Gå til innhold

Slår et slag for enklere innpakning


Anbefalte innlegg

Ikke bare er slike pakninger et helvete å få opp, særlig blister-pakkede ting i hardplast med sånn sammensmeltet kant rundt, men de er også skikkelig vanskelige å lagre. Den beste metoden jeg har funnet er en svær pappkasse i boden. Å stable dem pent oversiktelig på en hylle, slik man kan gjøre med de fleste hardware- og software-bokser er rett og slett klin umulig. Da original forpakning ofte gir et pluss, eller til og med behøves, for å få reparert ting på garanti pleier jeg å ta vare på den for de fleste elektroting, men fy så mye ræl man må lagre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

argh!

Ingen som vet hvor jeg kan få kjøpt denne eller noe lignende og få den shippa til norge. Av en eller annen ukjent grunn sender ikke amazon.com disse hit :(

 

Prøvde denne.. også til ingen nytte.

 

edit: har funnet på ebay, men frakta blir jo dobbelt så dyr som varene (4åpnere 200 kr ... frakt, nesten 500).

 

Finnes det ikke noe lignende i NORGE? eller på dealextreme?

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

blister-packs er noe herk, gud vet hvor mange banneord og andre fraser jeg har kommet med under opppakking av ting i slike pakker.

 

Spesielt når de er pakket slik at en nesten herper produktet for og få de opp, er ikke få ganger jeg nesten har klipt over feks. kabelen til mus i desperate forsøk på å få opp denne jævelskapen...

 

Så slike initiativ fra amazon setter jeg pris på :)

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk forståelse for slik inpakning når varene står i butikkhyllene. Det er et poeng at det ikke skal kunne åpnes på 2sek for å putte minnekort e.l. i lomma og gå. Blisterpacks brukes jo fortrinsvis på "lommevennlige" varer.

 

Men varer som skal selges i en netbutikk, direkte fra lager, har absolutt ikke behov for denne type inpakning. Produsentene burde også være svært intressert i denne ordningen, da en betydelig andel varer i dag selges i netbutikker og dette kan spare betraktelige embalasjekostnader i tillegg til at det sparer miljøet og kunden for mye frustrasjon.

Lenke til kommentar
Dette støtter jeg. Halve rommet mitt er fullt opp med HW-emballasje.

Her går det i pappesker! Masse masse pappesker! Fylt flere kvadrat på rommet mitt fra gulv til tak - over 30 esker her akkurat nå. Så jeg er rimelig lei de helsikkes unødvendig store alle disse nettbutikkene og produsentene bruker :(

 

Håper dette er en trend resten av industrien blir å følge. Pakket nylig ut en PS3-stikke, var såvidt jeg satt igjen med 1 finger mindre en hva jeg startet med ...

Jeg måtte sy etter å ha kutta meg noe grassalt på en sånn pakke en gang :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...