Gå til innhold

Xbox360 vs, ps3----->blu ray vs. DVD+div. spørsmål


espkul

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kan du utdype dette? Uncharted ikke kan kjøres på xbox? latterlig.. selvsagt kan det kjøres. Spillet kjører ikke full-HD engang. Har du sett gears of war 2? Uncharted sin grafikk når jo knapt nok GOW2 opp til livet..

 

Gears of war 2 taler for seg selv..

 

Hvis man snakker om fremtidige spill, så kan man jo like godt ta med Killzone 2.

Og ikke glem at multiplayerdelen på KZ2 har like god grafikk som singleplayerdelen.

Mens på Gears driver dem å kutter ned massevis av fiender.

 

Angående grafikk-forskjellene, så er det enklest å se forskjell på videoer o.l. PS3 sine fordeler kommer frem.

Dersom 360 også hadde hatt Bluray, så tror jeg videoene i storspill som GTA4 ville holdt samme kvalitet som dem gjør i Heavenly Sword, og MGS4.

Det tror jeg ikke du kommer til å få se på 360, isåfall vet ikke jeg om noen titler som gjør dette. Ihvertall så vil disse være veldig kort.

 

Lyden er også dårligere på 360, pga. av plassmangel, og fordi at PS3 støtter bedre lydformat, naturlig nok pga. av plassen Bluray har.

Lenke til kommentar
kan du utdype dette? Uncharted ikke kan kjøres på xbox? latterlig.. selvsagt kan det kjøres. Spillet kjører ikke full-HD engang. Har du sett gears of war 2? Uncharted sin grafikk når jo knapt nok GOW2 opp til livet..

 

Gears of war 2 taler for seg selv..

 

Hvis man snakker om fremtidige spill, så kan man jo like godt ta med Killzone 2.

Og ikke glem at multiplayerdelen på KZ2 har like god grafikk som singleplayerdelen.

Mens på Gears driver dem å kutter ned massevis av fiender.

 

Angående grafikk-forskjellene, så er det enklest å se forskjell på videoer o.l. PS3 sine fordeler kommer frem.

Dersom 360 også hadde hatt Bluray, så tror jeg videoene i storspill som GTA4 ville holdt samme kvalitet som dem gjør i Heavenly Sword, og MGS4.

Det tror jeg ikke du kommer til å få se på 360, isåfall vet ikke jeg om noen titler som gjør dette. Ihvertall så vil disse være veldig kort.

 

Lyden er også dårligere på 360, pga. av plassmangel, og fordi at PS3 støtter bedre lydformat, naturlig nok pga. av plassen Bluray har.

 

Dette med lyd: PS3 vs Xbox. Har du noen fakta som underbygger dine påstander?

 

Selv trodde jeg at spillene til begge konsollene kjørte med Dolby Digital 5.1 (ev. dts)? Har ikke hittil hørt/lest noe som skulle indikere at lyd er dårligere på Xbox spill.

 

Hvis noen spill til PS3 bruker de nye HD lydformatene (DD True HD osv) som gir mulighet til bedre lyd - så kom gjerne med en link?

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Ikke HD lyd, men støtte for 7.1 oppsett.

 

PS3 Game Titles:

 

All Pro Football 2k8 - 7.1 (un4gvn2)

Black Site Area 51 - 7.1 (un4gvn2)

Blazing Angels - 7.1 (un4gvn2)

Bionic Commando - 7.1 (un4gvn2)

Bioshock - 7.1 (kenshiro)

Clive Barkers: Jericho - 7.1 (un4gvn2)

College Hoops 2k8 - 7.1 (un4gvn2)

Conflict: Denied Ops - 7.1 (un4gvn2)

The Darkness - 7.1 (un4gvn2)

Dark Sector - 7.1 (un4gvn2)

Dirt - 7.1 (un4gvn2)

Enemy Territory: Quake Wars - 7.1 (un4gvn2)

Folklore - 7.1 (Craiji)

Genji - 7.1 (Craiji)

Grid - 7.1 (un4gvn2)

GT5 Prolouge - 7.1 (InfamousM)

Haze - 7.1 (un4gvn2)

Heavenly Sword - 7.1

Hail To The Chimp - 7.1 (un4gvn2)

Hot Shots Golf 7.1 (Craiji)

Iron Man - 7.1 (un4gvn2)

Kane & Lynch: Dead Men - 7.1 (un4gvn2)

Lair - 7.1 (un4gvn2) THX Certified

MLB 08 The Show - 7.1 THX Certified

MLB 2k7 - 7.1 (un4gvn2)

MLB 2k8 - 7.1 (un4gvn2)

Monster Madness: Grave Danger - 7.1 (un4gvn2)

Motorstorm - 7.1 (Iceman-X)

NBA 08 - 7.1 (un4gvn2) THX Certified

NBA 2k8 - 7.1 (un4gvn2)

Nhl 2k8 - 7.1 (un4gvn2)

Oblivion - 7.1 (Craiji)

Overlord: Raising Hell - 7.1 (un4gvn2)

Rachet & Clank TOD - 7.1 (Stook00)

Resistance Fall Of Man - 7.1 THX Certified

Robert Ludlum's: The Bourne Conspiracy - 7.1 (un4gvn2) THX Certified

Sega Rally Revo - 7.1 (un4gvn2)

Siren: Blood Curse - 7.1 (Craiji)

Timeshift - 7.1 (un4gvn2)

Top Spin 3 - 7.1 (nnyanks)

Turok - 7.1 (un4gvn2)

Uncharted Drakes Fortune - 7.1 (alisound)

Virtua Tennis 3 - 7.1 (un4gvn2)

Wall-E - 7.1 (un4gvn2)

Warhawk - 7.1 THX Certified

 

PSN Game Titles:

 

1942 Joint Strike - 7.1 (un4gvn2)

Calling All Cars - 7.1 (un4gvn2)

Cash Guns Chaos - 7.1 (un4gvn2)

Go Sports Skiing - 7.1 (un4gvn2)

Go Sports Skydiving - 7.1 (un4gvn2)

GT5 Prolouge - 7.1 (InfamousM)

Nucleus - 7.1 (Iceman-X)

Pain - 7.1 (InfamousM) THX Certified

Snakeball - 7.1 (un4gvn2)

Super Stardust HD - 7.1 (alisound)

Warhawk - 7.1 THX Certified

Playstation Eye Game Titles:

Eye Of Judgement - 7.1 (Craiji)

Wipeout HD - 7.1 (Kenshiro)

 

Kilde

 

Dirt utvikler bekrefter at spillet støtter ukomprimert 7.1 ch lyd.

 

Kilde

 

Oblivion har vistnok bedre lyd på ps3.

 

However, the PS3 has a whole host of advantages - the main one being the sound. Thanks to Blu-Ray, the sound comes uncompressed and it sounds more amazing than it does on the Xbox 360. Nights of the Nine suffered from audio compression to keep download sizes down on the 360, whereas on the PS3 version it's pre-installed and comes fully intact. Voices load up without hesitation and sound effects do not lag like I've noticed occasionally in the 360 version

 

Kilde

 

Heavenly Sword hadde også meget meget god lyd.

We use a mixture of compressed and uncompressed, but lots were compressed for the reasons people have stated. Make no doubt, fitting all the audio in and not stuttering and being the highest quality we could get wasn’t easy,

 

Kilde

 

Resten gidder jeg ikke å finne fram..

 

Nå gjelder det bare å ta seg råd til å kjøpe ett skikkelig anlegg :) Logitech z5500 er greit nok til gaming, og mange ps3 spill har imponert meg enormt på lydsiden. Men vil tro at ett godt HD lyd anlegg vil imponere meg mer.

 

Dr. Peedee kan sikkert komme med noen visdomsord når det kommer til lyd :D

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Dr. Peedee kan sikkert komme med noen visdomsord når det kommer til lyd :D

 

He he. Veit ikke det med visdomsord akkurat da. Men PS'3 Blu-ray gir jo et fortrinn her. Gir seg selv synes nå jeg. De kan dytte inn all verdens lyd (og textures for den saks skyld) og 360'n har bare ikke plass.

 

Poenget er vel hvor mange utviklere som vil utnytte denne kapasiteten til PS3 til det fulle. Svært mye av det som selges er jo multiplattformtitler, med minimale forskjeller mellom PS3 og 360-versjonen når alt kommer til alt. Virker som det har vært slik for det meste til nå i hvert fall.

 

Uncharted synes jeg hadde utrolig lyd i hvert fall. Et av mine favoritt-spill. Grafikken var også utrolig bra der.

Lenke til kommentar

Ja optisk kabelen har ikke båndbredden som trengs. Så du trenger en forsterker med HDMI.

 

Og selvsagt trenger du 7.1 for å nyte det som kan nytes, men har du f.eks. bare 5.1 eller 2.1 så vil du i mange spill få bedre lyd siden lyden er mindre komprimert.

 

Ja, lyden på uncharted var magisk. Bare å skru godt opp når man spiller det..glede seg til uncharted 2.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Det var spennende lesing. 7.1 er kult!

 

Man ha en HDMI 1.3 receiver for å kjøre dette går jeg ut i fra? Og selvsagt 7.1 høytaleroppsett.

 

Nei, ps3 kan bare sende lyd over MPCM (HDMI 1,2), det vil si at den sender lyden ukomprimert til recieveren, og du får ikke opp Dolby TrueHD m.m. i displayet selv om du har en 1.3 reciever. En spiller med HDMI 1,3 har mulighet for å sende lyd som bitstream dvs. komprimert til recieveren som dekoder denne. Da får man opp True HD i displayet. Med ps3 står det bare LPCM/MPCM. Det skal ikke være noen forskjell på bitstream og PCM.

Er ingen vits å legge ekstra penger i en HDMI 1,3 reciever hvis du bare skal ha ps3en på denne.

 

Men for å spille av DD og DTS så trenger man ikke HDMI. Lossless lyd kommer vel snart på ps3 spill.

Lenke til kommentar
Det var spennende lesing. 7.1 er kult!

 

Man ha en HDMI 1.3 receiver for å kjøre dette går jeg ut i fra? Og selvsagt 7.1 høytaleroppsett.

 

Nei, ps3 kan bare sende lyd over MPCM (HDMI 1,2), det vil si at den sender lyden ukomprimert til recieveren, og du får ikke opp Dolby TrueHD m.m. i displayet selv om du har en 1.3 reciever. En spiller med HDMI 1,3 har mulighet for å sende lyd som bitstream dvs. komprimert til recieveren som dekoder denne. Da får man opp True HD i displayet. Med ps3 står det bare LPCM/MPCM. Det skal ikke være noen forskjell på bitstream og PCM.

Er ingen vits å legge ekstra penger i en HDMI 1,3 reciever hvis du bare skal ha ps3en på denne.

 

Men for å spille av DD og DTS så trenger man ikke HDMI. Lossless lyd kommer vel snart på ps3 spill.

 

Husker jeg ikke feil så hadde nettopp Uncharted lossless lyd. Mener jeg valgte uncompressed fra menyen i hvert fall. Urge, stemmer ikke det?

Lenke til kommentar
Man har ikke plass til slik lyd på DVD da det tar MYE plass... SÅ nei.

 

Mulig du også kan bruke Hmdi 1.1

 

Vi snakker jo mest om muligheter her - og for Xboxen så er det vel bare å legge spillet på flere dvder skulle jeg tro?

 

Men ukomprimert lyd på spill er jo veldig spennende. Går ut i fra at PS3 etterhvert også vil sende bitstream slik at dekodingen kan foregå i receiver.

Lenke til kommentar
Denne tråden ble bare mer og mer uinteresant!

Har jo bare blitt en krangle-trpd over hva som er best av PS3 og Xbox 360, og hvilke spill som er best!

 

Her må jeg bare si at jeg synes akkurat det motsatte av deg.

 

Nå har jeg fått greie på at PS3 kjører 7.1 på sine spill og at de også kommer å levere spill med ukomprimert lyd - fremover.

 

Dette visste jeg ikke fra før av, veldig intressant :)

 

Få en fin bundle på maskinen før jul nå da :)

Lenke til kommentar
Man har ikke plass til slik lyd på DVD da det tar MYE plass... SÅ nei.

 

Mulig du også kan bruke Hmdi 1.1

 

Vi snakker jo mest om muligheter her - og for Xboxen så er det vel bare å legge spillet på flere dvder skulle jeg tro?

 

Men ukomprimert lyd på spill er jo veldig spennende. Går ut i fra at PS3 etterhvert også vil sende bitstream slik at dekodingen kan foregå i receiver.

 

Det ville jo være plassbesparende på plata. Men ellers ikke nødvendig. Men ingeting tyder på at nåværende PS3'er er kapable til dette. Mulig nye PS3'er på et senere tidspunkt kommer med riktig hardware. Men... bortsett fra plassen så er det knekkende likegyldig synes jeg. BD50 plater vil nok holde for denne generasjonen spillkonsoll uansett(?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...