Gå til innhold

Anmeldelse: King's Bounty: The Legend (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flottings!! :)

 

Blir nok et kjøp..

 

Eneste minuset jeg leste i omtalen.. (det lille jeg leste.. skipper stort sett til konklusjonen og karakteren.. hehe), er at historien var litt.. ja... vel.. det var ikke så mye historie! Den var litt tynn..

 

 

EDIT: Noe som har noe å si angående historie, forresten?

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Har spillt dettte en del i helga nå, er bare level 8, men har oppdaget masse og surret rundt og gjort oppdrag.

 

Det enste som irritere meg litt er at jeg syns det soldatene jeg kan kjøpe dør litt vel fort, så jeg må dra tilbake og kjøpe nye soldater ganske ofte når jeg kommer til en hule eller noe sånt. Ellers er det upåklagelig!

 

Liker at det ikke er tur mens jeg løper runt i adventure mode, sammtidig er kampene morsomme med rage og magi(spesielt pain mirror)!

 

Jeg liker hvordan soldatene er så forskjellige. Nesten alle har en egen måte du må bruke dem på, og jeg må tenkte meg litt om før jeg bestemmer meg for hva jeg skal gjøre(taper ofte litt for mange når jeg ikke gjør det)

 

Elsker den historien med han som skal finne en frosk som skal bli til en prinsesse(sier ikke noe mer)!

Lenke til kommentar
Må dessverre vente til eksamensstormen er over først, så det blir vel å sitte og kose seg med det i mellomjula
Smart trekk. Dette spillet er like vanedannende som Heroes of might and magic serien. Forvent sene kvelder og såre øyne. Inneholder store doser av bare-litt-til drugs...

 

Trenger man noen bra PC for å kjøre dette skikkelig?

Neida. P4 2.5 @ 2.7, 1 GB RAM & Radeon x1600 XT her. Kjører helt greit, men tror det kunne vært enda bedre med ytterligere system ram ?

 

Er så sykt lei av denne World of Warcraft insperert grafikk stilen

Mye bedre grafikk en WoW. Dette er IKKE FarCry 2...

Selv setter jeg stor pris på pen grafikk som selv min aldrende pc kan kjøre glatt.

 

Jeg prøver å få til demoen, men den kræsjer etter få sekunder

Gammelt skjermkort ? Må ha støtte for minst SHADERS 2.0

Lenke til kommentar

Nå har jeg blitt forelsket! For et herlig spill :love:

 

Har hittil bare spilt demoen, og lurer på et par ting:

- Er det at man ikke kan kjøpe ubegrenset antall units viktig? Har det stor betydning for hvordan man må legge opp strategien eller er det sånt man bare tenker på i ny og ne?

- Er det mulig å løse alle oppdragene i demoen(aner meg at det ikke går...)?

Lenke til kommentar
Det enste som irritere meg litt er at jeg syns det soldatene jeg kan kjøpe dør litt vel fort, så jeg må dra tilbake og kjøpe nye soldater ganske ofte

Som i alle andre spill av denne typen er første bud : Ikke gå inn i en kamp du ikke forventer å vinne med et minimum (fornuftig?) tap av soldater. Det er lite av alt i dette spillet, og det er bra. Skjerper spilleren. Her er det ikke bare å pøse på Man må tenke taktisk, og spare på ressursene. Det er bare et visst antall soldater på en plass. Før eller siden går du tom for soldater og/eller penger, hvis du ikke er forsiktig :)

Lenke til kommentar
Er det at man ikke kan kjøpe ubegrenset antall units viktig?

Har svart på det rett over. Man må ikke gå inn i kamper ukritisk. Gå inn i kamper du forventer å vinne med et minimum (fornuftig) tap av soldater.

 

Er det mulig å løse alle oppdragene i demoen(aner meg at det ikke går

Nei. Noen av oppdragene må man inn i de avstengte områdene for å løse.

Lenke til kommentar

Fantastisk spill!

Spiller en lvl 4 warrior som prøver å være på lag med alle, men det er ikke alltid så lett :p

 

Men jeg sliter desverre med lav fps på akkurat KB, og skjønner ikke hvorfor?!

 

Acer Aspire 5930g

Intel Core 2 Duo T7350 @ 2.00 GHz

3gb DDR2

GeForce 9600 GT

Windows Vista Sp1

 

Noen som har peiling på hva som kan være galt? Har oppdatert til nyeste skjermkortdriver.

Lenke til kommentar
Fantastisk spill!

Spiller en lvl 4 warrior som prøver å være på lag med alle, men det er ikke alltid så lett :p

 

Men jeg sliter desverre med lav fps på akkurat KB, og skjønner ikke hvorfor?!

 

Acer Aspire 5930g

Intel Core 2 Duo T7350 @ 2.00 GHz

3gb DDR2

GeForce 9600 GT

Windows Vista Sp1

 

Noen som har peiling på hva som kan være galt? Har oppdatert til nyeste skjermkortdriver.

Forsøkt å stille ned grafikken? Du har mye bedre hardware enn meg i hvert fall.

 

 

Fader for et rått spill, som crack for gamers :)

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Det enste som irritere meg litt er at jeg syns det soldatene jeg kan kjøpe dør litt vel fort, så jeg må dra tilbake og kjøpe nye soldater ganske ofte

Som i alle andre spill av denne typen er første bud : Ikke gå inn i en kamp du ikke forventer å vinne med et minimum (fornuftig?) tap av soldater. Det er lite av alt i dette spillet, og det er bra. Skjerper spilleren. Her er det ikke bare å pøse på Man må tenke taktisk, og spare på ressursene. Det er bare et visst antall soldater på en plass. Før eller siden går du tom for soldater og/eller penger, hvis du ikke er forsiktig :)

 

Løser dette på en annen måte. Feks i Freedoms islands så kjøper jeg massse pirater(siden det er mange av dem der) og bruker dem som skjold! Slipper jeg å tenke så mye!

Lenke til kommentar
Skulle bare teste demoen og satt utover til kartet var ryddet.. Blir nok en runde med VISA'n til uka når dama drar til Bergen med ungen ;)

 

Ble kjempekeen på å teste demoen selv, og etter å ha lastet den ned mens jeg trente var endelig tiden kommet til å teste spillet. MEN NEIDA! Jeg får "kb.exe - Unable to locate component" med "this application has fialed to start because d3dx9_33.dll was not found. Re-installing the application may fix this problem"

 

Forbanna kjipt når jeg var så gira på å teste det før jeg må hente noen på gardemoen. Noen som vet hva som er feil? driver å laster ned en ny demo as we speak men hadde vært knall om noen vet hvorfor den ikke funket.

 

Ty for all hjelp:)

Lenke til kommentar
Lite spørsmål: Er det noen som har noe problem med, eller synes at det trekekr ned noe det at historien skal være "noe tynn", som anmelder nevner!?

 

Trekker ikke ned for meg ihvertfall. Har ikke kommet så langt da, men uansett: det er jo utforskingen og kampene som er gøy, evt. historie er bare bonus. Blir litt som Super Mario-spillene: minimal historie men spillmekanismene er så gode at det blir uvesentlig.

Lenke til kommentar

Litt kjedelig at man ikke kan skaffe store hærer, evt vente en uke og komme tilbake med en svær hær, føler meg egentlig ganske svak og fattig gjennom spillet.

 

Tror jeg skal spille HOMM igjen, men vet ikke hva jeg skal spille av 1-4...

 

Edit: Etter å ha sett et par filmer så husker jeg at det var 3 som var best :p

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...