Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har lyst til å ta Dia de los Muertos-tatovering a la dette: http://tat2istcecil....-girl-137053859 og https://ideaiink.wor...e-dead-chicks/. Altså mer realistisk enn tegneserie. Er det noen som vet om noen i Oslo som gjør/er gode på dette? :-)

 

Kan sjekke ut Nick Morte hos Lucky 7 Classic Custom. Han burde være gull for noe som dette. Fant denne i galleriet hans i hvert fall.

 

muertos-roosters-fight-sleeve.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallais. Skal ta ein ny tatovering når eg har spart nok pengar, ca 10 000.

Teamet eg har til nå er viking tid, og eg har lenge (rundt eit år) tenkt mykje på at eg vil ha midtgaardsormen oppover armen, litt bak på ryggen og fram på brystet. Eg fant tilfeldigvis desse tatoveringane, og det er noko ala dette eg vil ha.

 

Kva tyks? Skal sjølvsagt ikkje ha heilt lik, men lik storleik, samme stil, men min versjon. Tenkte eg også skulle ha Helm of Awe på øvre del av skuldra der dragen ålar seg rundt eller noko liknande.

 

Hadde satt stor pris på tilbakemeldingar :)

post-198613-0-89810000-1333056225_thumb.jpg

Endret av Thor - God Of Thunder
Lenke til kommentar

Kan bli veldig kult det :) Å ha den "brosjen" på skulderen isteden for at ormen snurrer seg sånn som på tattoveringsbildet.

Mitt tips er; Tenk kreativt og finn en flink tattovør som kan hjelpe deg med å finne en god løsning på det. Så ender du forhåpentligvis opp med en fet vikingtattovering og ikke en harry greie som det virker som endel har.

Lenke til kommentar

Hallais. Skal ta ein ny tatovering når eg har spart nok pengar, ca 10 000.

Teamet eg har til nå er viking tid, og eg har lenge (rundt eit år) tenkt mykje på at eg vil ha midtgaardsormen oppover armen, litt bak på ryggen og fram på brystet. Eg fant tilfeldigvis desse tatoveringane, og det er noko ala dette eg vil ha.

Kva tyks? Skal sjølvsagt ikkje ha heilt lik, men lik storleik, samme stil, men min versjon. Tenkte eg også skulle ha Helm of Awe på øvre del av skuldra der dragen ålar seg rundt eller noko liknande.

Hadde satt stor pris på tilbakemeldingar

Ægirshjelmen (smykket) er fra etter vikingtiden.

Tidligste registrerte er fra en Islandsk bok om magi fra 1600-tallet.

 

Icelandic magical staves (sigils) are symbols credited with magical effect preserved in various grimoires dating from the 17th century and later.

 

grimoure-aegishjalmur.jpg

Endret av Northern
Lenke til kommentar
Hallais. Skal ta ein ny tatovering når eg har spart nok pengar, ca 10 000. Teamet eg har til nå er viking tid, og eg har lenge (rundt eit år) tenkt mykje på at eg vil ha midtgaardsormen oppover armen, litt bak på ryggen og fram på brystet. Eg fant tilfeldigvis desse tatoveringane, og det er noko ala dette eg vil ha. Kva tyks? Skal sjølvsagt ikkje ha heilt lik, men lik storleik, samme stil, men min versjon. Tenkte eg også skulle ha Helm of Awe på øvre del av skuldra der dragen ålar seg rundt eller noko liknande. Hadde satt stor pris på tilbakemeldingar :)

 

Ligg unna ideen min! :p

 

Hehe, jeg har bestilt meg time hos Flaming Heart i Trondheim med AKKURAT samme ide. Har time 18mai :D

Lenke til kommentar

Kan bli veldig kult det :) Å ha den "brosjen" på skulderen isteden for at ormen snurrer seg sånn som på tattoveringsbildet.

Mitt tips er; Tenk kreativt og finn en flink tattovør som kan hjelpe deg med å finne en god løsning på det. Så ender du forhåpentligvis opp med en fet vikingtattovering og ikke en harry greie som det virker som endel har.

Takk :)

 

Hallais. Skal ta ein ny tatovering når eg har spart nok pengar, ca 10 000.

Teamet eg har til nå er viking tid, og eg har lenge (rundt eit år) tenkt mykje på at eg vil ha midtgaardsormen oppover armen, litt bak på ryggen og fram på brystet. Eg fant tilfeldigvis desse tatoveringane, og det er noko ala dette eg vil ha.

Kva tyks? Skal sjølvsagt ikkje ha heilt lik, men lik storleik, samme stil, men min versjon. Tenkte eg også skulle ha Helm of Awe på øvre del av skuldra der dragen ålar seg rundt eller noko liknande.

Hadde satt stor pris på tilbakemeldingar

Ægirshjelmen (smykket) er fra etter vikingtiden.

Tidligste registrerte er fra en Islandsk bok om magi fra 1600-tallet.

 

Icelandic magical staves (sigils) are symbols credited with magical effect preserved in various grimoires dating from the 17th century and later.

 

grimoure-aegishjalmur.jpg

I utgangspunktet kjem symbolet frå runen Elhaz

The Fifteenth Rune

By my sword

and by my magic

I am defended

 

Names - ELHAZ - elk, ALGIZ - protection

Pronunciations - "ahl has" "ahl gaz"

Phonetic Value - "Z"

Symbolism - The Elk

Keywords - Defense

Det er eigentleg tydinga av symbolet som er poenget, ikkje hovedsakleg når den blei laga. Det ser finare ut med eit symbol enn med ein rune om du skjønnar :)

Hallais. Skal ta ein ny tatovering når eg har spart nok pengar, ca 10 000. Teamet eg har til nå er viking tid, og eg har lenge (rundt eit år) tenkt mykje på at eg vil ha midtgaardsormen oppover armen, litt bak på ryggen og fram på brystet. Eg fant tilfeldigvis desse tatoveringane, og det er noko ala dette eg vil ha. Kva tyks? Skal sjølvsagt ikkje ha heilt lik, men lik storleik, samme stil, men min versjon. Tenkte eg også skulle ha Helm of Awe på øvre del av skuldra der dragen ålar seg rundt eller noko liknande. Hadde satt stor pris på tilbakemeldingar :)

 

Ligg unna ideen min! :p

 

Hehe, jeg har bestilt meg time hos Flaming Heart i Trondheim med AKKURAT samme ide. Har time 18mai :D

Det er vell riktig nok ikkje din idee. Men det er fult mulig du har tenkt noko lignande det eg har. Denne tatoveringa har eg tenkt og planlagt lenge, og eg tvilar sterkt på at det er _akkurat_ same idee, isåfall kopierar du det eg har posta her ;)

Eg kjem uansett til å legge det til på is, så eg får planlagt det nøyare, har fått sommarformen og pengar til overs for ei så stor tatovering :)

Lenke til kommentar

Hvorfor gidder du i det heletatt å poste et slik bilde, hvis det bare er for spøkens skyld? En sleave kan variere i tid, alt ettersom hvordan du vil ha den. Er den rik på detaljer, og med farger, så blir det en god bråta timer. Hvor fort artisten jobber har også noe å si. Si alt fra 3-10 timer? Som det er postet så mange ganger før, finn deg et motiv -> finn deg en tatovør -> spør denne personen hvor lang tid et ca vil ta.

Lenke til kommentar

Hvor langt kommer jeg for mellom 7 og 10 tusen (hos Lucky7 i den grad det har noe å si). Tenker farger og forholdsvis detaljert. Har bare en ide, ingen konkrete tegninger eller noe. Jeg vet at sånne spørsmål er vanskelige å svare på, men en viss pekepinn, så jeg vet hvor "stort" jeg må tenke.

Og ja, jeg er enig i at det er viktigst at resultatet blir bra og ikke mye blekk. Kvalitet foran kvantitet og alt det der. :) Men jeg er likevel interessert i få en del blekk på meg når jeg først begynner. Tenker forøvrig underarmen.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Hvor langt kommer jeg for mellom 7 og 10 tusen (hos Lucky7 i den grad det har noe å si). Tenker farger og forholdsvis detaljert. Har bare en ide, ingen konkrete tegninger eller noe. Jeg vet at sånne spørsmål er vanskelige å svare på, men en viss pekepinn, så jeg vet hvor "stort" jeg må tenke.

Og ja, jeg er enig i at det er viktigst at resultatet blir bra og ikke mye blekk. Kvalitet foran kvantitet og alt det der. :) Men jeg er likevel interessert i få en del blekk på meg når jeg først begynner. Tenker forøvrig underarmen.

 

Hos Lucky 7 har de vel en timepris på 1500 eller en session pris på 4000. Litt forskjellig. Syns prisformatene til tattoo-sjapper generelt blir veldig ymse fordi tattovører varierer veldig i hvor raske/effektive de er og hvor lenge de gidder holde på i en session.

Jeg betaler 4000 per session hos Lucky 7 og de er på minimum 4 timer (altså 1000kr timen) men har også sitti 5 timer en gang for samme prisen (fordi tattovøren hadde lyst til og bli helt ferdig med det vi holdt på med).

Altså ere rimelig umulig å regne ut hva det koster på forhånd. Men tattovøren selv kan helt sikkert gi deg en indikasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...