Gå til innhold

Hvor mye oppgraderer PC-en for årlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg oppgraderer ikke pc-en, kjøper heller ny hvert eller annethvert år.

Samme her. Har ikke råd til å oppgradere hvert eneste år.

 

Blir det egentlig noe rimeligere?

 

Siste oppgradering for meg var Q6600, P5Q Deluxe og 4GB ram, som etter å ha solgt de gamle delene, kostet meg ca 2300,-

Dersom jeg skulle solgt den gamle og kjøpt en ny pc, tror jeg mellomlegget fort ville blitt 5000,-

Jeg er 13 år, og har hatt 3 pc'er

En stasjonær, en bærbar og en stasjonær nå.

Bærbare kostet vel 5.000 kroner, og den jeg har nå kostet 5.000.

Er begrensa hvor mye penger man har når man er 13 år også.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig vitsen med å oppgradere? Da mener jeg skjermkort og CPU osv. Ram og hardisk skjønner jeg, fordi da kan man jo bare putte inn ekstra. Men er jo ikke no vits å kjøpe ny CPU til 2 lapper liksom, hva skal man da gjøre med den gamle? Får jo ikke en dritt penger igjen for den, kan like greit bare kjøpe ny PC med en gang.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Konstant oppgradering drev jeg med før i tiden, men jeg stoppet med det da jeg fant ut at det er dyrere enn å kjøpe seg helt ny PC hvert 3. år. Så nå gjør jeg akkurat det.

 

Så lenge PC'en jeg fikk gratis fra jobben kjører de fleste nye spillene på full pupp har jeg ingen planer om å kjøpe ny. Det blir sikkert om ett år eller noe.

Lenke til kommentar
Jeg kjøper flunkende ny PC ca hvert fjerde år. Jeg oppgraderer minimalt imellom. Eneste er hvis en del ryker. Ellers kjøper jeg nye harddisker, liker ikke å slette ting, og jeg bruker rundt 5-6 måneder på å fylle en TB-disk.
Hvordan i helvete klarer du det? :wow:

 

Jeg laster ned flere GB om dagen. Det baller på seg etter hvert. Kan også nevne at jeg uploader enda mer enn jeg downloader. :) Seeder 24/7.

Lenke til kommentar
Jeg kjøper flunkende ny PC ca hvert fjerde år. Jeg oppgraderer minimalt imellom. Eneste er hvis en del ryker. Ellers kjøper jeg nye harddisker, liker ikke å slette ting, og jeg bruker rundt 5-6 måneder på å fylle en TB-disk.

 

Så, hvor mange disker har du? Og hva gjør du når kabinettet sier stopp?

Lenke til kommentar
Hva er egentlig vitsen med å oppgradere? Da mener jeg skjermkort og CPU osv. Ram og hardisk skjønner jeg, fordi da kan man jo bare putte inn ekstra. Men er jo ikke no vits å kjøpe ny CPU til 2 lapper liksom, hva skal man da gjøre med den gamle? Får jo ikke en dritt penger igjen for den, kan like greit bare kjøpe ny PC med en gang.

Servere! Har en tre-fire stykk gående 24/7 her i huset. :)

Lenke til kommentar
Jeg kjøper flunkende ny PC ca hvert fjerde år. Jeg oppgraderer minimalt imellom. Eneste er hvis en del ryker. Ellers kjøper jeg nye harddisker, liker ikke å slette ting, og jeg bruker rundt 5-6 måneder på å fylle en TB-disk.

 

Så, hvor mange disker har du? Og hva gjør du når kabinettet sier stopp?

 

Jeg har 12 disker koblet i mine 2 PCer nå. Men jeg har noen ekstra som jeg har koblet ut.

Lenke til kommentar

Jeg bruker vel rundt 1000-2000-3000 på PCen vært år tror jeg. Har ikke noe eksakt regnestykke men det blir vel noe sånt. Jeg kjøper aldri kjempedyre komponenter da. Dyreste jeg noen gang har kjøpt var vel Asus GeForce 8800GT 512 når det kom ut til rundt 1800 kr.

 

Man trenger heller ikke bruke mangfoldige tusen for å holde maskina god nok. Kjøper man et godt kabinett koster det ikke mye å bytte ut deler etterhvert for å holde maskina oppdatert.

 

Det var ikke medregnet spill da.. :p

Lenke til kommentar
Hva er egentlig vitsen med å oppgradere? Da mener jeg skjermkort og CPU osv. Ram og hardisk skjønner jeg, fordi da kan man jo bare putte inn ekstra. Men er jo ikke no vits å kjøpe ny CPU til 2 lapper liksom, hva skal man da gjøre med den gamle? Får jo ikke en dritt penger igjen for den, kan like greit bare kjøpe ny PC med en gang.

 

Vel. Jeg har to brødre som fikk den gamle stasjonære da jeg kjøpte ny.

En kamerat bruker nå både den gamle skjermen min og det gamle grafikkortet mitt.

 

Deler man ikke har bruk for er det bare å pakke inn i orginalinnpakningen og selge på bruktmarkedet eller liknende.

Lenke til kommentar
Hva er egentlig vitsen med å oppgradere? Da mener jeg skjermkort og CPU osv. Ram og hardisk skjønner jeg, fordi da kan man jo bare putte inn ekstra. Men er jo ikke no vits å kjøpe ny CPU til 2 lapper liksom, hva skal man da gjøre med den gamle? Får jo ikke en dritt penger igjen for den, kan like greit bare kjøpe ny PC med en gang.

 

Vel. Jeg har to brødre som fikk den gamle stasjonære da jeg kjøpte ny.

En kamerat bruker nå både den gamle skjermen min og det gamle grafikkortet mitt.

 

Deler man ikke har bruk for er det bare å pakke inn i orginalinnpakningen og selge på bruktmarkedet eller liknende.

 

Og få noen skarve hundrelapper for det? Heller bedre for min del å ha flere PCer da, og kjøpe en helt ny en. Når man oppgraderer er det jo alltid noe som blir dårlig og i PCen, hjelper liksom ikke med verdens beste skjermkort hvis ikke CPUen er bra nok.

Lenke til kommentar

Om man har slekt o.l. som ikke har like høye krav til HW som deg går det an å donere brukt hardware til dem.

Om 6-9 mnd år tenker jeg det er på tide å skifte hovedkortet så jeg kan oppgradere til quad-core 45 nm prosessor og ddr3 minne. Samtidig får jeg muligheten til å oppgradere skjermkortet ved en senere anledning (har ikke PCI-E 2.0 på det nåværende hovedkortet.

Lenke til kommentar

Kjøpte ny PC for ca ett år siden, har siden byttet ut minne, kabinett, HK og kjøpt nye harddisker samt mindre ting som kjøling osv. Ligger vel rundt en 6000 i året i snitt, men kunne fort sett for meg å kjøpe ny PC/større oppgraderinger hvert år. i 2006 bytta jeg skjermkort 3 ganger, alle forskjellige toppmodeller. Det er ingen kunst å bruke mye penger :) 3x skjermkort til ca 4000 hver + PC i 2006 = over 25000,- det året.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...