Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Det er kanskje verdt å vite at Karla foreløpig bare er lærling

 

La merke til det. Jeg skal ikke dømme lærlinger, for man må jo begynne en plass..

Men jeg foretrekker venteliste med etablerte artister foran lærlinger.

 

Jeg reiser og lett til andre land i nærheten for å finne noen som er dyktige, siden

Norge fort kan føles litt snevert i leting etter den perfekte artist

 

Det er kanskje verdt å vite at Karla foreløpig bare er lærling

Sant det, derfor spurte jeg om størrelsen han skulle ha. Uansett: det jeg har sett av prikke-tatoveringene hun har laget er bra.

 

Jada , bare hyggelig at du vil hjelpe meg , men for min del såg hun ganske meiocre ut , men låg

ikke så fryktlig mye ute på interwebsen heller igrunn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Studioer som tatoverer folk under 16 er som regel studioer man bør holde seg unna. Dette pga mindre selektive artister, som regel dårligere kvalitet på arbeidet, ikke så seriøse artister, som også kan tyde på dårlige rutiner på hygiene.

vel om jeg ikke finner noe sted å ta uv tattoo i oslo ender jeg nok opp med å dra til house of pain å ta en vanlig tattoo så får jeg heller fylle den med UV blekk når det er gjort tryggere og lovlig i norge

 

altså når de har eksprimentert ferdig og gjort det så trygt det kan bli

Endret av Geir96
Lenke til kommentar

UV eller ikke UV, du bør fortsatt vente til du er minst 18. Da får du et hav av utrolig dyktige artister (merk, jeg sier artist og ikke tatovør. I mine øyner så er det en forskjell) å velge i blandt.

 

Jeg er ekstremt glad for at ikke jeg endte opp med noe blekk da jeg gikk fra studio til studio som 18/19-åring for å finne meg en tatovering, bare fordi jeg hadde lyst på "tættis".

Jeg vet at alle motivene jeg vurderte på den tiden hadde jeg angret utrolig mye på. Og hver eneste av dem hadde kommet i veien for de tatoveringene jeg har nå i dag, og fremtidige prosjekt jeg planlegger.

 

Jeg synes nesten det burde vært 20-årsgrense for å tatovere seg. Og når man har en idé om hva slags motiv man vil ha, bør man smake på det i ett års tid og se om man fortsatt synes det er et fantastisk motiv.

 

 

Og min lille tanke angående UV-blekk, så tror jeg ikke vi kommer til å få se dette i Norge.

 

 

Nå vet jeg at du kommer til å drite i hva jeg har skrevet her, ettersom alle andre sekstenåringer som "SKAL ha tættis" gir en lang faen i de rådene dem får. Men jeg gjør et forsøk i håp om at det skal trenge igjennom.

Endret av Mumsen
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Husker jeg ønsket meg en tribal på ungdomsskolen. Ble heldigvis aldri noe av det.

 

 

Haha, samme her.. Og jeg ville ha den over hele armen og skuldrene. Bare en helt tilfeldig tribal. Fysjameg.. Leste nettopp på treningsforumet om en som fikk en tribal til bursdag da han var 16, og nå er han over 20 og skal bruke laser på den :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, godt å se at vi er flere om det :p Stod foran mange kompiser og skrøt at jeg skulle ta tribal i hele armen. Denne tiden var jeg rundt 13-17år, og ja jeg ville det veldig lenge. Og per idag, jeg er nå 24, er jeg overlykkelig at jeg gjorde det aldri. Fyfaen! :)

Lenke til kommentar

Jeg tok den dumme 18 års tatoveringen jeg! Har en regel på at jeg ikke skal angre på noe i livet, men jeg hadde nok ikke gjort det igjen. Heldigvis tror jeg ikke det skal bli noe problem å dekke over den. Er en liten tribalsommerfugl på magen. Men jeg skal tenke lenge på hva jeg skal dekke den med altså!

 

Tok piercing i nesen i dag da. Har tenkt på det en god stund, og ble skikkelig fornøyd! :) Arne Blom på Studio Z som tok den, veldig flink. Det gjorde virkelig ikke så vondt som jeg hadde trodd heller.

Lenke til kommentar

Jeg tok tatovering nå i sommer. Jeg er 19. Men i motsetning til mange på min alder, så tok jeg den ikke hos "Jan Frode" i kjelleren hans mens jeg var drita. Jeg tok den heller ikke på en luguber sjappe i nærområdet. Jeg tok den ikke uten å ha tenkt lenge på å faktisk ta tatovering. Og jeg tok den ikke uten å ha tenkt på ideen tll min tatovering lenge.

 

Så jeg håper, og tror, ikke at jeg vil angre.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Jeg har en helix som ble tatt i oktober og har fått en myk bul med hud på oppsiden.

 

Møtte tilfeldigvis en piercer som mente jeg hadde en infeksjon, siden jeg har blødd et par ganger når den har blitt røsket i. Han anbefalte sterile press med saltvann som skal holdes varmt i 10-15minutter hver dag, så skylle med vann og tørke.

Sterile press er ekstremt dyrt, spesielt om jeg må bruke 15stk til dagen (holder bare varmen 1minutt, hvis de skal dobbeldyppes kunne jeg vel like så greit ha brukt bomullpads?)

Det står i instruksjonene jeg fikk av ham at jeg så skal skylle med vann, vann fra kranen eller? Det er jo hvertfall ikke rent.

 

For hudklumpen anbefalte han å lee masse på piercingen hver dag, så ville den gå bort, men de fleste steder jeg har lest skal man ikke lee på den for da kan man få arrdannelse?

Endret av Flying
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...