Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi var ekstremt heldige med at vi møtte Frankrike og Portugal når de var i sin dårligste form på kanskje 10 år. Begge var på topp 10 på FIFA rankingen og det ga oss mange ekstra poeng enn kvalitet på det laget vi faktisk møtte. Norge har jo også vært ektremt heldige med mange av resultatene våre selv om vi har mange seire.

 

Synes også det er rart at man kan klatre så fort som man har gjort. Dette gjelder selvsagt de andre lagene som mister plassene sine fort også. Noen som veit hvor langt tilbake resultatene går?

Lenke til kommentar

Resultatene er på grunn av seiere mot andre nasjoner den siste tida, ikke hvor godt landslaget og kvalitetene er slik mange tror. De 2 neste kampene mot Danmark og Portugal vil avgjøre mye om en plass i neste EM.

 

PS: Bari- Inter 20.45 for de som vil se Huseklepp mot Maicon, Etoo osv.

Lenke til kommentar

Glad for at Huseklepp endelig kom seg ut. Jeg tror Celtic hadde vært den beste klubben for han, men når Brann ikke var villig til å slippe han så skjønner jeg at han kastet seg ut så fort han fikk muligheten. Hvem hadde ikke gjort det? Har forhåpninger om at han skal klare å gjøre en grei figur i Italia.

Lenke til kommentar

Vil nå si at Serie A er en av de ligaene med best forsvarspill. I alle fall mye bedre enn i Skottland der man har Celtic og Rangers som holder et godt nivå, mens de andre holder CCC nivå.

 

"Fint" slag av Chivu btw, er vel ute litt i under kant av 10 kamper tipper jeg.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Helt på sin plass at Chivu blir utestengt, tror dog ikke det er snakk om mer enn typ 5-6 kampers karantene. Egentlig helt "greit" at det skjer, da dette baner vei for Nagatomo. Eneste problemet er at Chivu også er en habil midstopper (tiltross for at han merkelig nok bare regnes som back av Leo). Forøvrig herlig å se at januarinvesteringene fortsetter å imponere - i sterk kontrast til Milans kjøp som alle har mye å bevise. (spes Cassano) blir spennende å se om Juve noen gang kommer tilbake i det gode selskap, jeg lo da Delneri ble ansatt og jeg skal le når han blir sparket.

Lenke til kommentar

Delneri er ikke problemet. Problemet ligger i at stallen er middelmådig, og at ingen scorer mål. Vi har også elendige becker, utenom De Ceglie som endelig virket som om han skulle få ut noe av potensialet under Delneri. Hele stallen er fucked, og det hjelper ikke når vi de tre siste årene har hatt mer skader enn hele den franske hæren under andre verdenskrig.

Lenke til kommentar

Kjøpene skal ligge på Marrota, og ikke Delneri. De har heller ikke vært verst, vis man ser vekk ifra Toni og beckene. Skal vel nevnes at de hadde en mye vanskeligere jobb i sommer en de fleste tror. Greit at Juve sitter på endel cash, men mange av spillerne fra Secco sin har enorme lønninger, og er dermed utrolig vanskelig å offloade fra klubben. Feks Grosso, Amauri, Salihamidzic og Sissoko. Dette hindret klubb ekstremt i overgangsvinduet i sommer, og er antagligvis den største grunnen til at vi ikke snappa opp Pazzini før Inter.

 

Når det gjelder taktikken fikk Delneri det til å funke i høst, problemet ligger i at vi er altfor avhengige av at Krasic og Quaq presterte kamp etter kamp. Er ingen tilfeldighet at den dårlige formen har kommet etter at Quaq ble skadet og Krasic begynte å virke ekstremt sliten. Til slutt vil jeg si at vi lina opp i en 4-4-2 i ca en måned inn i denne sesongen før alt ble forandret. Marchisio ble flytta ut på venstre, men trekker inn i midten for å gi en platform som Aqualani kan operere på, mens Quaq trakk mer ut mot venstre når vi forsvarte oss. Problemet ligger i at vi har elendige becker. Sørensen funka faktisk temmelig fett en stund, men nå som Krasic har fått sin dårlige form må vi ha en på høyre som kan hjelpe til offensivt, og det duger ikke dansken til.

Lenke til kommentar

Jeg formulerte meg kanskje litt feil der, for jeg synes overalt at Marotta og Delneri begge to har gjort en mer enn ok jobb med tanke på hvor fucked klubben var etter Secco trodde han var Moggi. Delneri har nok hatt en liten finger med i spillet, men det virka ikke helt som om han fikk viljen sin i sommer. Så ut som om Pazzini var på vei lenge, og det er en spiller jeg tror Delneri hadde enormt lyst på, men Marotta gikk den økonomiske veien og offloada Trezeguet siden det faktisk gikk an, og beholdt Amauri i håp om at han plutselig skulle bli klassespiller.

 

Januarvinduet forstår jeg fuck all av. Toni var et latterlig kjøp og ingen nye becker var helt på trynet. Er også enormt skeptisk til Matri, mannen brant jo sjangser som ikke Amauri hadde klart å bommet på engang på mot Palermo. Men jeg synes jeg så tegn til forbedring på hele laget, så håper at vi kommer ut av slummen vi er i nå, og at Matri viser seg som en som gåller etpar mål her og der. Da tror jeg vi skal klare topp 4 tilslutt i år. Selv om det har lite og si for bare topp 3 får Champions League.

Lenke til kommentar

Delneri er ikke problemet. Problemet ligger i...

Det er sant. Problemet ligger i Delneri, Marotta, Conti, Agnelli og resten av de inkompetente lederne. Tidligere var dere den desidert beste på dette området, og det reddet dere mange en gang, nå er dere til å le av.

 

Dessuten vinner man ikke kamper med 442 når man totalt mangler spillere som passer i en slik formasjon. Chivu endte forøvrig med 4 kampers karantene, burde absolutt vært et par fler.

Man har da en stall som er mer enn gode nok til å klare en 4-4-2 formasjon. Marchisio er kanskje ingen kantspiller ettersom han trekker litt innover i midtbaneleddet, men hvem sier at en 4-4-2 spesifikt må inneholde to kantspillere? Itilegg til Krasic så har man en anvendelig Simone Pepe. Dette er mer enn godt nok.

 

Uansett. Det er ikke mye som skal til før maskineriet begynner å gå igjen. Det er vel ikke lenge siden Inter var hektet av Scudetto-racet? Undertegnede har alltid hatt dem som den soleklare favoritten.

 

For øvrig, Binnu har fått konstatert at han har Parkinsons sykdom.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Ender Juve opp med scudettoen tar jeg av meg hatten. Tror enda Milan ender på topp, etterfulgt av Inter og Roma. Napoli-boblen tror jeg snart sprekker, selv om den byen fremfor noen annen hadde fortjent det. Jeg synes dog Berlu&Co har blitt litt vel heite på grøten - diverse kjøp som iallefall ikke jeg har særli tro på. Hvorfor gikk man ikke for Nagatomo, for eksempel? Skal man fortsette å utelukkende kjøpe spillere under Raiolas kontroll tror jeg det fort kan bli mye rart. Didac Vila f.eks har jeg ikke særlig mye tro på (skal sies at spansk fotball ikke interesserer meg nevnevedig - blir gjerne korrigert om jeg tar smertelig feil). Venter også i spenning på eventuelle krangler fra Milanello; det kan umulig gå bra i lengden med såpass mange personlgheter i en tropp. Pato tipper jeg forsvinner i sommer; det er så fantastisk enkelt å se at han virkelig ikke takler å spille ved siden av bosniakken.

Endret av Lucky Luciano
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...