Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Ser at det er mange her som virker å ha god greie på flotte tatoveringer. Jeg har tatovering selv, som da er lagt ved i innlegget mitt, men det er foreløpig den eneste. Heldigvis. Jeg tok den rett og slett på impuls og sitter nå og ønsker at jeg tok noe annet i stedet, så er glad at jeg ikke har tatt noen fler enda. Valgte dessverre litt feil stil i utgangspunktet, så her skal det tenkes litt grundigere før neste. Den jeg har ønsker jeg da å gjøre en eller annen form for endring på. Tror dere da det er mulig å ta en cover up over med et eller annet? Jeg veit jo det at det er rimelig vanskelig å dekke over svart som dekker såpass "mye" med mindre man gjør noe større og mørkere, men tror dere det er mulig å dekke over med noe i det hele tatt? Det kan jo ikke være mange alternativene bortsett fra blackwork, så tenkte å høre fra dere hva dere tror. Om jeg da må la den være, bruke kun svart over eller om jeg kan dekke over med noe annet?

 

Jeg setter pris på alt av svar og eventuelle alternativer :)

post-230544-0-50183000-1344619518_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det jeg tenker er at det blir nok vanskelig å ta en full cover-up av den, uten å gjøre noe med den først. Enten så kan du ta laser på den, så ta cover-up, bygge videre ut fra den (noe du ikke vil, ettersom det ikke er stilen du vil ha?) eller fylle den sort.

Det er hvertfall de alternativene jeg kan se. Om du vil dedikere deg til blackwork så synes jeg selv det ser veldig kult ut. Men jeg tror også det kan bli veldig bra om du fortsetter å bygge på den.

Lenke til kommentar

What she said! Er du villig til å bruke en del tid og penger på det så ville nok jeg behandlet den med laser. Er ikke sikkert du trenger ta den helt bort, men svak nok til å covres. Dette kan en tatovør bedømme bedre enn meg.

Har også hørt om bleking av tatoveringer ved å tatovere over med destilert vann. Men dette vet jeg lite om, så du må da eventuelt høre med en tatovør!

 

Skjønner godt du vil covre den. Dårlig kvalitet på bildet, så detaljene forsvinner litt. Men jeg synes det ser ut som at den ikke er symetrisk, dårlige og skeive linjer og dårlig fylt :p

Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk ikke dn så helgæren ut. Om du får gjort noe med det merkelige fjeset(?) i midten øverst, og evt. gått over evt. utlytense/ruglet linjer, er den bedre enn mye annet rart folk går rundt med (Det er den forøvrig allered. Hvis du ikke vil spandere på deg delvis fjerning av den, tror jeg det er lite du får gjortmed cover-up med så mye svart.

 

Men husk at du har en annen (over)arm, brystkasse, rygg og bein - så om du går med konkrete planer om en tattovering i annen stil, så trenger den ikke å sitte i nærheten av denne. :) Så med mindre den plager deg, trenger du jo ikk å fjerne den, for å få tatt en ny.

Lenke til kommentar

I dag låg jeg med øret i en skål varmt saltvann 10minutter, etterpå var det litt hovent og det sev ut litt lyst rødt blod med en del blankt på oppsiden av piercingen.

Antar dette er et godt tegn?

 

Det var noe spesielt å ligge med øret i en skål mens jeg såg på tv :p

Lenke til kommentar

Skjønner godt du vil covre den. Dårlig kvalitet på bildet, så detaljene forsvinner litt. Men jeg synes det ser ut som at den ikke er symetrisk, dårlige og skeive linjer og dårlig fylt :p

 

Det var dessverre et dårlig bilde, men hadde ikke noe bedre kamera i tillegg til at vinkelen blei rar når jeg måtte ta det selv. Den ser bedre og mer symmetrisk ut i virkeligheten, men det er dessverre ikke nok til at jeg vil la den være som den er nå.

 

I forhold til laserbehandling er det beste å høre med en klinikk som holder på med det, men hva tror dere prisen sånn ca. kan ligge på? Veit jo at man må gå over tatoveringen flere ganger selvfølgelig. Som sagt kan jo en "laserklinikk" si mer om det, men tenkte å høre her først sånn i tilfelle noen kunne komme info og eventuelle erfaringer.

 

I forhold til blackwork: Hvis jeg skulle dekke over med bare svart og da gjøre den litt "større" sånn at den sitter mer oppå skulderen også og litt rundt armen, men ikke noe lenger ned på armen enn det tatoveringen allerede er, vil det kunne kombineres med andre typer tatoveringer? Nå er det jo sånn i klesverdenen at svart stort sett kan kombineres med alt, men man kan jo ikke akkurat sammenligne klær med tatoveringer. Har fått mer sansen for litt old school elementer som nautiske stjerner, pin ups, svaler, ørner osv. i tillegg til litt andre ting og tang som sugar skulls, koi, og da kombinere litt i "bits and pieces" kan man si. Er jo ikke sikkert at jeg kommer til å kombinere alle disse, men det er eksempler på hva jeg kunne ha tenkt meg. Vil det kunne kombineres med blackwork tror dere, eller?

Lenke til kommentar

Bildet er av din første tatovering, som du nå er misfornøyd med ganske fort og heller vil gjøre den til blackwork? Jeg kan ikke mye om tatoveringer, men du innser at hvis du gjør den om til blackwork vil det bare være en stor svart flekk?

 

Tatoveringen i seg selv er jo bra utført med et litt merkelig ansikt i midten - prøv heller å bygge litt på den til noe du kan like bedre. Blackwork er umulig å dekke opp og er ikke enkel å fjerne heller. Tenk nøye gjennom hvilken stil du har lyst på og snakk med en artist om h*n kan endre og bygge på tatoveringen din sånn at den passer den stilen. Hvis du ber om å gjøre den til en blackwork + noen sugar skulls kommer det til å se rart ut.

Lenke til kommentar

Ja, er jo klar over at blackwork vil gjøre det til en svart flekk. Tenkte mer å spørre for å høre hva andre enn meg selv tenkte om det alternativet. Aller helst kunne jeg tenkt meg å dekke over den, men i og med at det ikke er mulig så må jeg da bruke laser på den. Hvertfall til den er såpass svak at jeg kan få noe annet over. Vil jo helst ikke bruke laser, men "må man, så må man"

 

Er det noen som leser tråden her til vanlig som har vært borti det med laser? Evt., hvordan var erfaringene deres, hva betalte dere osv (er selvfølgelig klar over at det varierer en del i forhold til størrelse og plassering på kroppen osv)?

Lenke til kommentar

Tenkte jeg kunne slenge ut et bedre bilde av en av comic-versjonene av Joker bare jeg tok den mer custom, han skulle fremstaa som et slags mareritt med batman logoen som skjev munn og var egentlig litt skeptisk til aa ta den selv om jeg elsker "odelagt-i-fjes" stilen da fjeset har en unaturlig skjevhet-form og folk har reagert paa det i etterkant, men jeg diggern selvsagt. :)

post-235098-0-68612500-1344771425_thumb.jpg

Endret av Dukien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

 

Ser at det er mange her som virker å ha god greie på flotte tatoveringer. Jeg har tatovering selv, som da er lagt ved i innlegget mitt, men det er foreløpig den eneste. Heldigvis. Jeg tok den rett og slett på impuls og sitter nå og ønsker at jeg tok noe annet i stedet, så er glad at jeg ikke har tatt noen fler enda. Valgte dessverre litt feil stil i utgangspunktet, så her skal det tenkes litt grundigere før neste. Den jeg har ønsker jeg da å gjøre en eller annen form for endring på. Tror dere da det er mulig å ta en cover up over med et eller annet? Jeg veit jo det at det er rimelig vanskelig å dekke over svart som dekker såpass "mye" med mindre man gjør noe større og mørkere, men tror dere det er mulig å dekke over med noe i det hele tatt? Det kan jo ikke være mange alternativene bortsett fra blackwork, så tenkte å høre fra dere hva dere tror. Om jeg da må la den være, bruke kun svart over eller om jeg kan dekke over med noe annet?

 

Jeg setter pris på alt av svar og eventuelle alternativer :)

 

Åååå Herre min hatt! Hvorfor i allverden vil du forandre på dette da? Synes det er en stilren jungeltattis! ;)

Lenke til kommentar

Mot formodning så er det ett par ting du kan gjøre. Men det blir vanskelig å utføre dersom du vil ha en annen stil en bush formen. Disse kvart-sirklene kan gjøres hele. Øverst på stykket kan du komplementere med perifere gjenstander, hva enn det måtte være. Igjen ikke så meget stort utvalg med tanke på stilen til det originale stykket. Hadde jeg vært flink med tegnefingeren skulle jeg gjerne malt opp noen skisser, kanskje noen andre her på forumet kan hjelpe til med dette? :)

Lenke til kommentar

Tenkte jeg kunne slenge ut et bedre bilde av en av comic-versjonene av Joker bare jeg tok den mer custom, han skulle fremstaa som et slags mareritt med batman logoen som skjev munn og var egentlig litt skeptisk til aa ta den selv om jeg elsker "odelagt-i-fjes" stilen da fjeset har en unaturlig skjevhet-form og folk har reagert paa det i etterkant, men jeg diggern selvsagt. :)

Fet joker :) Du får lage et kompilasjonsbilde med bra bilder over alle tattosa dine, dem er jo uberfete :) ikke dra frem de gamle, vil ha nye! :D

Lenke til kommentar

Halla folkens,

 

lenge siden jeg har vært her nå.

 

Har jo industrials i begge ørene. Lurte på - vil det funke å ta ut de smykkene og heller putte i 'vanlige piercingsmykker i de hullene(ring med dobb)? Eller vil det bare bli helt onnas siden er plassert på en spesiell måte siden det tross alt er industrials.. ?

 

Takk for innspill! :)

Lenke til kommentar

Mitt lår.. Blir ikke noe Tim Burton lår alikevel :nei2:

 

Men.. Det blir et j**lig fett lår for det om :thumbs:

Jeg vet ikke om jeg har lyst til å si hva planen er enda, lyst til å holde det for meg selv litt lenger, men fy fasan! Jeg tror folk kommer til å bli overrasket når jeg forteller/viser.

Jeg er så gira, og jeg er så glad Leila (Black Cat Ink) tente på idèen og er like gira :grin:

 

Kan vel si såpass at det er film, og at vi ikke får begynt før om stund ettersom vi mangler gode bilder :whistle:

Lenke til kommentar

Er digg den følelsen der ja, jeg og nick fant ut hva vi skal gjøre på convention...og det blir dødsfett:D

 

Gleder meg til og se hva det blir Lis:D

 

:D

Blir fortsatt Burton-piece, men flyttes til leggen som i utgangspunktet var planlagt fra starten - luke litt i filmene hans og heller ta de jeg virkelig digger + stappe inn et aldri så lite portett av mannen.

Blir to seperate tatoveringer, og jeg er overhodet ikke redd for at det skal se dumt ut - og det er deilig :)

+ låret skal jo ikke ut å lufte seg ofte akkurat, blir litt mer sånn.. God-tatovering som er litt hemmelig, hvis du skjønner hva jeg mener.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...