Gå til innhold

Anmeldelse: King's Bounty: The Legend (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva slags konsekvens har det å tape kamper i spillet enn at man mister hæren?

 

Eneste konsekvensen jeg ser i spillet, er at man respawner i borgen med litt ekstra lommepenger og en minihær.

 

Litt usikker, men en tapt kamp betyr ihvertfall tapte ressurser. Det er et begrenset antall "soldater" tilgjengelig, slik at jo oftere du taper desto mer vil du slite senere i spillet. Å hele tiden kjøpe ny hær koster dessuten en del penger, og jeg tviler på at det du får når du respawner dekker inn disse kostnadene (uten at jeg har forsket på det).

Lenke til kommentar

Kjøpte spillet her om dagen og begynte på nytt med en paladin (mine gamle savegames var borte, så der røyk magikeren min).

 

Jeg kan ikke si noe annet enn at det er helt tragisk! Det er jo klin umulig å få lagt seg om kvelden! "Skal bare ta ett trekk til" -> poff så var det langt over leggetid ;)

Lenke til kommentar

Begynner å bli litt lei spillet faktisk, er stuck i dvergehelvetet. De fleste kampene er like osv. Men jeg hadde en kul kamp her om dagen, med han fyren som "skal gi deg en utfordring så du skal kunne utvikle deg som person" eller noe slikt. Den andre kampen hos han, hvor du sloss mot et "speilbilde" av din egen karakter, med dobbelt så mye tropper og, i mitt tilfelle 140 mana og alle mine formler, var ikke lett. Jeg måtte bruke en skikkelig langdryg taktikk, der jeg kitet en ekkel dvergehær rundt på brettet med mine demonhunder. Siden jeg ikke kunne slå den med de styrkene jeg hadde, måtte jeg bygge mana med den tingen som gir deg mana når dine tropper angripes. Fienden hadde en dvergehær på ca 200 pluss en kjempe. Jeg kitet begge to og fikk mye mana på kjempen sitt aoe angrep. På den måten bygget jeg sakte men sikkert opp en demonhær med min lvl 2 demon portal spell, som til slutt ble i stand til å knekke dvergene. Tror jeg brukte 140 turns på å vinne. Hele seansen, med 2 mislykkede tries tok meg 3 timer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...