Gå til innhold

Mor ofrer barna i sitt flerkulturelle eksperiment


Anbefalte innlegg

Dette handler ikke om straff, men om og hjelpe folk i riktig retning. Hva vet du om hva innvandrere faktisk vil? Kanskje noen faktisk vil bosette seg og integrere seg i det Norske samfunn, men synes det er skummel så de velger det trygge og blir værende på Grønnland, lar være og lære seg Norsk og lever på sosiale støtte ordninger for evig tid?! Det kan være hensiktsmessig og pendle de som motstrider seg dette i riktig retning, da kan økonomiske sanksjoner være løsningen. Dette vinner alle på! Innvandrerne blir integrert og det Norske samfunn blir spart for mye. Når det gjelder Norske familier skjønner jeg ikke helt hvorfor de skal behøve og flytte i denne sammenheng. Hadde dette fungerer og vært realisert i praksis ville vi ikke hatt områder med høy innvandrings populasjon, da disse ville vært spredt. Problemstillingen blir altså ikke relevant.

Endret av roberteh™
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Unik definisjon? Du er klar over hva Hitler gjorde med polakkene? De var undermennesker. Påstår du at Hitler ikke var en rasist? Rasisme handler slett ikke om hudfarge, det kan vel så gjerne gå på etnisk opphav, f.eks. kan en ghaneser være rasist mot en somalier, eller en nordmann mot en russer eller omvendt. Dette er jo helt elementært egentlig.

Strengt tatt finnes det ikke menneskeraser, og dermed heller ikke rasisme, men når vi snakker om rasisme er det gjerne med utgangspunkt i de tradisjonelle "rasene". Hitlers perspektiv var imidlertid mer "unikt". Selv mente han å være av den ariske rasen, mens jødene var en annen rase, og polakkene en tredje. Slik sett kan det derfor ses på som rasisme, men fra det samme perspektivet er det også ulike raser.

 

 

 

 

Når det gjelder bakgrunnen for situasjonen de norske barna kommer i på denne skolen, så er det jo en situasjon som barna selv ikke kan gjøre noe med, siden de er født norske med alt hva det innebærer, og blir mobbet bort basert på dette. Lærerne på skolen selv sier at de ikke-muslimske barna blir mobbet bort, og også denne mora fikk advarsler om å la sønnen gå der, og til slutt måtte mora gi opp samtidig med den eneste andre norske som gikk med han. Det er en systematisk utrenskning av de ikke-muslimske barna, og det er forkastelig. Hvordan det er på de få andre skolene med liknende elevsammensetning vet vi ikke, men en så brutal skole som dette er svært urovekkende og tegner ikke godt.

Begrepet "systematisk" innebærer at det foreligger en plan. Det er ingen planlagt utrenskning av etnisk norske barn her. Bruk ord som du vet hva betyr, er du snill.

 

Du er helt ute på viddene. "tradisjonelle raser"? Det neste blir vel at du sier at det er tre raser i verden, gul, svart og hvit, og bare mellom disse er det rasisme. Må bare le. Rasisme finnes mellom alle mulige etniske grupper, det har ingenting med dine definisjoner av "tradisjonelle raser" (som er et absurd begrep i seg selv) å gjøre.

 

Systematisk betyr at det er en systematikk i det. Det trenger ikke foregå etter en overordnet plan hvor personer sitter rundt et bord og kommer til enighet om en agenda. Poenget er at de ikke-muslimske barna blir utrensket fra skolen en etter en, år etter år, og skolen resignerer.

Endret av Deblin
Lenke til kommentar
Dette handler ikke om straff, men om og hjelpe folk i riktig retning. Hva vet du om hva innvandrere faktisk vil? Kanskje noen faktisk vil bosette seg og integrere seg i det Norske samfunn, men synes det er skummel så de velger det trygge og blir værende på Grønnland, lar være og lære seg Norsk og lever på sosiale støtte ordninger for evig tid?! Det kan være hensiktsmessig og pendle de som motstrider seg dette i riktig retning, da kan økonomiske sanksjoner være løsningen. Dette vinner alle på! Innvandrerne blir integrert og det Norske samfunn blir spart for mye. Når det gjelder Norske familier skjønner jeg ikke helt hvorfor de skal behøve og flytte i denne sammenheng. Hadde dette fungerer og vært realisert i praksis ville vi ikke hatt områder med høy innvandrings populasjon, da disse ville vært spredt. Problemstillingen blir altså ikke relevant.

 

Mange ser jo også på norske som vantro og horer, og har stor forakt for nordmenns manglende kultur og moral (f.eks. likestillingen). For mange er det perfekte å leve i samme kultur som man gjorde før man kom til Norge, men med mye bedre økonomi. Lever man med nordmenn blir det svært vanskelig å kontrollere døtrene og søstrene sine i motsetning til i egne muslimske områder hvor man kan ha mye større oversikt og kontroll over de muslimske jentene.

Lenke til kommentar
Dette handler ikke om straff, men om og hjelpe folk i riktig retning.

"Hjelpe" folk ved å ta fra dem støtten? Ikke "hjelp" meg er du snill.

 

Hva vet du om hva innvandrere faktisk vil? Kanskje noen faktisk vil bosette seg og integrere seg i det Norske samfunn, men synes det er skummel så de velger det trygge og blir værende på Grønnland, lar være og lære seg Norsk og lever på sosiale støtte ordninger for evig tid?!

Jeg tror innvanvdrere, som folk felst, selv vet best hve de vil. Jeg tror ihvertfall ikke at staten vet bedre. Du tenker farlig sosialistisk nå synes jeg. Også, som folk flest, er ikke alle innvandrere like. De passer ikke inn i en innvandrermal. Noen vil alltid falle utenfor og ha spesielle behov for å bosette seg på grønland, som byråkratiet ikke tar hensyn til.

 

Det kan være hensiktsmessig og pendle de som motstrider seg dette i riktig retning, da kan økonomiske sanksjoner være løsningen. Dette vinner alle på! Innvandrerne blir integrert og det Norske samfunn blir spart for mye.

Å bruke straff slik er aldri noen god ide. Heller gultor enn pisk. Da kan de velge å bytte fordelen med å bo på grønland med en annen fordel, heller enn å tvinges til å rette seg etter "den store planen".

 

Når det gjelder Norske familier skjønner jeg ikke helt hvorfor de skal behøve og flytte i denne sammenheng. Hadde dette fungerer og vært realisert i praksis ville vi ikke hatt områder med høy innvandrings populasjon, da disse ville vært spredt. Problemstillingen blir altså ikke relevant.

Norske familier som flytter ut bidrar like mye som innvandrere som flytter inn. Allikevel vil du bare straffe innvandrerene. Hvordan du tror denne forskjellsbehandlingen vil skape bedre integrering er helt fjernt for meg.

Lenke til kommentar
Du er helt ute på viddene. "tradisjonelle raser"? Det neste blir vel at du sier at det er tre raser i verden, gul, svart og hvit, og bare mellom disse er det rasisme.

Har jeg ikke akkurat sagt at det ikke finnes menneskeraser? Du får gjerne lese det jeg skriver.

 

Må bare le. Rasisme finnes mellom alle mulige etniske grupper, det har ingenting med dine definisjoner av "tradisjonelle raser" (som er et absurd begrep i seg selv) å gjøre.

Jeg har ingen anelse om hva du snakker om. Du får gjerne utdype.

 

Systematisk betyr at det er en systematikk i det. Det trenger ikke foregå etter en overordnet plan hvor personer sitter rundt et bord og kommer til enighet om en agenda. Poenget er at de ikke-muslimske barna blir utrensket fra skolen en etter en, år etter år, og skolen resignerer.

Ikke nødvendigvis en forhandlet plan, men like fullt en plan. Har vi også en systematisk utrenskning av is, siden det blir varmere og varmere, og mer og mer is smelter?

Lenke til kommentar
Jeg tror innvanvdrere, som folk felst, selv vet best hve de vil. Jeg tror ihvertfall ikke at staten vet bedre. Du tenker farlig sosialistisk nå synes jeg. Også, som folk flest, er ikke alle innvandrere like. De passer ikke inn i en innvandrermal. Noen vil alltid falle utenfor og ha spesielle behov for å bosette seg på grønland, som byråkratiet ikke tar hensyn til.

Hvilken spesielle behov trenger man for og flytte til Grønnland?

 

Å bruke straff slik er aldri noen god ide. Heller gultor enn pisk. Da kan de velge å bytte fordelen med å bo på grønland med en annen fordel, heller enn å tvinges til å rette seg etter "den store planen".

Gultor? Vel vi har vært "snille", lenge nok. Og man begynner nå og se resultatene av denne snillismen. Innvandrere som ikke vil integrere seg burde faktisk få pisken mye oftere en det de får. Hva tjener Norge på og kun undergrave disse problemene? Det eneste jeg har hørt fra dere innvandrings forkjempere(?) er at vi må bli snillere og ikke stille krav. Jeg mener det er feil! Hvorfor skal ikke disse måtte innfinne seg i samfunnet som alle andre. De skapes samfunn i samfunnet. Det er forskjell på og være snill og dum, den grensen vil mange si at vi i Norge dessverre har overskredet for lenge siden, trist at noen ikke fatter at noe snart må gjøres. Og enda tristere er at de faktisk ikke kommer med løsninger i stedet for å jabbe og jabbe om alt vi ikke må utsette innvandrerne for :thumbdown: Nok er nok!

Lenke til kommentar

Jeg tror løsningen er å innføre en mye sterkere patriotisme og nasjonal bevissthet og stolthet (som også gjelder de som ikke er etnisk norske). Det verste som har blitt gjort er at man tror at det blir bedre integrering av å la norske tradisjoner og kultur vike i møte med "det fremmede". Dette fører bare til mer forakt for norsk kultur og mange ønsker slett ikke å se seg selv som norske og være stolt av Norge når norske selv ikke viser noen stolthet over sin egen kultur og det å være norsk. Her har man mye å lære av USA som har patriotisme i høysetet både på skoler og i samfunnsliv forøvrig. Innvandrere ønsker å bli amerikanere og være amerikansk, de ser at amerikanere selv er stolte over sitt land og kultur. Innvandrere gir barna sine amerikanske navn. I Norge er det annerledes og det er veldig få som gir barna norske navn og ønsker at de skal være norske og føle stolthet over Norge.

Lenke til kommentar
Billige boliger og at man har ei grønnsakssjappe der?

Å hvorfor kan vedkommende lære seg språket, så jobb mulighetene blir større? Hvorfor kan de ikke ta opp lån på bakgrunn av sinn inntekt som arbeidstager, slik at de kan kjøpe en bolig et annet sted i byen? Det må nemlig vi andre! Å hvorfor kan de ikke handle grønnsaker på REMA som vi andre gjør? Akkurat dette jeg snakker om. Særtiltak på særtiltak. En merkelig forestilling om at innvandrere ikke kan gjøre noe slik vi andre gjør, helt utrolig.

Lenke til kommentar
Billige boliger og at man har ei grønnsakssjappe der?

Å hvorfor kan vedkommende lære seg språket, så jobb mulighetene blir større? Hvorfor kan de ikke ta opp lån på bakgrunn av sinn inntekt som arbeidstager, slik at de kan kjøpe en bolig et annet sted i byen? Det må nemlig vi andre! Å hvorfor kan de ikke handle grønnsaker på REMA som vi andre gjør? Akkurat dette jeg snakker om. Særtiltak på særtiltak. En merkelig forestilling om at innvandrere ikke kan gjøre noe slik vi andre gjør, helt utrolig.

 

Jeg forstår ikke helt hvorfor du har så stort fokus på at de skal bo i Oslo. De kommer som asylsøkere og blir da spredd rundt omkring over hele landet i asylmottak. Men så fort de får sjansen så flytter man inn til det dyreste fylket i landet. Dette er ikke god integrering. Personer som blir værende spredd rundt i landet er mye bedre integrert enn muslimer i Oslo hvor man ikke skaffer seg samme språkkunnskap og norske nettverk.

Lenke til kommentar
Hva i all verdens land og rike er det du snakker om? Det er jo du som vil ha særtiltak, ikke jeg!

Hvordan er det særtiltak og få innvandrerne til og tjene egen penger og la seg integrere i samfunnet? Er altså ikke hensiktsmessig og samme alle innvandrere på Tøyen og Grønnland. Og hvordan er det et særtiltak og "pendle" innvandrere ut av disse delene av byen ved bruk av økonomiske sanksjoner?

 

Om man eier ei grønnsakssjappe på Grønland så er det selvsagt hensiktsmessig å også bo på Grønland!

Der missforsto jeg deg, trodde du mente at de kun kunne handle mat i "sjappene" på Grønnland.

Lenke til kommentar
Hva i all verdens land og rike er det du snakker om? Det er jo du som vil ha særtiltak, ikke jeg!

Hvordan er det særtiltak og få innvandrerne til og tjene egen penger og la seg integrere i samfunnet? Er altså ikke hensiktsmessig og samme alle innvandrere på Tøyen og Grønnland. Og hvordan er det et særtiltak og "pendle" innvandrere ut av disse delene av byen ved bruk av økonomiske sanksjoner?

Det er tiltak rettet særskilt mot innvandrere.

Lenke til kommentar
Gultor?

Gulrot. Gikk litt fort i svingene :hrm:

 

Vel vi har vært "snille", lenge nok. Og man begynner nå og se resultatene av denne snillismen. Innvandrere som ikke vil integrere seg burde faktisk få pisken mye oftere en det de får. Hva tjener Norge på og kun undergrave disse problemene? Det eneste jeg har hørt fra dere innvandrings forkjempere(?) er at vi må bli snillere og ikke stille krav. Jeg mener det er feil! Hvorfor skal ikke disse måtte innfinne seg i samfunnet som alle andre. De skapes samfunn i samfunnet. Det er forskjell på og være snill og dum, den grensen vil mange si at vi i Norge dessverre har overskredet for lenge siden, trist at noen ikke fatter at noe snart må gjøres. Og enda tristere er at de faktisk ikke kommer med løsninger i stedet for å jabbe og jabbe om alt vi ikke må utsette innvandrerne for :thumbdown: Nok er nok!

Så fordi du mener at vi har vært "snille" nå i en periode, så burde vi slå over til å være "slemme" en stund? Hva med å bare prøve å gjøre ting tiktig?

 

Det finnes eksempler på at mydighetene har forsøkt å styre hvor folk bosetter seg. Aldri har man brukt straff som virkemiddel. I finnmark har man redusert skatten for å hindre fraflytting, og en del kommuner i grisgrendte strøk tilbyr subsidiering for dem som ønsker å bosette seg. Kan du ærlig si at du ønsker at man heller brukte straff som virkemiddel her? At man dobler skatten for finnmarkinger som flytter til Oslo? At man nekter sosial støtte til bygdeungdom som flytter til byen?

 

Ditt (FrPs) forslag går ut på at man straffer innvandrere, mens de nordmenn som bidrar like mye til problemet, ved å flytte vekk fra innvandrere, skal gå fri. Det er ingen sjans i havet for at man får bedre integrering av slik negativ særbehandling.

Lenke til kommentar
Jeg syns vi burde bruke økonomiske sanskjoner mot rike, utdannede norske mennesker som bor i Holmenkollenåsen for å få de til å bosette seg på Grønland. At en slik ensartet gruppe bosetter seg i samme område er hårreisende, og uakseptabelt. La oss spre dem med økonomiske sanskjoner.

 

Disse menneskene tjener Norge på (de jobber og betaler skatt).

Og de lager heller ikke noe serlig bråk.

Og de kan Norsk, krever ikke særtilltak, osv

=> de er ikke noe problem for Norge

(greit nokk de er kansje litt frekke noen ganger mot "fattige" så de burde kansje menge seg litt mer med vanelige folk de også)

 

Ser du ikke forskjellen?

Lenke til kommentar
Ja, men i motsetning til forslagene som kommer fra regjeringen virker dette positivt for samfunnet og ikke omvendt.

Kanskje er det positivt for samfunnet i et lengre perspektiv, men det er langt mer negativt for den gruppen som blir straffet i et kort perspektiv. Og for innvandrere er det korte perspektivet uhyre viktig, siden det er da deres holdninger til sine "nye landsmenn" formes.

Endret av rikspøbel
Lenke til kommentar
Så fordi du mener at vi har vært "snille" nå i en periode, så burde vi slå over til å være "slemme" en stund? Hva med å bare prøve å gjøre ting tiktig?

Er man slem fordi man tar problemene innover seg og tar tak i de? Etter undertegnes mening er man her ikke slem, men realistisk. Og hvis vi ikke skal tenke langsiktig, hvordan skal vi da tenke? Er faktisk viktig og tenke over et langt perspektiv og ikke bare over et kortsiktig.

Endret av roberteh™
Lenke til kommentar
Er man slem fordi man tar problemene innover seg og tar tak i de?

Jeg vil si at bruk av straff er mer slemt enn snilt.

 

Etter undertegnes mening er man her ikke slem, men realistisk. Og hvis vi ikke skal tenke langsiktig, hvordan skal vi da tenke? Er faktisk viktig og tenke over et langt perspektiv og ikke bare over et kortsiktig.

Selvfølgelig skal man tenke langsiktig, men når det fører med seg kortsiktige negative konsekvenser som potensiellt (les: sansynligvis) kan bli langsiktig negativt, så er det lurt å tenke igjennom det en gang til.

 

Du kan påstå så mye du vil at innvandrerene burde tenke langsiktig, men når det fører med seg kortsiktige negative konsekvenser er det menneskelig å fokusere på det. Ta for eksempel "finanskrisen". En "justering" av økonomien er i et langt perspektiv positivt for samfunnet, men for dem som ikke klarer å håndtere den høye renten og blir tvunget til å selge boligen sin er det nok vanskelig å fokusere på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...