Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har opplevd å være allergisk mot Bepanthen eller Spenol?

Har fått et par røde prikker som klør veldig. Det dukket også opp en lik prikk ca 5 cm unna tatoveringen, der som kremen ofte kommer borti frisk hud (fra biceps til underarm).

 

Det er ikke mange av dem. Leste at mange er allergisk mot røde og gule farger, men siden prikkene dukket opp på gråsoner og på frisk hud som har vært i kontakt med Bepanthen og Spenol, så mistenker jeg noe annet. Kanskje greit å la være å smørre en dag eller to og se? Nesten alt av skorpe er vekke, bare litt skygger som flasser nå.

Lenke til kommentar

Kan være at hun har fått ett slag eller lignende på øreflippen. Jeg fikk ett lite sår innvendig da jeg gikk med hørselvern over lengre tid på jobben. Hendte ofte at jeg fikk noen harde dunk på flippen når jeg tok dem på meg.

 

Løste seg med å ta ut pluggen, holde flippen i varmt saltvannsløsning ett par ganger om dagen. etter to-tre dager var det godt nok til å ta i pluggen igjen. Men jeg måtte ned en størrelse eller to da.

Lenke til kommentar

Tror at downsizing blir drepen for henne. Hun har som sagt vært på 30 i to år. :p

 

Det virker nesten som det har sprekt opp... på en eller annen snål måte. Hun har ikke kjøpt seg noen nye smykker i treverk eller annet som hun kan ha reagert på?

Kanskje skaffe ett par tunnels i KS, helst titan? Rense godt og la det gro?

Lenke til kommentar

Hva er healingtid før man kan bade i saltvann og være i sola? Halfsleeve 13des og syden i romjula ... :/

Nesten for alle er det 2-3uker, selve tattoen kan ha healet godt før det men anbefales holde seg borte ifra slikt 1-2uker etter det er healet.

 

Sola kan man kontre med å bruke noe til å dekke over armen der man har nytt blekk samt bruke sunblock..

Lenke til kommentar

Hva er healingtid før man kan bade i saltvann og være i sola? Halfsleeve 13des og syden i romjula ... :/

 

Min far tar tatoveringer mens han er i Thailand. Og spører et godt lag med vaseling over og går å bader en time senere. Alle hans ser like fine ut som om han ikke hadde vært i saltvann..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...