Gå til innhold

Hva jeg synes om fallout3 så langt.

Anbefalte innlegg

Skrevet
og jeg ville også tatt bort quick travel.

For å sitte å kjede oss i hjel?

Jeg liker egentlig ikke RPG-spill, men fallout 3 var kjekt når jeg fikk satt meg inn i det ^^

Og det spillet handler om er noe av det kjekkeste jeg vet, altså post-apocalyptic :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ikke les om du ikke vil spoile:

Du blir medlem av Brotherhood of Steel.

takk takk.. kanskje litt dumt av meg å ha gjort så vanvittig mye utenom da :)

pytt pytt..

Skrevet

Jeg likte heller ikke spillet, syns hele storyen og designet av spillet er litt sært og merkelig. Fallout 3 er garantert et spill som noen vil elske og andre hate for det er et spesielt spill. Ikke noe for meg ihvertfall.

Skrevet

Jeg bruker quick travel, fordi det noen ganger frister å komme seg fort fra et sted til et annet. Men det beste systemet var det de hadde i Morrowind, med Silt Striders i alle store byer, som man kunne bruke til å forflytte seg fort. Eller WoW-systemet med flight points. Denne formen for forflyttelse liker jeg mye bedre.

Skrevet
Jeg bruker quick travel, fordi det noen ganger frister å komme seg fort fra et sted til et annet. Men det beste systemet var det de hadde i Morrowind, med Silt Striders i alle store byer, som man kunne bruke til å forflytte seg fort. Eller WoW-systemet med flight points. Denne formen for forflyttelse liker jeg mye bedre.

Enig der. Et travel system som er integrert i gameplayet er så ufattelig mye bedre enn å bare poppe frem og tilbake ved hjelp av å klikke på kartet.

Skrevet

Greit nok det med Flightpaths.. Men det va no berre ein loading screen uansett så om du må trykke på eit kart spela ingen rolle, men selfølgeleg det hjalp litt på atmosfæra.

Skrevet (endret)

Å gi dette spillet 4/10 er latterlig, helt klart et av årets beste spill, spillet fortjener abselutt de karakterene den har fått.

Ang. hva fiende tåler og jeg litt enig, føler jeg måte skyte utrolig mye på fienden før de dør, blir litt dumt å liksom måtte snipe en fyr 4 ganger, når det egentlig burde holdt med en. Og VATS systemet fungerer egentlig kun bra på kort avstand, mens på lang er den håpløs.

Endret av MrLG
Skrevet (endret)

Jeg var sykt redd for at 1st/3rd person view skulle ødelegge hele opplevelsen.. Dette er tross alt Fallout. Men med VATS, som jeg trodde (før jeg prøvde det) egentlig bare var en valgfri hjelper, så er dette bare helt hærlig. Angrer ikke ett sekund på 4870X2 kortet som ble kjøpt inn for å spille dette spillet (og andre) :D

Edit: Og om det ikke er sagt nok før - De som tror dette er ett FPS og bedømmer det utifra det, kan gå å ta seg en bolle.

Endret av MrLee
Skrevet

Jeg må legge meg til de som roser dette spillet. Det er absolutt ett bra spill! En verdig etterfølger til de forrige spillene. Nå kan det til tider være litt irriterende med at man ikke treffer noen ganger selv om man sikter rett på målet men det blir pirkerusk i forhold til resten av hva spillet har og tilby. Du blir som sagt bedre etterhvert som du plasserer mere poeng i våpenevnene dine også.

Man trenger heller ikke powergame for å ha det gøy her. Altså med det mener jeg å ha 10 i Perception og 100 i Small Guns bare for å være best..men selvsagt lønner det seg bedre å være god i enkelte ting enn å være middels gjevnt over.

Faktisk litt realistisk at karakteren sliter litt i blandt.

Denne runda har jeg valgt å lage en karakter med fokus på Big Guns, Small Guns, Repair og Medicine.

Neste karakter blir nok med mer fokus på Speech og Science osv.

Skrevet (endret)

At fienden tåler litt kuler det tar jeg på rollespill kappa ;) Radioaktivitet får skuddsårene til å heale fort :p

Ellers har jeg satt mitt eget navn på spillekarakteren, lever meg til de grader inni i denne helvetes nuka verden, knallspill.

Anbefaler ALLE å lese denne fabelaktige guiden, både store og små har godt av denne !! ;

http://guides.ign.com/guides/568806/index.html

Endret av Bulletus
Skrevet

Jeg har spilt nå over 10 timer allerede og synes spillet er solid og spennende... men også ganske skuffende.

Man får ofte følelsen av å spille en mod for Oblivion (et spill som jeg har spilt meg drittlei av). Riktignok er spillmekanikken bak spillet helt forskjellig, og her har XP og start stats mer å si enn i TES. Men man får likevel en stygg følelse av déjà-vu uansett hvor man befinner seg. Jeg synes bl.a. at karakterene er like stive og lite troverdige som i Oblivion, selv om det er store navn som står bak den lunkne skuespillerprestasjonen. Å få servert den samme kommentaren om igjen og om igjen hver gang man går forbi en karakter var allerede plagsomt i Morrowind... men Bethesda elsker det tydeligvis selv om det ligner nesten på en stygg bug. Når man har spilt Mass Effect er det en nedtur å "snakke med folk" i Fallout 3. Jeg synes også at VATS-systemet er idiotisk bygget i forhold til real-time combat som ikke fungerer med action points... Selv om man vil spille med VATS ender man opp som regel å avslutte en kamp i real-time fordi man ikke har action points igjen. Hvor er logikken i det?

Likevel, jeg koser meg stort foreløpig. Stemningen er der, selv om STALKER gjør akkurat dette bedre. Men jeg spår også at jeg plutselig kommer til å bli drittlei om ikke så altfor lenge.

Skrevet

Om du går tom for action points er veldig avhengig av agility.. Du får om en action boy perk på lvl16 som er konge.. men ja.. om du har flere fiender, eller store mutanter mot deg går en vel cirka alltid tom ja..

Karakterene er kanskje livløse, men dialogen er jo fantastisk til tider, og kan i mine øyne ikke sammenlignes med Oblivion.. Har ikke ledd så mye i et spill på lenge.. Mye genial dialog, og veldig mye morsomt som står skrevet på feks datamaskiner rundt omkring i spillet :)

Synest bethesda har vært kjempeflinke til å bevare humoren fra Fallout2.. dette merkes best på avsidesliggende locations som mainchainen ikke bringer deg til :)

Skrevet
Om du går tom for action points er veldig avhengig av agility.. Du får om en action boy perk på lvl16 som er konge.. men ja.. om du har flere fiender, eller store mutanter mot deg går en vel cirka alltid tom ja..

Karakterene er kanskje livløse, men dialogen er jo fantastisk til tider, og kan i mine øyne ikke sammenlignes med Oblivion.. Har ikke ledd så mye i et spill på lenge.. Mye genial dialog, og veldig mye morsomt som står skrevet på feks datamaskiner rundt omkring i spillet :)

Synest bethesda har vært kjempeflinke til å bevare humoren fra Fallout2.. dette merkes best på avsidesliggende locations som mainchainen ikke bringer deg til :)

Det er sant, men alt gjøres bagatellemessig for de som velger å kjøre real-time i stede. Dette synes jeg er litt absurd... og real-time føles nesten som juks, eller VATS som en unødvendig handikapp.

Jeg er enig i at dialoginnholdet, og karakterenes personlighet er betydelig bedre enn i Oblivion. Mange av karakterene i TES4 var fullstendig uinteressante og kjedelige, mens de i Fallout 3 er syke og latterlige karikaturer av alt som kan være feil i menneskets natur. Humoren på generelt vis er veldig bra i spillet, helt enig med deg... akkurat min type svart humor :)

Skrevet (endret)

Fallout3 er nok kanskje litt tregt.

Er enig i mye som blir sagt her, men ting kunne vært forbedret..

For eksempel reising rundt i verden, for å komme seg ned til denne tankbåten(velvet?) måtte jeg jo gå rundt en enorm omvei, alle andre veier var stengt av knuste steinblokker etc,å siden fyren ikke kan hoppe gikk det ikke ann gå der..

Greit nok det, men det var ikke så høye kanter, i virkeligheten hadde det gått fint liksom, mangler litt på realisme her.

Samt, realisme kunne vært puttet litt mer inn på skuddutvekslinger, kom igjen kara.. 10 skudd i hodet, å supermutant brute løper fortsatt mot meg, med 100 i smallguns? :)

Joda, jeg brukte bare en 10mm gun, med 40-50% cnd.

Men tror han skulle dauet for en stund siden ;) Når 1 treff gjør halve ansiktet rødt av skade..

Miljøet rundt i verden er ganske bra, masse forskjellige NPC'r(non player characters) og folk sier forskjellige ting, ikke bare spyr ut samme som alle andre i byen.

Man kunne vel ha nevnt noe sted at level 20 er maks, min karakter er kun level 7, men føler jeg har valgt en del unyttige perks for å få en sterk level 20 karakter..

Quicktravel er meget fint når man er hamster som meg, min inventory blir fort full, å siden jeg bruker såpass mye ammo på å ta ned folk, trenger jeg caps, er fint å få solgt skrot for caps da, uten quicktravel hadde dette gått sent..

Skal innrømme jeg ikke har brukt V.A.T.S veldig mye ennå, men har brukt det litt, særlig i nærkamp.

Må innrømme jeg slet litt i starten, gikk tom for ammo.. hadde fortsatt masse Ants å kverke, samt hadde ingen penger.. helsen ble lavere å lavere.. men ordnet seg etterhvert :)

Jeg får se hvordan spillet utvikler seg, jeg er storfan av rpg's, men denne miksen mellom rpg og fps var litt feil for min del..

Skal nok bruke en del timer til på fallout3 uansett! :)

Må jo finne pappa liksom ;)

Edit: - Btw, pcversjonen har secureom.. å den bugger hardt, klikker spillet, så lagre ofte.. samt det tar lang tid å starte det opp.. Kjedelig at de skal bruke sånne ting, skulle nok kjøpt det på xbox isteden :)

Endret av Magicz
Skrevet

Litt utrolig hvordan de klarte å gjøre loadingen så ekstremt kort selv om spillet er helt nydelig. Har aldri loadet mer enn 5-6 sekunder når jeg starter spillet, loader game eller bytter soner.

Skrevet
Har en hel haug av forksjellige ting må bygges opp

Før du gir spillet 4/10 må du i det minste prøve det skikkelig før du kan gi en mening om spillet.

Du får google rollespill, kanskje du skjønner litt mere hva slags spill Fallout 3 er da.

For min del støtter jeg karakteren 9/10, knallbra spill.

Skrevet
Må innrømme jeg slet litt i starten, gikk tom for ammo.. hadde fortsatt masse Ants å kverke, samt hadde ingen penger.. helsen ble lavere å lavere.. men ordnet seg etterhvert :)

Fallout 3 er litt vanskelig på starten, ja... særlig det med mangel på ammo blir fort et problem. Da anbefaler jeg å bruke peng fortest mulig på å skaffe seg den "Rock-it launcher". Selv om du er svak på big guns funker det fint. Da kan du bruke masse skrot som ammo, og det er alltid morsomt å kappe av hodet på folk med en gammel hagegnom :D

Nå at jeg er rik har jeg solgt våpenet og konsentrerer meg på small guns. Jeg har nok penger til ammo uansett... men det er ikke alltid like lett å finne selgere som har det jeg trenger, eller penger igjen til å kjøpe det jeg finner.

Skrevet
Nå at jeg er rik har jeg solgt våpenet og konsentrerer meg på small guns. Jeg har nok penger til ammo uansett... men det er ikke alltid like lett å finne selgere som har det jeg trenger, eller penger igjen til å kjøpe det jeg finner.

Heh, har ikke problemet med ammo like stort lenger, sliter mer med å finne traders å selge til, de fleste er blakke..

Jeg har vel bare 1800 caps, men har en del våpen på meg som jeg kan selge, ca en av hver type..

Bruker de jo ca aldri, men vet ikke. hadde vel 30 granater også :D skal med det? aaaner ikke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...