Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette gjelder jo all dømming det. Hvis han ikke spesifikt ser situasjonen skal han ikke dømme på noe. Kast, frispark eller noe som helst. Noe annet vil jo være sykt.

 

Men, hvis han ser situasjonen og er i tvil om det er offside eller ei, hvordan skal han da dømme? Står dette i reglene?

 

Han skal la den gå.

 

det blir helt feil innfallsvinkel. Hvis dommeren har litt tvil på at spilleren er onside, så skal han blåse. Har man offside som utgangspunkt, så vil det jo bare komme angriperen til gode. Hvilket er ganske på trynet siden de da får en fordel mot forsvarsspillerne. Problemet er at det alltid er offsider som oversees. Det er urettferdig overfor det forsvarende lag...

Lenke til kommentar

Dette gjelder jo all dømming det. Hvis han ikke spesifikt ser situasjonen skal han ikke dømme på noe. Kast, frispark eller noe som helst. Noe annet vil jo være sykt.

 

Men, hvis han ser situasjonen og er i tvil om det er offside eller ei, hvordan skal han da dømme? Står dette i reglene?

 

Han skal la den gå.

 

det blir helt feil innfallsvinkel. Hvis dommeren har litt tvil på at spilleren er onside, så skal han blåse. Har man offside som utgangspunkt, så vil det jo bare komme angriperen til gode. Hvilket er ganske på trynet siden de da får en fordel mot forsvarsspillerne. Problemet er at det alltid er offsider som oversees. Det er urettferdig overfor det forsvarende lag...

Ja i ditt hode. Regelen er derimot ikke slik. Tvil = ikke blås, slik det er med alle andre situasjoner.

Lenke til kommentar
Har man offside som utgangspunkt, så vil det jo bare komme angriperen til gode. Hvilket er ganske på trynet siden de da får en fordel mot forsvarsspillerne.

Hehe... Du fortsetter å lire av deg rare ting ja. Å blåse offside er da ingen fordel for angriperen???

 

????Jeg lirer ikke av meg rare ting. snakk for deg selv. hva blåse offside? hva snakker du om?

Lenke til kommentar

Det blir uansett enten eller step_up, så jeg ser ikke helt logikken din. Konsekvent dømming er det mest rettferdige, ikke blåse forskjellig for like forseelser eller episoder.

 

Hvis man tenker raskt:Er det onside? nja jeg vet ikke helt. så blåser man. hvis man spør seg selv:er det onside? og så er usikker, da blåser man offside. mye bedre det enn å tenke:er det offside? og så blir man usikker og velger å ikke blåse.

 

Stiller man seg spørsmålet om det er onside fremfor å spørre seg om det er onside, så vil jo tvilen sørge for at man blåser. bedre det enn å være usikker på om det er offside og ikke blåse på det man skulle blåst på...det er slik man bør tenke for å få rettferdig dømming.

Lenke til kommentar

Poenget er at man ikke skal blåse om man ikke er sikker. Uansett situasjon.

 

Men helt ærlig sliter jeg litt med å forstå hva du mener, så mulig du mener det samme....

 

nei, jeg mener ikke det samme. trodde det jeg skrev var enkelt å skjønne, men kan godt forklare det igjen.

 

Hvis man har utgangspunktet at man skal være helt sikker på at det er offside. da vil ganske mange offsider ikke bli blåst på. Hvis man skal være HELT sikker på at det er onside derimot, da vil man få det aller meste riktig og det er et mye bedre utgangspunkt fordi man ikke lar det gå før man er HELT sikker på at det er onside. skjønner du hva jeg mener nå?

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...