Gå til innhold

Fallout 3 - kræsjer konstant. Vista x64


Anbefalte innlegg

Ok .. Da har jeg fått installert Fallout 3 og spilt igjennom Vault 101 sekvensen uten noen problemer whatsoever.

 

Når jeg nå har kommet til Megaton og begynt å vandre litt rundt, så begynte det å skje; spillet kræsjer til desktop med feilmeldingen:

 

"Fallout3 has stopped working."

 

Er det noen her som har en anelse hva som kan være galt? Jeg googlet litt og det viste seg at dette var en "vanlig" Bethesda-problem, bortsett fra at det vanligvis skjer når man avslutter spillet. Hadde det bare vært så vel, hadde jeg ikke brydd meg.. Men nå kræsjer det på helt tilfeldige steder og det er utrolig irriterende..

 

Bortsett fra det virker det som et bra spill. Litt framedrops utendørs når jeg guffer på med HDR+Bloom, 4xAA og 8xAF i 1920x1200, men så snart jeg skrudde av HDR+Bloom ble alt silkemykt. :)

 

Dette er også et av de spillene der musepekeren "lagger" litt. Dvs. den reagerer ikke like raskt som i f.eks. Windows (noe den gjør i mange andre spill).. Jeg har ingen anelse hvorfor det er sånn på noen spill, men man tenker ikke så mye over det etter hvert..

Endret av dekar24k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok .. Da har jeg fått installert Fallout 3 og spilt igjennom Vault 101 sekvensen uten noen problemer whatsoever.

 

Når jeg nå har kommet til Megaton og begynt å vandre litt rundt, så begynte det å skje; spillet kræsjer til desktop med feilmeldingen:

 

"Fallout3 has stopped working."

 

Er det noen her som har en anelse hva som kan være galt? Jeg googlet litt og det viste seg at dette var en "vanlig" Bethesda-problem, bortsett fra at det vanligvis skjer når man avslutter spillet. Hadde det bare vært så vel, hadde jeg ikke brydd meg.. Men nå kræsjer det på helt tilfeldige steder og det er utrolig irriterende..

 

Bortsett fra det virker det som et bra spill. Litt framedrops utendørs når jeg guffer på med HDR+Bloom, 4xAA og 8xAF i 1920x1200, men så snart jeg skrudde av HDR+Bloom ble alt silkemykt. :)

 

Dette er også et av de spillene der musepekeren "lagger" litt. Dvs. den reagerer ikke like raskt som i f.eks. Windows (noe den gjør i mange andre spill).. Jeg har ingen anelse hvorfor det er sånn på noen spill, men man tenker ikke så mye over det etter hvert..

Det virker som det er flere som har problemer med krasj enn det er av de som ikke har det. For min del ”fryser” spillet etter at fra ett sekund til 10 minutter. Det virker som man kan minimere problemet ved å spille i ”Windowed mode”. Da fryser det sjeldnere for meg.

 

Bethesda er klar over problemet og jobber frenetisk med en patch (håper jeg).

 

Hvis du går HIT kan du lese mer om problemene alle har.

Lenke til kommentar
Ok .. Da har jeg fått installert Fallout 3 og spilt igjennom Vault 101 sekvensen uten noen problemer whatsoever.

 

Når jeg nå har kommet til Megaton og begynt å vandre litt rundt, så begynte det å skje; spillet kræsjer til desktop med feilmeldingen:

 

"Fallout3 has stopped working."

 

Er det noen her som har en anelse hva som kan være galt? Jeg googlet litt og det viste seg at dette var en "vanlig" Bethesda-problem, bortsett fra at det vanligvis skjer når man avslutter spillet. Hadde det bare vært så vel, hadde jeg ikke brydd meg.. Men nå kræsjer det på helt tilfeldige steder og det er utrolig irriterende..

 

Bortsett fra det virker det som et bra spill. Litt framedrops utendørs når jeg guffer på med HDR+Bloom, 4xAA og 8xAF i 1920x1200, men så snart jeg skrudde av HDR+Bloom ble alt silkemykt. :)

 

Dette er også et av de spillene der musepekeren "lagger" litt. Dvs. den reagerer ikke like raskt som i f.eks. Windows (noe den gjør i mange andre spill).. Jeg har ingen anelse hvorfor det er sånn på noen spill, men man tenker ikke så mye over det etter hvert..

Det virker som det er flere som har problemer med krasj enn det er av de som ikke har det. For min del ”fryser” spillet etter at fra ett sekund til 10 minutter. Det virker som man kan minimere problemet ved å spille i ”Windowed mode”. Da fryser det sjeldnere for meg.

 

Bethesda er klar over problemet og jobber frenetisk med en patch (håper jeg).

 

Hvis du går HIT kan du lese mer om problemene alle har.

 

Ah, takk. :) Vel, jeg får gjøre som jeg pleier; spille noe annet til det kommer en patch. Den lille tiden jeg har til å spille for tiden orker jeg ikke bruke på å irritere meg over bugs. Får vel fortsette på The Witcher istedet .. :)

Lenke til kommentar
Kan du liste opp hardware og skjermkort driver versjon?

 

HW står i sig men kan godt liste for det:

 

Asus Rampage Extreme X48 S775

Intel Core 2 Quad Q9650

8GB Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3

Sapphire Radeon HD4870X2 2GB GDDR5

 

Siste Catalyst drivere (v8.10)

Det er åpenbart ikke grunnet dårlig hardware du har problemer. :)

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar
Du glemte lydkort, X-Fi antar jeg?

 

Jepp X-Fi. Jeg har fått med meg at det skaper endel problemer i spill. :)

 

Jeg har heller ikke endra på keymap. Nå kom det nettopp ny Sacred 2 patch forresten, som fiksa en del bugs, så da spiller jeg likesågodt det en stund frem til det kommer en F3 patch eller to. Er ikke akkurat manko på gode spill for tiden!

Lenke til kommentar

[begredelig klage-tale]

Har opplevd begge problemene nevnt her nettopp, og angrer som en hund at jeg ikke kjøpte PS3-versjonen.. :-/

Ventet nettopp på butikken i Megaton skal åpne da jeg holder på med radiation-poisoning-oppdrag, og desverre er den stengt når jeg ble nok forgiftet.

Og spillet krasjet to ganger for meg mens jeg ventet/løp rundt utenfor, og ventet på at butikken skulle åpne.

 

Steam-versjonen har ikke manual eller spillerhåndbok i skrivende stund, som de kaller det så fint. Så dette var noe dritt. :-/

 

Og i tillegg så er Steam veldig sent ute med patcher i forhold til butikk-versjonen, vanligvis.. grrr..

[/begredelig klage-tale]

 

Noen som har peiling på om det er noe slik tids-kontroll, som på Oblivion? utenom å finne en seng å sove i?

 

Vurderer å drite i spillet foreløpig, og går tilbake til X3-imperie-bygging.. :)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Ok .. Da har jeg fått installert Fallout 3 og spilt igjennom Vault 101 sekvensen uten noen problemer whatsoever.

 

Når jeg nå har kommet til Megaton og begynt å vandre litt rundt, så begynte det å skje; spillet kræsjer til desktop med feilmeldingen:

 

"Fallout3 has stopped working."

 

Er det noen her som har en anelse hva som kan være galt? Jeg googlet litt og det viste seg at dette var en "vanlig" Bethesda-problem, bortsett fra at det vanligvis skjer når man avslutter spillet. Hadde det bare vært så vel, hadde jeg ikke brydd meg.. Men nå kræsjer det på helt tilfeldige steder og det er utrolig irriterende..

 

Bortsett fra det virker det som et bra spill. Litt framedrops utendørs når jeg guffer på med HDR+Bloom, 4xAA og 8xAF i 1920x1200, men så snart jeg skrudde av HDR+Bloom ble alt silkemykt. :)

 

Dette er også et av de spillene der musepekeren "lagger" litt. Dvs. den reagerer ikke like raskt som i f.eks. Windows (noe den gjør i mange andre spill).. Jeg har ingen anelse hvorfor det er sånn på noen spill, men man tenker ikke så mye over det etter hvert..

Ang musa er lit forsinket så hjelper det kanskje å slå av v-sync, gjør det i noen spill ihveertfall, mest nylig i dead space så var det sånn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

For all del ikke ha HDR og Anti Aliasing på sammtidlig...Det er en grunn til at mange andre spill ikke kan ha både HDR og AA på samtidlig

 

Edit:fordi det kan være noe galt med spill motoren.

 

En annen ting er mulig video minne lekkasje eller RAM lekkasje forårsaket av for høye instillinger som har en feil

spillet krasjer en gang i timen for meg.

 

Håper det kommer oppdatering snart.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Jeg har problemer med at spiller kraskjer hele tiden, akkurat nå klarer jeg akkurat å loade en savegame, etter 2 sek blir jeg kastet ut av spillet. Altså helt uspillbart! Dritt...

Skal prøve å ta av AA når jeg har HDR på...

 

AA av: ingen forskjell

AA + AF av: ingen forskjell

AA + AF + HDR av: ingen forskjell + at det ser ut som dritt... :p

 

Så, ingenting som hjelper. Vista x64 btw... Hadde det krasjet en gang i timen som med han over her, så hadde det gått greit. Men jeg får bare gått 2 meter med fyren, før jeg blir kastet ut...

Endret av jale
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Edit Edit: jeg blir kastet ut av spillet..lol..fordi jeg trykker på for mange knapper og spillet krasjer av det.

 

Heldigvis deler Rammen min og Skjermkortet minne så det varer en time.

for meg er det slik..1.2 GB Grafikk minne + 1.2 GB Ram

Bruker en 9600GT (OC 750)

3.0Ghz Amd 6000 dual core holder 27 grader uten load.. 47 under load.

fem vifter... 25cm 15cm og flere vanlige kjølere.

Må være feil på spillet, på high settings går spillet i jamt kun 400 mb minne, men hva skjer så senere alt begynner å stige til 1Gb.

 

ingenting går varmt.

 

Spillet har tydeligvis en motor som ligner Oblivion..hadde ikke Oblivion lignende feil en gang?

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...