en singelnål, føltes litt fengselstattoo når vi holdt på :)

 

Men det er mindre smertefullt enn maskin, tar lengre tid å lage, men mere behagelig groperiode da huden ikke blir så stresset

 

Matt er også gjestetatovør hos Tro Håp & Kjærlighet (Oslo) de neste dagene

post-179359-0-23575900-1384534130_thumb.jpg

Lenke til kommentar

heAYQvE.jpg


Skal bygge på en maori tattovering, og er ganske uviten om det blir seende rart ut. Får tattovøren til å matche den 7 år gamle fargen jeg har nå?

Og dessuten kunne jeg tenkt meg en mer tettere oppbygning, men dette er igjen no annet enn det jeg har fra før, så hva synes dere vil det passe inn eller se helt random ut? den skal bygges ut til innsiden av overarmen og dekke over albuen og litt mer (ca. 2/3 av armen hvis du ikke ink. selve handen).

729.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...