Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

TL:DR: Risikerer å få tatoveringen borti saker og ting 4 dager etter at den blir tatt - burde jeg vente?

 

For de som forøvrig måtte lure er det en tatovering med mine foreldres navn, formet som et ambigram. Den skal sitte fra undersiden av albuen frem til undersiden av håndleddet!

 

Vent. Etter fire dager begynner skorpene å komme frem. Du risikerer å rive disse løs under arrangement som Sensation, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et par spørsmål ang. gro-tid og sårbarhet etter tatovering, svar mottas med en automatisk rettet takk i din retning.

 

Jeg skal ta tatovering. Min første, vel og merke. Denne vil jeg ta så fort som mulig, men her er problemet: Jeg skal på "Sensation White" (jeg er ikke en party-svenske) den 15. september og er litt usikker på om jeg burde vente med tatoveringen til dette er over. Realistisk sett får jeg ikke tatt tatoveringen før mandag, som gir den 4 dager å "komme" seg på. Jeg er redd det kan bli en del ukontrollerte arm-bevegelser (skal ha den på venstre underarm, på innsiden) på "Sensation", og jeg er i den forbindelse usikker på hva følgende av en "slå-borti" situasjon kan bli.

 

TL:DR: Risikerer å få tatoveringen borti saker og ting 4 dager etter at den blir tatt - burde jeg vente?

 

For de som forøvrig måtte lure er det en tatovering med mine foreldres navn, formet som et ambigram. Den skal sitte fra undersiden av albuen frem til undersiden av håndleddet!

 

Jeg tatoverte meg på fredag. Gikk med plasten på 24 timer. Etter det har jeg vasket og dusjet den en gang om dagen og smurt meg med fuktighetskrem 1 til 2 ganger om dagen. I dag så flasser tattooen min noe veldig. Armen er helt fin ellers og jeg har trent styrke i dag. Hadde jeg vært deg ville jeg smurt meg og sørget for at tattooen var fuktig hvis du skal danse mye. Jeg kjente litt pain i tattooen når jeg trente, men det var mest fordi den var blitt tørr igjen. Så tror nok det skal gå bra med litt part 4 dager etter.

 

forskjellige meninger ute å går ;)

Lenke til kommentar

Åh, kan ikke den filmen komme fort nok ut da.. *mip*

Får helt abstinenser av å se verkene dere legger ut (fete damer, Marte, og wow, Rubellus, nice!).

Ikke får jeg bestilt time hos Linda heller til å gjøre ferdig/farge opp p.g.a. jeg ikke aner hvordan jeg jobber -.-

Se om jeg får ordning på det i slutten av uka, noe litt mer faste tider å forholde meg til så jeg kan få gjort noe. *smågal* :p

Lenke til kommentar

Jeg trenger hjelp til å finne en piercing artist som kan gi meg en anti-eyebrow. Eller om noen vet om at annet forum jeg kan få hjelp på. Alle studioer sier jo at det ikke er noe stress, men jeg har sett mange stygge skjeve og ikke minst piercinger hvor selve smykket er helt feil. Feks en rett barbell, som overhode ikke har noe i en anti-eyebow å gjøre. Man har jo ingen garanti for at ikke kroppen støter ut smykket, men tror alikevel det er greit å finne en artist som veit hva han driver med :)

 

Bor i Vestfold, men det går fint å reise litt, bare ikke til Tromsø liksom. Hyl ut hvis noen har noen gode erfaringer.

Lenke til kommentar

Jeg trenger hjelp til å finne en piercing artist som kan gi meg en anti-eyebrow. Eller om noen vet om at annet forum jeg kan få hjelp på. Alle studioer sier jo at det ikke er noe stress, men jeg har sett mange stygge skjeve og ikke minst piercinger hvor selve smykket er helt feil. Feks en rett barbell, som overhode ikke har noe i en anti-eyebow å gjøre. Man har jo ingen garanti for at ikke kroppen støter ut smykket, men tror alikevel det er greit å finne en artist som veit hva han driver med :)

 

Bor i Vestfold, men det går fint å reise litt, bare ikke til Tromsø liksom. Hyl ut hvis noen har noen gode erfaringer.

Christiane på Pinpoint i Oslo.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Edit: Damen på apoteket anbefalte meg denne kremen. Litt dyrere, men vi får se om den gjør susen. Veldig god å påføre hvertfall! http://www.apotek1.n...am-40ml-922942p

 

Det ble utrolig stilig! Brukte selv den kremen der når jeg tok min første tatovering i fjor etter å ha fått den anbefalt på apoteket, og den funka supert for min del. Etter bare en ukes tid var flassinga omtrent ferdig og huden føltes myk og god. Må si meg enig i at den var veldig god å påføre. Ikke noe seig og klissete og trakk seg fort inn. Har i etterkant funnet ut at den og fungere supert til smøring av øreflipper under strekking. Hjelper huden til å hele seg selv kjapt om jeg skulle være så uheldig å bli litt sår =)

Lenke til kommentar

I 50% av tilfellene gror dessverre dermal piercinger ut.

Det du også bør tenke på er jo arrdannelser. Gror den ut, resulterer det gjerne i ett stort arr. Skal du fjerne den så kan du:

1. Skjære den ut.

2. ''Vri'' den ut.

Uansett ender du opp med ett stort arr.

Endret av Zatrus
Lenke til kommentar

Kan jeg få se litt skikkelig statistikk på dette? Bortsett fra Raw har jeg ikke hørt om NOEN som har den typen skrekkhistorier med dermals. Tvert i mot, de holder bedre og lengre enn surfacepiercinger, og kan plasseres omtrent hvor du vil (noen steder er selvsagt vanskeligere enn andre, og vil øke sjansen for at den gror ut etc), så 50% høres VELDIG mye ut.

Lenke til kommentar

Kan jeg få se litt skikkelig statistikk på dette? Bortsett fra Raw har jeg ikke hørt om NOEN som har den typen skrekkhistorier med dermals. Tvert i mot, de holder bedre og lengre enn surfacepiercinger, og kan plasseres omtrent hvor du vil (noen steder er selvsagt vanskeligere enn andre, og vil øke sjansen for at den gror ut etc), så 50% høres VELDIG mye ut.

 

Tar kanskje litt i når jeg sier 50%. Skal heller si 50% av tilfellene vi har sett. Som alle andre piercinger har jo dette også veldig mye og si på pierceren. Og ikke minst på materialer som selve smykket er laget av. Vi på studioet vårt har erfart utallige ganger at dermal piercinger gror ut lettere enn våre surface piercinger. Som også er grunnen til at vi ikke setter dermal. Det spørs på plasseringen. Er den plassert på ett sted der huden er i mye bevegelse, er sjansen større for at piercingen gror ut.

Endret av Zatrus
Lenke til kommentar

Men det gjelder da vitterlig surfacepiercinger og. Jeg er ganske fast bestemt på at det er en ting bodymodinteresserte skal få bestemme selv, om de vil ta "risken" på å sette en piercing en plass, så lenge de er godt informert om risiko for at det skal gro ut etc., men heller la være enn å gjøre noe dere ikke er sikre på, selvsagt.

Lenke til kommentar

Men det gjelder da vitterlig surfacepiercinger og. Jeg er ganske fast bestemt på at det er en ting bodymodinteresserte skal få bestemme selv, om de vil ta "risken" på å sette en piercing en plass, så lenge de er godt informert om risiko for at det skal gro ut etc., men heller la være enn å gjøre noe dere ikke er sikre på, selvsagt.

 

Ja selvsagt, det er alltid en mulighet for at en piercing som er satt i overflatehud kan gro ut. Jeg opplyser bare om mine observasjoner og våre erfaringer om det.

 

Dette er noe du absolutt må bestemme selv, det er din egen kropp og ditt eget valg.

Jeg er helt sikker på at Christiane kommer til å gjøre en kjempe god jobb uansett hva DolceVita velger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...