Gå til innhold

Anmeldelse: Far Cry 2 (PC/X360)


Anbefalte innlegg

For meg så var dette en enorm skuffelse. Hadde gledet meg til mer av enern i afrika. Mye mulig mange er ueninge, men for min del var dette bare søppel. Utrolig langtekkelig og kjedelig.

 

Må si meg enig her. dette vare kjedelige greier. Var på OBS i dag og kjøpte COD4 til 99,-

Installerer heller dette til COD 5 kommer :o)

 

mvh avr

 

[edit] glemte å si at feelingen på hvordan man beveger seg var veeeldig statisk. akkurat som om man var i "no-clip" modus. FI så meg alltid, men uansett hvor mye jeg traff så døde de ikke før 3 clips var tømt (?)

Endret av kåre klut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For meg så var dette en enorm skuffelse. Hadde gledet meg til mer av enern i afrika. Mye mulig mange er ueninge, men for min del var dette bare søppel. Utrolig langtekkelig og kjedelig.

 

Må si meg enig her. dette vare kjedelige greier. Var på OBS i dag og kjøpte COD4 til 99,-

Installerer heller dette til COD 5 kommer :o)

 

mvh avr

 

[edit] glemte å si at feelingen på hvordan man beveger seg var veeeldig statisk. akkurat som om man var i "no-clip" modus. FI så meg alltid, men uansett hvor mye jeg traff så døde de ikke før 3 clips var tømt (?)

 

Brukte du 3 clips er det nok ikke spillet, men aimen din det er litt feil med.

Personlig syntes jeg bevegelsen minte om COD, men det kan jo bare være meg som syntes.

Begge er ganske statiske, men fungerer midt i blinken for det :)

Lenke til kommentar
For meg så var dette en enorm skuffelse. Hadde gledet meg til mer av enern i afrika. Mye mulig mange er ueninge, men for min del var dette bare søppel. Utrolig langtekkelig og kjedelig.

 

Må si meg enig her. dette vare kjedelige greier. Var på OBS i dag og kjøpte COD4 til 99,-

Installerer heller dette til COD 5 kommer :o)

 

mvh avr

 

[edit] glemte å si at feelingen på hvordan man beveger seg var veeeldig statisk. akkurat som om man var i "no-clip" modus. FI så meg alltid, men uansett hvor mye jeg traff så døde de ikke før 3 clips var tømt (?)

 

Brukte du 3 clips er det nok ikke spillet, men aimen din det er litt feil med.

Personlig syntes jeg bevegelsen minte om COD, men det kan jo bare være meg som syntes.

Begge er ganske statiske, men fungerer midt i blinken for det :)

 

 

Jeg overdrev vel litt, men nå skal det jo sies at det ikke er "aim" kors midt i ruta, så aimet blir jo dårligere iom jeg er vant til å bruke dette de siste 10 år :o)

Kan være at øl`en også gjorde sitt..hehe

Lenke til kommentar

Eg syns dette spelet er heilt ok, men ikkje akkurat fantastisk... Det er kjekt med noko nytt, som f.eks. flammar som sprer seg etter kvart, men litt turn-off at dei rett og slett sloknar av seg sjølv etter ei stund utan å lage eit einaste merke... AI-en er rett og slett for dårlig. Eg skulle snike meg inn på ein vaktpost i eit vegkryss og "prona" ("c") og kraup bortover. Plutselig høyrer eg ei stemme heilt nært som snakkar (med seg sjølv :huh: ). Eg snur meg og ser rett opp i trynet på han utan at han ser meg... Kva er DET for noko?!?! Eg sat heilt rolig i nokre sekund, men bestemte meg til slutt for at han måtte vere blind... Eg skaut han i hovudet og han døydde på flekken. Men, HALLO! Eg sat nesten på foten hans!!!

 

Der er ein del andre ting å trekke på også så klart, men alt er sagt, stort sett... Det er jo så klart også ein heil del positive tilng, så samla karakter frå meg blir vel 6/10, eller kaaanskje 7/10

Lenke til kommentar

I første omgang far dette et direket kjedelig spill på flere måter, teknisk sett er deg jo også ganske langt bak Crysis - men på den possitive siden er det jo faktisk mange som kan spille det hehe.

 

Kort beskrivelse av første inntrykket må være triste farger, tvilsom animasjon, historie man ikke orker å følge med på og skuffelse over at man ikke kan blåse bygninger og trær til blokksberg som jeg håpet Crysis satt en standard på.

 

Får gi spillet flere sjangser, men akkurat nå ble jeg lei av det pronto. Håper det er mye å hente i kule oppdrag og historie som bygger seg opp (der haddet jo Crysis mye å hente)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Farcry2... maks en 6/10 score på spillet.

ja får sikkert mye dritt på dette, men iforhold til andre titler som har kommet siste halve året så duger ikke dette. Tenker da på GTAIV og Saints Row 2. Syntes det forrige Farcry var mye bedre. Spillet blir for "korridor - aktig", AI'n er dårlig med tanke på at de gjør det samme hver eneste gang, skyter etter deg,hopper ut av bilen skyter pådeg,menddustår å koser deg bak på bilen med en gevær fra ville hel*ete. Leste aten syntes man kanskje kunne bestikke kontrollpostene, eller jo mer rep. man fikk så slapp man å gjøre noe. bare kjøre rett igjennom?? Genialt hvorfor har ikke utviklerne tenkt på dette, hadde blitt mye bedre. Sitter her og har akkurat blitt ferdigmed Story mode. bah! to kmeg i underkant av 20 timer på normal (på xbox360) bah!

 

PS: hjelper ikke at elvene er mindre patruljert når duførst får en båt i rævaså må man først slutte å styre å så (første gang jeg skulle gjøre dette jeg prater om)gå til maskingeværet foran, men nei det skyter ikke bakover... what??

 

SorryBorry som lena ville ha sagt

 

6av 10 mulige.

 

 

Blei mye negativt i dette svaret, men også litt konstruktiv kritikk.

Men for all del kjøp spillet, kjøp våpen å klikk i afrika!

Lenke til kommentar
I første omgang far dette et direket kjedelig spill på flere måter, teknisk sett er deg jo også ganske langt bak Crysis - men på den possitive siden er det jo faktisk mange som kan spille det hehe.

 

Kort beskrivelse av første inntrykket må være triste farger, tvilsom animasjon, historie man ikke orker å følge med på og skuffelse over at man ikke kan blåse bygninger og trær til blokksberg som jeg håpet Crysis satt en standard på.

 

Får gi spillet flere sjangser, men akkurat nå ble jeg lei av det pronto. Håper det er mye å hente i kule oppdrag og historie som bygger seg opp (der haddet jo Crysis mye å hente)

 

Helt enig, for meg er FC2 et eneste stort irritasjonsmoment pdd. -- får håpe det kommer en patch e.l. som retter opp i noen av feilene etterhvert :)

Endret av loathsome
Lenke til kommentar

Far Cry 2 ble en skuffelse også for meg.

Irriterer meg vedlig over all sankingen av sprøyter for healing. All transporten i jungelen, og det utrolig irriterende lagringssystemet, med de blinkende dsikettsymbolene er uutholdelig. Hadde de kuttet bort noe av dette hadde spillet blitt mye mer underholdende. Her har de endel å lære av COD og Battlefield som har fikset disse tingene på en elegant måte. Brettene er heller ikke så åpne som man har reklamert med. Sanking av diamanter topper lista over idiotiske sysler i et spill.

 

Flaks at jeg snappet med meg Battlefield Bad Company (X360) på billigsalg samtidig. Det var en virkelig positiv overraskelse ! Ikke superrealistisk, men stor variert underholdning, og destructable environments. Stor moro, anbefales !

 

For meg så var dette en enorm skuffelse. Hadde gledet meg til mer av enern i afrika. Mye mulig mange er ueninge, men for min del var dette bare søppel. Utrolig langtekkelig og kjedelig.

 

Må si meg enig her. dette vare kjedelige greier. Var på OBS i dag og kjøpte COD4 til 99,-

Installerer heller dette til COD 5 kommer :o)

 

mvh avr

 

[edit] glemte å si at feelingen på hvordan man beveger seg var veeeldig statisk. akkurat som om man var i "no-clip" modus. FI så meg alltid, men uansett hvor mye jeg traff så døde de ikke før 3 clips var tømt (?)

 

Gled deg til COD4, du blir garantert ikke skuffet. Beste FPS til dato !

Lenke til kommentar

Jeg gikk inn i et vrak av en buss (stealthe inn i en leir, endte med at ikke et eneste skudd ble avfyrt, utenom mine :p), og så kommer det en mann i døråpninga... han skyter ikke når han ser meg, men heldigvis hørte jeg hva han sa:

"Who the fuck are you?"

Etterpå er han på vei for å hente våpenet, og prøver å si noe, men kom ikke lenger enn til "What the...", så er det tre skudd i hodet :p Lyddempet, seff...

 

Ble litt imponert her

Lenke til kommentar
Jeg gikk inn i et vrak av en buss (stealthe inn i en leir, endte med at ikke et eneste skudd ble avfyrt, utenom mine :p), og så kommer det en mann i døråpninga... han skyter ikke når han ser meg, men heldigvis hørte jeg hva han sa:

"Who the fuck are you?"

Etterpå er han på vei for å hente våpenet, og prøver å si noe, men kom ikke lenger enn til "What the...", så er det tre skudd i hodet :p Lyddempet, seff...

 

Ble litt imponert her

 

Bra stemningsrapport ! Flere slike, så kommer jeg nok til å investere mer tid i spillet.

Lenke til kommentar
For meg så var dette en enorm skuffelse. Hadde gledet meg til mer av enern i afrika. Mye mulig mange er ueninge, men for min del var dette bare søppel. Utrolig langtekkelig og kjedelig.

Helt enig med deg og mange andre her. For en enorm skuffelse. Jeg koste meg skikkelig med Far Cry, jeg koste meg godt med Crysis og Crysis: Warhead. Det jeg likte minst i alle disse 3 var de overnaturlige robotfiendene, så jeg gledet meg skikkelig til å se Crytek motoren i bruk i noe annet enn tropisk setting og med vanlige folk som fiender. Afrika hørtes ut som et ordentlig spennende valg.

 

Men nei, dette spillet er skuffende. Det har kjipe bugs som f.eks det at AI ikke forstår når det er en vegg/blikkplate el.l. mellom fienden og deg selv. Crosshair blir rødt om man sikter på en fiende som står på andre siden av veggen selvom man ikke har sjans til å se ham, og han vet godt hvor du er, for du blir pepret med skudd rett gjennom..

- Dessuten: Disse menneskene man slåss mot tåler helt latterlig mye, virker som om man ikke slapp unna de overnaturlige her heller, og ikke minst: spillet har ekstremt tungtvint kart-funksjon! Realisme er greit, men hva med gameplay? Altså: Spillet har crosshair midt på skjermen, men et minimap i hud blir urealistisk? Reising er veldig sentralt her, en god løsning på kart er viktig. Hvorfor kan jeg ikke ha pda'en med kartet fremme i én hånd, mens jeg holder en pistol i den andre?

- Men ingen av disse (små)feilene er nok til at jeg virkelig misliker spillet - jeg har avinstallert det allerede før jeg har spilt gjennom, og det er fordi det bare var kjedelig. For mye reising, for lite givende å gjennomføre oppgaver og rett og slett ikke noen god spillopplevelse.

 

Alternativer?

Hvis du liker FPS der man reiser litt rundt, driver litt skattejakt, har en haug av våpen og utstyr å velge mellom og ikke minst som gir en skikkelig stemning, gå for Stalker: Clear Sky (oppdater til nyeste versjon, mange bugfixes). Det første spillet i serien, Stalker: Shadow of Chernobyl var også knallkult, og enda mer stemningsfullt, siden man var mye alene ute i ingenmannsland. Creepy og kult! Andre FPS jeg vil anbefale fremfor Far Cry 2 er COD4 og Conflict: Denied Ops.

Lenke til kommentar
For meg så var dette en enorm skuffelse. Hadde gledet meg til mer av enern i afrika. Mye mulig mange er ueninge, men for min del var dette bare søppel. Utrolig langtekkelig og kjedelig.

Helt enig med deg og mange andre her. For en enorm skuffelse

Alternativer?

Hvis du liker FPS der man reiser litt rundt, driver litt skattejakt, har en haug av våpen og utstyr å velge mellom og ikke minst som gir en skikkelig stemning, gå for Stalker: Clear Sky (oppdater til nyeste versjon, mange bugfixes). Det første spillet i serien, Stalker: Shadow of Chernobyl var også knallkult, og enda mer stemningsfullt, siden man var mye alene ute i ingenmannsland. Creepy og kult! Andre FPS jeg vil anbefale fremfor Far Cry 2 er COD4 og Conflict: Denied Ops.

 

Gode tips ! Slenger meg på med Battlefield Bad Company.

Knallbra, ble sugd rett inn litt slik som med COD4 men litt mindre heseblesende og med mer humor.

Lenke til kommentar
Det nytter vanligvis ikke å kjøre forbi en veisperring i full fart – vaktene hopper inn i bilen sin og følger etter deg helt til de – ved hjelp av magiske motorkrefter (eller «juks») – klarer å ta deg igjen.

 

Har faktisk ikke opplevd dette selv. Har dog lastet ned spillet (er på vei for å kjøpe idag, slapp av ;p ), kanskje det har noe med saken å gjøre? Eneste stedet jeg stort sett aldri kommer meg unna er veisperringa ved ranchen på det første området - her er det alt for åpent, får motoren skutt i filler før jeg kommer langt nok unna.

 

Genialt spill, elsker animasjonene.

 

Men nei, dette spillet er skuffende. Det har kjipe bugs som f.eks det at AI ikke forstår når det er en vegg/blikkplate el.l. mellom fienden og deg selv. Crosshair blir rødt om man sikter på en fiende som står på andre siden av veggen selvom man ikke har sjans til å se ham, og han vet godt hvor du er, for du blir pepret med skudd rett gjennom..

 

Crosshair er feigt da. Det var av som standard på mitt spill ihvertfall, og har latt det forbli sånn. Følelsen av realisme blir jo mye bedre da. Har ikke opplevd disse AI-feilene heller?

- Dessuten: Disse menneskene man slåss mot tåler helt latterlig mye, virker som om man ikke slapp unna de overnaturlige her heller, og ikke minst: spillet har ekstremt tungtvint kart-funksjon! Realisme er greit, men hva med gameplay? Altså: Spillet har crosshair midt på skjermen, men et minimap i hud blir urealistisk? Reising er veldig sentralt her, en god løsning på kart er viktig. Hvorfor kan jeg ikke ha pda'en med kartet fremme i én hånd, mens jeg holder en pistol i den andre?

Enig i at folk tåler litt for mye, men ikke latterlig mye. Et sniperskudd er stort sett nok med mindre du treffer stakkaren helt ytterst på låret. Blir dog litt kjipt å måtte fyre av tre-fire G3-salver i brystet til en kar før han tar kvelden.

 

Kartfunksjonen syntes jeg er herlig. Ordet "immersion" får en helt ny mening. Kartet og animasjonene er helt klart blant mine favorittdeler av spillet.

 

- Men ingen av disse (små)feilene er nok til at jeg virkelig misliker spillet - jeg har avinstallert det allerede før jeg har spilt gjennom, og det er fordi det bare var kjedelig. For mye reising, for lite givende å gjennomføre oppgaver og rett og slett ikke noen god spillopplevelse.

 

Er nok smak og behag, jeg synes det er et knallspill ihvertfall, men jeg laster ned de fleste spill før jeg kjøper dem, så går ikke på noen særlig smell sånn sett.

Endret av mrhenrik
Lenke til kommentar

Far Cry 2 er et helt okey spill. Problemet er at det ikke ble det drømmespillet som alle håpet på. Det første spillet i serien var meget bra, og det skapte store forventninger når markedsføringen rundt Far Cry 2 (videoer, sniktitter osv.) var meget gode. Det skjer hele tiden at spillutviklere overbeviser oss om at spillet er mye bedre enn det egentlig er, før det er utgitt. Alt i alt et greit spill, men som sagt, ikke noe drømmespill.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Kan jeg få spørre anmelderen om hvordan spillet kjørte på hans pc?

 

Jeg har en identisk pc bare med windows vista og lurer på om jeg vil kjøre spillet godt? Jeg har selvfølgelig lest sysreq, men dette sier jo egentlig ikke så veldig mye om hva som er "nok" til å spille spillet.

 

Synst anmelderen eller evt. andre som har spilt spillet at spillet ruller fint på høye instillinger med den pcen?

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...