Gå til innhold

Ubuntu 8.10 klar i dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flash versjon 10 fungerer utmerka på 64bits, legger ved eit skript som fikser det enkelt og greit til din 64 bits maskin.

 

Var det til meg? Hvis ja, så kjører jeg 32bits, så det hjelper meg ikke. :)

 

Kjører 32bits.

 

Takk for tipset, men jeg får faktisk ikke noe tilbud fra Firefox om å installere det. :\

Da er du ikke på en side med flash-innhold :)

 

Joda. :p

 

Greit nok, får opp link til adobe sine sider, men ikke noe Firefox-popup. Hvis du mente adobesidene, så har jeg prøvd dem. Der får jeg mulighet til å laste ned en versjon som er laget for Ubuntu 8.04. Får lagt den inn, men den har akkurat samme problemet som den standarde.

Lenke til kommentar
Så kommer det vanlige spørsmålet, hva bør jeg ta? gnome eller kde? Hva finnes det mest guides til feks. Kommer hovedsaklig til å bruke den til å spille WoW på pga ehh ja si det har lyst. (Håper på bedre ytelse forhold til vista på bærbar)

Ubuntu med Gnome har flest brukere, så jeg antar at det da finnes flest guider til den også, men det er ikke noe problem i praksis. Det finnes mange gode guider til Kubuntu også.

 

I ditt tilfelle ville jeg kanskje snust på Xubuntu, som har minst systemkrav. Men WoW kjører fint i Wine i alle Ubuntu-variantene.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Flott!

 

Jeg har begynt å laste ned nå, via torrent, og blir vel å oppdatere over helga. Det er jo deilig med julaften tre ganger i året, da! :)

 

Kunne kanskje nevnt logikken bak versjonsnummereringen? 8.10 -> x.y

 

x - År

y - Måned

 

Om det blir mer og mer stabilt, er vel litt usikkert. Var jo også nylig en artikkel på Phoronix vedr. hastigheten på de siste Ubuntureleasene. Det positive er vel at det blir fikset, om det er spesielt for Ubuntu, noe i kjernen el.

Endret av meastp
Lenke til kommentar
Har kjørenes en Ubuntu på en annen pc. Installeres den nye versjonen automatisk fra Ubuntu sin oppdateringsbehandler eller må jeg gjøre jobben selv?

Nei, selvsagt ikke - mange ønsker å fortsette å bruke Ubuntu 8.04 av hensyn til stabilitet(den er LTS). Men går du til System> Administration > Update Manager vil du få beskjed om at ny versjon er sluppet, og at du kan oppgradere hvis du vil. Husk backup før du følger den(em. erfaring er installasjon over / fra cd det beste).

Lenke til kommentar
Vet du om det er noe stort problem med tanke på når blizzard patcher at jeg må vente ekstra lenge på ny wine versjon for at det skal fungere igjen?

Ifølge oversikt over WoW i Wines applikasjonsdatabase, så har betaen av WoW gullstatus. Forrige ekspansjonspakke har platinastatus. Men jeg vet ikke mer om dette enn det som står på den siden. Anbefaler deg å spørre andre WoW-brukere i forumet til Wine.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
Så kommer det vanlige spørsmålet, hva bør jeg ta? gnome eller kde?
Ta alt, og bruke det etter behag. Du kan velge miljø ved log-in vinduet. Start med å installere ubuntu, så kan du installere kubuntu og xubuntu med de to pakkene kubuntu-desktop og xubuntu-desktop. Et hav av andre miljøer ligger også ferdigpakket, eksempelvis fluxbox, openbox og et par versjoner av gamle Amiga. De vil automatisk komme opp som alternativer under Session når du skal logge inn.
Hva finnes det mest guides til feks. Kommer hovedsaklig til å bruke den til å spille WoW på pga ehh ja si det har lyst. (Håper på bedre ytelse forhold til vista på bærbar)
Sjekk ut playonlinux hvis du vil kjøre wow gjennom wine, så slipper du google etter smart oppsett av parametre. Du kan aldri være garantert at en patch funker uten problemer, men det er ingen spesielle grunner til at nye patcher skal gi problemer.
Lenke til kommentar

Supert. Ubuntu er et flott system, selv rett ut av boksen. La det seinest inn på en eldre maskin her om dagen (8.04).Rett inn med trådløst og alt.

 

Fint at den får støtte for 3G direkte, så slipper man å lete etter andres beta versjoner, selv om vodafone sin har fungert fin fint på linpus iallefall.

 

Så da blir det å teste versjon 8.10. Det gleder jeg meg til :D. Den er på full fart ned nå.

Lenke til kommentar
Kjører 32bits.

 

Takk for tipset, men jeg får faktisk ikke noe tilbud fra Firefox om å installere det. :\

Adobe gir nå ut *.deb filer med siste flash for Ubuntu, så kanskje du kan forsøke den. Den fungerer veldig bra hos meg. Link.

 

Overraskende at Vg never at Ubuntu slippes?

 

 

Takk for tipset, men har prøvd den. :) Den er akkurat like ustabil som den som følger med Restricted Extras. Skal sies at Youtube filmer fungerer ganske godt nå plutselig. Firefox frøs konstant i går når jeg prøvde det. Tror ikke jeg har lastet ned noen oppdateringer siden det heller. Merkelig... Fronter fungerer forøvrig fortsatt ikke. Noe som er veldig uheldig ettersom jeg bruker det daglig til skole. Det fungerer i Opera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...