Gå til innhold

Fallout 3 - kræsjer konstant. Vista x64


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spiller med både HDR og AA, spilt ca 30 timer - aldri krasjet.

Hjemme snekra system med Vista64 Ultimate .

Fallout3 fra Steam .

 

Har inntrykk av at igjen så er det ATI korta som krasjer mest.Mitt 280 gtx takler feks både hdri og aa samtidig så her er det ikke noe problem, Ærlig talt så har ingen spill hitill krasjet pga skjermkortet - beste kortet jeg noensinne har hatt og jeg har hatt endel.

Kvalitet koster,,,,

 

Hva har det med at kvalitet koster å gjøre? Mitt Sapphire Radeon HD4870x2 2GB koster like mye, men krasjer hele tiden i F3 (forøvrig det eneste spillet jeg har problemer).

Lenke til kommentar
Spiller med både HDR og AA, spilt ca 30 timer - aldri krasjet.

Hjemme snekra system med Vista64 Ultimate .

Fallout3 fra Steam .

 

Har inntrykk av at igjen så er det ATI korta som krasjer mest.Mitt 280 gtx takler feks både hdri og aa samtidig så her er det ikke noe problem, Ærlig talt så har ingen spill hitill krasjet pga skjermkortet - beste kortet jeg noensinne har hatt og jeg har hatt endel.

Kvalitet koster,,,,

 

Hva har det med at kvalitet koster å gjøre? Mitt Sapphire Radeon HD4870x2 2GB koster like mye, men krasjer hele tiden i F3 (forøvrig det eneste spillet jeg har problemer).

 

Synd for deg at det krasjer, jeg har alltid skygget unna multi gpu kort også på grunn av at de krasjer endel mer enn single gpu kort - dette er IKKE å stikke under en stol " flere kokker dess mere søl".Guru3d og endel andre hardware sider har også påpekt dette.

 

Jeg var hengiven ATI tilhenger i mange år, men kunne til slutt ikke gamble på om favoritt spillet mitt skulle funke bra eller ikke, og vente en måned på neste catalyst kan bli fort bli en pine.

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar
Ok .. Da har jeg fått installert Fallout 3 og spilt igjennom Vault 101 sekvensen uten noen problemer whatsoever.

 

Når jeg nå har kommet til Megaton og begynt å vandre litt rundt, så begynte det å skje; spillet kræsjer til desktop med feilmeldingen:

 

"Fallout3 has stopped working."

 

Er det noen her som har en anelse hva som kan være galt? Jeg googlet litt og det viste seg at dette var en "vanlig" Bethesda-problem, bortsett fra at det vanligvis skjer når man avslutter spillet. Hadde det bare vært så vel, hadde jeg ikke brydd meg.. Men nå kræsjer det på helt tilfeldige steder og det er utrolig irriterende..

 

Bortsett fra det virker det som et bra spill. Litt framedrops utendørs når jeg guffer på med HDR+Bloom, 4xAA og 8xAF i 1920x1200, men så snart jeg skrudde av HDR+Bloom ble alt silkemykt. :)

 

Dette er også et av de spillene der musepekeren "lagger" litt. Dvs. den reagerer ikke like raskt som i f.eks. Windows (noe den gjør i mange andre spill).. Jeg har ingen anelse hvorfor det er sånn på noen spill, men man tenker ikke så mye over det etter hvert..

Det virker som det er flere som har problemer med krasj enn det er av de som ikke har det. For min del ”fryser” spillet etter at fra ett sekund til 10 minutter. Det virker som man kan minimere problemet ved å spille i ”Windowed mode”. Da fryser det sjeldnere for meg.

 

Bethesda er klar over problemet og jobber frenetisk med en patch (håper jeg).

 

Hvis du går HIT kan du lese mer om problemene alle har.

 

Ah, takk. :) Vel, jeg får gjøre som jeg pleier; spille noe annet til det kommer en patch. Den lille tiden jeg har til å spille for tiden orker jeg ikke bruke på å irritere meg over bugs. Får vel fortsette på The Witcher istedet .. :)

 

 

Pludret med innstillinger/drivere/codek's på dagevis. Fungerte først etter jeg gjorde en fullstendig vipe av samtlige nvidia drivere for så å installere nyeste beta gpu driver. Så fra crash hvert 10-20 sek. har jeg nå spillt i hele føkkings kvell uten crash.

Lenke til kommentar

Er tilbake i krasjinga her også, til tross for nye drivere. Gleden var tydeligvis bare midlertidig. Men snappa opp dette på nettet:

 

Fra videogaming247

 

Bethesda PR chap Peter Hines has just confirmed that a patch for the PC version of Fallout 3 will release today.

 

“There’s a PC update coming out later today that will address a few PC-specific things that have come up,” he said, talking in a live interview with Eurogamer readers.

 

Hines didn’t expand on what the patch would specifically fix, and refused to be drawn on other updates across any of the game’s three versions.

 

“Can’t give you any details yet beyond that as far as what else might be in the works for any of the three platforms,” he added.

 

The interview’s still ongoing. Ask him how glad he is the game’s shipped.

 

Forhåpentligvis slipper vi å stresse mer etter denne patchen.

Lenke til kommentar

Selv hadde jeg problemer med nesten instant crash etter jeg gikk ut av vault 101. Det hjalp veldig mye å oppdatere driver fra 178.xx til 180 beta. Nå får jeg crash ganske tilfeldigt etter ca 15-30 min spilling.

 

Maskinvaren min er:

Q6600

GTX 260

Abit AB9 QuadGT

4GB RAM

creative audigy 2 platinum

 

Kjører på vista ultimate 64 bit

 

Får samme feilkode hver gang og har lest litt rundt og fått med meg at det er ett eller annet galt med spillet på nvidia kort og høye oppløsninger.

Lenke til kommentar
Får samme feilkode hver gang og har lest litt rundt og fått med meg at det er ett eller annet galt med spillet på nvidia kort og høye oppløsninger.

 

Snodig , jeg kjører på 1920X1200 og har tilgode å krasje enda, kjører med 178.24 for øyeblikket.

Men jeg ser at Fallout3 har litt memory leaks noen ganger .

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Har spilt gjennom spillet og gjort nesten alle quests med 64-bit Vista og har sjelden opplevd kræsjing. Det var én quicksave en gang som skapte problemer og en del ganger jeg avslutter spillet sier windows at det kræsjer, men det har jo ikke gjort noe.

 

Har Asus P5Q, Radeon 4850, 4gb Mushkin ram og Intel E8500

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...