Gå til innhold

[AoC]Spikeren i kista for Funcom?


Anbefalte innlegg

http://e24.no/boers-og-finans/article2749458.ece

 

Analytiker Fredrik Thoresen i DnB Nor Markets senker mandag kursmålet på aksjen fra 6 til 5 kroner. Han har samtidig en hold-anbefaling på Funcom - og tror under 100.000 spillere nå er abonnenter på spillet.

 

 

 

Bekymret for kontant-situasjonen

 

Thoresen påpeker at Funcom har høye driftskostnader, og sannsynligvis må be om ytterligere finansiering neste år om ikke strategien endres.

 

- Med dagens Funcom-strategi vil kontant-situasjonen være utfordrende om et års tid. Det skal bli spennende å se om de justerer noe på strategien ved presentasjonen av tredje kvartal, sier Thoresen til E24.

 

Hollup påpeker at aksjekursen nå prises under kontantbeholdningen Funcom hadde i andre kvartal.

 

- Avhengig av hva de gjør, må de nok justere kostnadsbasen sin for å opprettholde forretningen. Jeg er bekymret for Funcoms fremtid, sier Hollup.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nja.. det er jo ikke helt bra med få abonennter, men kursen spillet skal ta er vel allerede skiftet? Spillet skal jo bli mer itemisert ala WOW...

 

Men sånn på kort sikt så skal spillet lanseres i Russland, dette vil dra inn penger, uten at utviklingskostnadene stiger.

 

Når spillet under den nye ledelsen er ferdig, på nyåret engang, så vil de kanskje sende ut en gratis 2 uker e-mail til alle ex-spillere i EU og USA?

Lenke til kommentar

Det er langt fra noe av det værste som har kommet. Eneste grunnen til at folk reagerer slik er fordi at mange hadde store forventninger som spillet ikke klarte å innfri i det hele tatt.

 

Det skal være sagt at spillet har blitt mye bedre, men endgame er fortsatt det store problemet, det er veldig lite å gjøre der.

 

Selve levelingen vil jeg si er noe av det beste på MMO fronten, hvis ikke det beste, spesielt opp til level 55ish (her blir det litt lite quests osv, men Ymir's Pass kommer ihvertfall snart som fikser det). Det er derfor spilelt først fikk så bra kritikker, fordi Tortage og level 20-50 er veldig bra laget. De fleste anmeldelser baserte seg på disse levelene, og spillet scoret høyt.

 

AoC har uansett utrolig stort potensiale, uten tvil det største potensialet på markedet, men de har en lang vei å gå. Med noe skikkelig endgame PvE og PvP kommer dette spillet til å bli veldig bra, men det spørs om Funcom klarer det, tiden vil vise.

 

Personlig reaktiverte jeg kontoen nylig, må si selv om jeg ble veldig skuffet over AoC så savnet jeg det nesten. Jeg startet helt på nytt og har stor kost meg hele veien til level 55. Der kommer jeg til å stoppe til Ymirs Pass kommer ihvertfall.

 

Hvis du sier at det er noe av det værste har du tydligvis ikke peiling på hvilke andre spill som har kommet, det er ganske mange som er veldig lite, eller ingenting om i media, spesielt norskt media.

Lenke til kommentar

Skjønner nå ikke helt denne krisemaksimeringen, hva legger dere i flopp? Er det flopp hvis de på sikt tjener penger slik at de går rundt? Eller er alt som ikke har 1 mill spillere en flopp? At de skal ta opp kampen med WOW nå med den nye expansionen er urealistisk.

 

På sikt er det gode muligheter for AOC å stabilisere seg på et fornftig antall brukere. Funcom trenger sannsynligvis ikke mer enn rundt 200.000 brukere. Med lanseringer i andre land, i fremtiden så er utsiktene gode for at de skal gå rundt.

 

Skjønner han økonomen i det hele tatt at det vil ta 3-4 år å lage et nytt spill? Funcom har ikke noe valg enn å lappe på AOC.

 

Klarer de å fikse itemiseringen, og få inn litt innhold slik at man har noe å gjøre på utenom å lvl'e så kan det bli bra. Nå har man fått lvl 80 pvp armor. Det er noe, snart kommer nye lvl 40 og 55+ områder.

Lenke til kommentar

Nå virker det jo som om han økonomen trur at AoC er det eneste spillet til Funcom, og at det kun genereres penger fra dette ene spillet.

 

Ang. tallet på abonnenter, så blir det helt klart spennende å se tallene, hvis Funcom i det hele tatt vil presentere dem.

 

Utad virker det ihvertfall ikke som om Funcom har noen særlig panikk, så jeg tror nok ikke spillet er så nærme døden, som enkelte vil ha det til.

 

 

Pantera

Lenke til kommentar

Jeg er ikke akkurat sjokkert over at det går dårlig for AOC. Jeg husker hvordan det var å sitte på ventrilo med de andre 5 kompisene mine som kjøpte spillet, da vi levlet opp samtidig. Var en del negativitet og latter gående.

 

Husker den første krangelen vi hadde i begynnelsen på VT, da vi ikke fant hverandre inni spill-verdenen selvom vi sto på samme plass: "Men faen da din idiot du har sikkert valgt feil server!" "Nei jeg er på fury pvp hvorfor i helvete ser jeg deg ikke???" Dette var før vi fant ut at spillet var instanced som bare helsikke.

 

IMO å lage ett MMO som har instancer inni en allerede instanced verden = fail.

Endret av Gainwardrobe
Lenke til kommentar

Instancene løser jo endel problemer under oppstart av en server, og ved launch av spillet. I begynnelsen er alle svært lavt lvl, og alle vil være på Tortage, så vil det spre seg utover, og man kan få problemer i andre soner.

 

Idag er det jo svært få soner som har instancer, siden spillertallet er lavt, Men under launchen av AO og WOW var dette et problem, i AO løste man det delvis ved at det var masse oppstarts steder, men når alle kom ut fra oppstartsstedene og ut på gaten ble det et problem(servercrash). Samma greia i WOW, masse problemer når alle var i oppstartssonen. Hvis du husker gammle Ironforge, når ALLE var der og lag problemene det skapte.

 

Ikke for å snakke om under åpningen av AQ i WOW, den var den vel knapt noen som fikk med seg.

 

Slik jeg ser det er instancingene en ren kriseløsning, og ikke noe som er aktiv når spillerene er spredd rundt.

Lenke til kommentar

For tiden så gjøres det store endringer i gameplayet ofte, noe som får folk irritert. I tillegg mangler de endel content. Tenker AoC trenger 6-12 måneder på å modnes.

 

Det som irriterer meg for tiden er:

a) Serverlagg

b) Lite level 80 content

c) Dumbed down combat system (korte comboer)

d) Lite spillere

 

Fikser de punkt a,b løser d seg nok også. Angående punkt c så kan det jo være at jeg liker det etterhvert, men akkurat nå føles det litt "enkelt" ut. Eneste grunn til å bomme på en combo er fordi serveren lagger. Noen den gjør for ofte. Grrr.

 

Holder forresten på med tier 1 raid-bosser og har det morsomt i de kampene, men skulle ønske det var flere folk på, så det hadde vært enklere å arrangere raids.

Lenke til kommentar
Jeg vil kalle det en flopp når en bedrift taper noen titalls millioner på et produkt... Enter Age of Conan!

 

Så originale Xbox, PS3, osv. har alle floppet? :)

 

Hvem som står bak Xbox og PS3? Det er ikke fattige funcom iallefall.

 

Ps3 var dessuten ganske nær til å floppe, det har sony selv sagt.

Xbox selger vel bare pga microsoft står bak alt, rike jævler :)

Lenke til kommentar
En ting som plager meg er alt den loadinga haha:) , det er så dritt kjedelig, når vi går til forskjellige steder så loader det, Det skaper ikke den friheten, vis dere skjønner.. SPpilte det 2 uker, er dritt lei det. Tilbake til World of warcraft:)

 

Trenger raskere PC? Har ikke hatt problemer med loading, går unna 10 sek her de lengste loadene. Eneste jeg ikke liker er den greia som sjekker om aoc er up to date for hver gang du skal logge inn, tar evigheter. Men er du ferdig med Tortage, så åpner store områder og det blir færre loading.

Spiller wow og Aoc, selv om aoc har tatt over for wow for godt. Bare gi det tid, så skjønner du mer og det blir morro. Serlig hvis du joiner guild som bygger by og du ender opp samle materialer. Føles som man er en liten arbeider i age of empire

Lenke til kommentar

Har begynnt med litt PvP i AoC nå og må si jeg har det morsomt. :)

 

Det er bare en klasse som er altfor kraftig og det er Necromancer. Tos er high power og topper dps i raid og burde nerfes pga det.

 

Resten av klassene fungerer svært bra. Guardian får ikke akkurat noen kjappe kills, men med en heal eller to på dem så dauer de ikke og er faktisk veldig gode å ha på laget.

 

Bear Shaman som jeg spiller er vanskelig å spille, er fortsatt bedre enn gjennomsnittet, selv etter nerfen i siste patch. Klarer ikke ta ut en soldier alene dog. :p

 

Tror kampsystemet de har lagt opp til vil gjøre dette spillet til en slager på litt sikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...