Gå til innhold

Anmeldelse: Far Cry 2 (PC/X360)


Anbefalte innlegg

7\10 er en mer passende karakter. Det er kult nok, men spillet lever ikke opp til all reklamen, forhåndsomtalen og hva produsenten har sagt. Det er ikke slik at alt kan ødelegges, man har ikke så til de grader stor frihet, og crysis er ihvertfall ett spill som har bedre grafikk. Det har kommet, og kommer til å komme flere spill i år som er bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det ingen andre som har bemerket seg at våpenlydene er litt dårlig utført?

la meg forklare: Når en trykker inn LMB så starter du maskingeværlyden, og når du slipper den så stopper lyden-bom. hvis en da skal skyte to skudd og slipper musetasten midt i skudd nr.2 stopper skytelyd nr.2 midt i skuddet! get it? "ratatatata!" vs "ratat", det føles bare så FEIL! jeg vet ikke om jeg er kravstor her, men jeg er vant med å spille COD4, og her er det en langt mer troverdig distribusjon av "bang!" pr.skudd,IMO. Jeg gir spillet 6/10 ene og alene pga dette, vel, det og at en har ingen prone-funksjon. Håper det kommer en mod som fikser det snart.

Lenke til kommentar

Dette spillet skuffet meg veldig.

 

Som stor Crysis-fan ble dette en nedtur. Masse små drittfeil som irriterer meg masse..

 

Feks;

 

1: Lydene er helt idiotiske. Lydnivået fra en motstander som roper endrer seg ikke noe uansett om han er 2 eller 100meter fra deg, og også retningen lydene kommer fra virker feil. Utrolig vanskelig å skaffe seg et bilde av hvor fiender og biler kommer fra.

 

2: Kjører du igjennom en vaktpost og slaker alle vaktene, kjører 200meter forbi, og kommer tilbake, så er alle vaktene på plass igjen.. Irriterende? Ja.. Realistisk? Nei.

 

3: Og ikke minst den STYGGE lyden som kommer HELT feil i forhold til lydbildet, når en vaktpost starter opp en jeep for å kjøre etter deg. Denne lyden er bare fucka på alle måter. Høres ut som om den kommer rett bak deg, når de er flere 100 meter bak.

 

4: Hvor ble det av denne fantastiske fysikkmotoren som Ubi. skrøy sånn av? Dette blir jo en junior-versjon i forhold til den fantastiske fysikkmotoren til Crysis.

 

5: Spillet skiller seg ikke så mye ut visuelt messig som vi ble lovet, mener jeg hvertfall.

 

6: Sideoppdragene er så sinnsykt ensformige. "Reis dit, og drep han..", "Reis dit, og ødelegg den transporten.."

 

Masse annet også som irriterer meg, kommer tilbake med det.

Lenke til kommentar

Dette spillet var gørr kjedelig! Det samme om og om igjen... Men man må jo spille seg gjennom det så man får et helhetsinntrykk, men klarer ikke mer enn et eller to oppdrag om gangen får jeg må legge det fra meg igjen da det er det samme om og om igjen...

 

I tillegg, så irriterer jo disse vaktene noe jævlig som dukker opp igjen med en gang, og du kommer deg aldri unna. Som nevnt føles også en del av lydeffektene helt feil. Bug's som gjør det umulig å fullføre oppdrag uten å måtte starte på nytt igjen har jeg også vært borti.

 

Grafikken er helt grei.

 

Ville ikke kjøpt det i dag, men man blir jo frista av reklamer og lovnader.

Lenke til kommentar

Hmm skulle først kjøpe dette fredag, så lørdag, så mandag også i dag. Men er så usikker, pga. Fallout 3 og at GeOW 2 (som skal kjøpes uansett) kommer ut så snart og. Så er det også Resistance 2 og Motorstorm 2 i November. Og jeg hadde egentlig også lyst på Dead Space siden jeg har hørt så mye bra om den.

 

Altså, er dette spillet ikke verdt 400-450 kr. på ps3/360 en gang? Er det en veldig god FPS bare at den er litt for "kjedelig"? Fordi jeg har hørt så mye herlige om "Afrika" delen av spillet at jeg får lyst å oppleve det siden det er noe nytt og "refreshing". Vet seriøst ikke lenger!

Lenke til kommentar

Eneste grunnen til at karateren er så høy, må være at spillet heter farcry 2. Ser rett og slett ikke hvordan 8/10 kan forsvarest her..

 

*Ekstremt repetive oppdrag med noen få unntak.

*Elendig AI.

*Lite engasjerende historie. (Skal ett spill være så ulinært, må man nesten ha en god historie.)

*Man blir ekstremt lei av å bruke 10 min+- på å komme fra A til B når man skal gjøre missions.

Ikke nødvendig vis fordi bil kjøringen er smårar, men også litt på grunn av outposts og alt som følger med.

*Og ikke minst: MALARIA, den kunne de spart seg for.

 

Kunne fortsatt å ramse opp massevis av større og mindre ting her, men dette var det som irriterte meg mest.

Fikk store Solider of Fortune: Payback assosiasjoner her. Det hadde stort potensiale, though.

Endret av Knorvelur
Lenke til kommentar

Jeg angrer på at jeg kjøpte dette spillet. Det er slett ikke så bra som jeg hadde forventet. Tonnevis av småirriterende detaljer, mange av de nevnt i anmeldelsen og øvrige poster, men også dette med at man til stadighet må ta malariamedisin, og reparere de fordømte bilene. det hører ikke hjemme i et slikt spill overhodet. Jeg ville gitt dette 6/10. Kunne gitt det en 7/10, men utviklerne har kastet bort så mye av potensialet i spillet at det trekker ned ytterligere en karakter.

Lenke til kommentar

Mitt inntrykk av Far Cry 2 har vært at jeg ble veldig skuffet grunnet dårlige kontroller [PC], men etter å ha tenkt litt over saken, så tror jeg kanskje det er directx 10 / v-sync som er synderen her.

 

Skal teste mer i dag for å sjekke om det blir noen forandring.

 

Jeg har virkelig sett fram til dette spillet, så det er utrolig dumt at spillet blir tilnærmet uspillelig pga. dårlige kontroller.

 

 

Uansett, fin anmeldelse! Froholt leverer som vanlig.

Lenke til kommentar
Supert spill!

 

Still opp anlegget, slå av musikken, og lev deg inn i afrika.

Enig i dette, UrgeLoL. Høy og god lyd hjelper veldig på actionspill.

 

det som irriterer meg, ganske mye, at ALLE biler har en slags SPERRE så de plutselig stopper opp på 60 Miles / 100Km/t WTF?? hvorfor har de gjort dette? Hadde vært så gøy og utfordrende å råkjøre i Afrika

 

EDIT: Men når du har litt nedoverbakke, så går de plutselig litt fortere. Plagsomt

Hadde du kunne kjøre så veldig fort hadde ikke verdenen(e) virket så stor(e). Jeg vil tro det er hovedårsaken til dette. Men jeg må strengt tatt si meg enig; det går for tregt.

 

Når det kommer til kontrollpostene som man finner over alt, så er disse så plagsomme at jeg i stor grad har mistet interessen for singleplayer-delen. Jeg spiller spillet for å kunne boltre meg i den relativt åpne og store verdenen, historien og spenningen. Men når jeg må stoppe hvert 2. minutt for å knerte en håndfull skyteglade idioter som dreper meg øyeblikkelig hvis jeg ikke holder meg på god avstand, så blir det bare irriterende og kjedelig.

 

En god stund før jeg bestilte Far Cry 2, så hadde jeg bestemt meg for å spille de kommende spillene på hardere vanskelighetsgrad enn det jeg har pleid for utfordringens skyld, og fordi spillene blir så fort kjedelige hvis de er for enkle å spille seg igjennom. Dessverre var ikke jeg klar over dette problemet med kontrollpostene man finner over alt, så nå tar det gjerne oppimot 20 minutter for å bare komme seg fram til der oppdraget mitt utspiller seg.

Og det hjelper ikke så mye med den ganske dårlige styringen som man finner i konsollversjonen som jeg spiller på. Det er altfor vanskelig å følge et bevegende mål på grunn av at styringen generelt sett ikke er presis nok. Når da idiotene du prøver å ta ut løper frem og tilbake på så uregelmessige måter at du skulle tro de hadde ekstreme tilfeller av alzeihmers, og funderte på om de husket våpnene sine eller ikke, så bli det nesten umulig å få inn ett skikkelig skudd med skarpskytterriflen. Eller våpen generelt, med mindre du "sprayer" som en tullig, og bruker ett par magsiner per person.

 

Og jeg ser ikke helt hvordan annmelder kan se så positivt på bussene og oplegget med å "hurtigreise". Det er altfor få bussholdeplasser/-stasjoner til at det er praktisk å ta buss med mindre du skal krysse hele verdenen.

 

Spørsmål til annmelder: Hvilken vanskelighetsgrad har du spilt spillet på, og har du vurdert å prøve på en enda hardere vanskelighetsgrad (sett at det lar seg gjøre)?

 

Red.: La til sitat.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Hmm skulle først kjøpe dette fredag, så lørdag, så mandag også i dag. Men er så usikker, pga. Fallout 3 og at GeOW 2 (som skal kjøpes uansett) kommer ut så snart og. Så er det også Resistance 2 og Motorstorm 2 i November. Og jeg hadde egentlig også lyst på Dead Space siden jeg har hørt så mye bra om den.

 

Altså, er dette spillet ikke verdt 400-450 kr. på ps3/360 en gang? Er det en veldig god FPS bare at den er litt for "kjedelig"? Fordi jeg har hørt så mye herlige om "Afrika" delen av spillet at jeg får lyst å oppleve det siden det er noe nytt og "refreshing". Vet seriøst ikke lenger!

 

Har både farcry 2 og dead space, og vil absolutt anbefale dead space over farcry 2. Du sparer deg for masse irritasjon og høylytt banning :D

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...