Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, det er jo verdt det da. Har btw stor respekt for folk som klarer å gjennomføre hals-tatoveringer.. Kan ikke fatte hvor jævlig vondt det må være-

 

Hva bruker dere som aftercare på ferste tattoo? Jeg brukte spenol første 2 dagene, og kjøpte så Bepanthen. Angrer nesten på at jeg ikke kjøpte Bepanthen tidligere, så mye mer effektivt..

Lenke til kommentar

Bruker bepanthen, den er litt tykk synes jeg, så skal prøve Aderma på den neste tatoveringen, hørt at den visstnok skal være litt mer flytende

Jeg brukte denne fra aderma og var storfornøyd med den. Lett å smøre på uten å bli klissete samtidig som den holdt huden bra fuktig mellom smøringene. Tok mindre enn ei uke før tatoveringa mi var ferdigflassa og kjentes ut som så godt som grodd.

epitheliale-ah-repairing-cream.png

Endret av KristineS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nice one! Gå mest mulig med åpen rygg hjemme, jeg har gått i singlet hjemme i en uke nå. Hva smører du med btw?

Satan, blir en røff uke på deg :p

Etter ca dag 2 så blir den mer fast i formen pga skorpen stivner. Litt lettere å gå med klær da.

 

Prøver å gå med en ganske åpen topp hjemme ja :) Smører med vaselin de tre første dagene deretter er det over på fuktighetskrem (brukte helosan på forrige). Er ikke så lenge siden jeg tok forrige på låret og den var healet bemerkelsesverdig godt, uten så mye kløing and shit :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nice one! Gå mest mulig med åpen rygg hjemme, jeg har gått i singlet hjemme i en uke nå. Hva smører du med btw?

Satan, blir en røff uke på deg :p

Etter ca dag 2 så blir den mer fast i formen pga skorpen stivner. Litt lettere å gå med klær da.

 

Prøver å gå med en ganske åpen topp hjemme ja :) Smører med vaselin de tre første dagene deretter er det over på fuktighetskrem (brukte helosan på forrige). Er ikke så lenge siden jeg tok forrige på låret og den var healet bemerkelsesverdig godt, uten så mye kløing and shit :)

 

Det som kan hjelpe på er å bruke plastfolie over tattooen. Nå har du alt hatt den ett par dager da så kanskje det værste er over. Men du burde å passe på at du ikke river a skorpa ellers kan du få arr.

Lenke til kommentar

Vaselin gjør jo at det ikke kommer oksygen til huden, noe som ikke hjelper på groprosessen akkurat.

 

Jupp, stemmer det.. Men Bepanthen er også veldig oljete og det virker ikke som huden akkurat får puste noe særlig, selv om det er anbefalt at huden får puste nok. Tror nøkkelen er et veldig tynt lag.

 

Nå er nesten alt av skorpe vekke, kan jeg gå over til å bruke et tynt lag med spenol eller burde jeg bruke noe annet når hele skorpen er helt vekke? Fuktighetskrem med Aloe Vera? Det som er igjen nå, er litt tynne hudlag på skyggene som er på vei til å flasse vekk. Føler det er litt overkill å bruke bepanthen nå.

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Hva mener du med å undersøke nærmere? :p

Det tok ca en uke nå før skorpen falt av, og det skjedde egentlig ganske plutselig. Og kløingen begynte på slutten av prosessen og er der ennå. Men jeg kjenner at mesteparten av kløingen er på de områdene der det er skorpe igjen, selv om det bare er små områder.

Lenke til kommentar

Har en venninne som har hatt 30mm i to år nå, og plutselig, omtrent over natten har øret hennes fått en revne som blør på innsiden. Hun aner ikke hva det er som har skjedd, men øret er ømt og gjør vondt. Noen ideer?

 

Først må vi vite hva som har forårsaket det. Kan det være at hun har gnidd øret mot noe i søvne som har fått det til å revne? I så fall er det nok bare forsiktig rensing, pleie og tid som skal til. Ellers kan det være noe ulumsk på gang, jeg må nesten se på øret for å kunne si noe om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...