Gå til innhold

Reformater Vista til XP finner ingen harddisk?!?!?


spatz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, i dette tilfellet er det jo XP som suger. Det finner jo ikke engang harddisken din ;)

 

PS. Det er flere måter å komme rundt dette.

1. Ha en diskett (ja, virker bare med diskett, hurra for XP) med driveren til harddisk-kontrolleren din. Under begynnelsen av XP installasjonen trykker du F6 når du blir bedt om det. Etter en stund får du opp muligheten til å laste inn driver fra diskett.

 

2. Slipstream driveren inn på en XP - installasjons CD.

 

3. Kanskje det enkleste. Gå inn i BIOS og bytt HD-kontroller system fra AHIC til IDE.

Lenke til kommentar

Hoi, snodig å bli så "oppgitt" når du ikke engang har prøvd å undersøke litt selv.

Bios er grunnmuren i pc'n din, når du starter pc'n opp så skal det iløpet av de 10 første sekundene stå "press *key* to enter bios/setup" et sted på skjermen din. På min HP må jeg trykke F10 for å komme inn i bios instillingene. Tipper knappen du må trykke på er enten F2, F8, DEL eller F10.

 

Lykke til på åpent hav.

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Du endrer ikke BIOS. Du endrer en innstilling i biosen (det er en haug med ting du kan stille på der). Hvordan det gjøres, varierer fra hovedkort til hovedkort.

 

Eg skriv BIOS i Start Søk, men BIOS kjem ikkje opp. Vil det sei at eg ikkje har BIOS, eller er eg heilt på jorde. Og går det an å lasta ned BIOS?

 

Du kan bare starte opp bios like etter at du har startet opp PC'n din, men vær forsiktig med hva du gjør der. Trykk på startknappen på PC'n og vent 3-5 sek. før det kommer opp en liten beskjed en eller annen plass hva du skal trykke. Er som regel F8,F10, DEL eller noe. Lykke til.

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar
Du endrer ikke BIOS. Du endrer en innstilling i biosen (det er en haug med ting du kan stille på der). Hvordan det gjøres, varierer fra hovedkort til hovedkort.

 

Eg skriv BIOS i Start Søk, men BIOS kjem ikkje opp. Vil det sei at eg ikkje har BIOS, eller er eg heilt på jorde. Og går det an å lasta ned BIOS?

 

Du kan bare starte opp bios like etter at du har startet opp PC'n din, men vær forsiktig med hva du gjør der. Trykk på startknappen på PC'n og vent 3-5 sek. før det kommer opp en liten beskjed en eller annen plass hva du skal trykke. Er som regel F8,F10, DEL eller noe. Lykke til.

 

Går det ann å bruka recovery cd'en fra xp til å reformatere?

Lenke til kommentar
Ja, sett inn i cd'n og start pc'n på nytt. Men husk at PC'n må boote fra CD-rom, dette ordnes i BIOS.

 

Eg setter cd'en i, trykker på f12, so kommer det på cd/dvd og noko ant. Trykker på cd og så byrjar den å arbeide. Den laster inn filer eller noko sont, etter det trykker eg enter der det står "vil du installere XP" men så kommer det opp dette.

 

Installasjonsprogrammet fant ingen harddiskstasjonerpå datamaskinen. Kontroller at harddisken er slått på og koblet til datamaskina, og at maskinvarekonfigurasjonen er riktig. Du må kanskje kjøre et diagnoseprogram fra leverandøren.

Installasjonsprogrammet kan ikke fortsette. Trykk F# for å avslutte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...