Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Velger dere venner etter utseende?


Anbefalte innlegg

Men herregud da, det du sitter og sier er jo helt feil og trangsynt! så bare fordi jeg er stygg betyr det at jeg er uintressang og det eneste jeg liker å gjøre er å deppe? vet ikke om du setter det på spissen eller om det er din generelle oppfattning av stygge folk, men det er en ting å si at du velger folk fordi de er utadvente og lett å prate med, enn å si at de som er utadvent og lett og prate med er de peneste.

Det er ikke bare det det går i. Men vesner uten sosiale antenner blant annet. Det er på ingen måte feil og trangsynt å ønske venner som gjør dem samme aktivitetene som deg. Sant at dem andre trenger venner også, men da bør dem finne seg venner med samme interesser. Man blir temmelig lei av å ringe venner og spør om dem skal bli med ut, og få til svar "nei, skal spille wow", "må se no på tv" eller som hørt mange ganger før: "orker ikke". Så hvorvidt dem vil være sosiale da er jo opp til en selv å bedømme

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Why so much hate on the social status?

 

Oversatt til normalt språk betyr det bare at man velger folk etter hvor kule de er. Etter hvor mye man trives med dem.

 

Når jeg kan velge mellom to personer, velger jeg den personen som jeg har det mest gøy med. Personen som jeg virkelig føler "Denne fyren er kul! Han kan jeg ta med på masse nye eventyr!".

 

Å velge en person med dårlig selvtillitt og issues vil føre til et ganske enveis forhold hvor jeg prøver å utvikle ham, hvor jeg må ta initiativ til ting. Dette er givende og gøy i begynnelsen, men etter en stund ønsker man at personen har noe å bidra med også. Noe å bidra med til en felles utvikling.

 

Som Pepsi nevner handler det også om felles interesser. Personer i de forskjellige båsene har som regel like interesser. Er det galt å henge med personer man har noe til felles med?

 

 

 

Ja, Prada, min oppfatning er at utiltrekkende personer er de med mest issues. Jeg har opplevd stygge chicks som har vært direkte fiendtlige innstilte. Mens jo penere en jente er, jo mer hyggelig er hun. Dette henger sammen med selvsikkerhet. En selvsikker person er ikke like nervøs som en person med lav selvsikkerhet.

 

Selvsagt finnes det unntak. Stygge folk med en kul personlighet er alltid gøye å henge med.

 

 

 

 

Til topic:

 

Jeg velger personer etter hvilken utstråling de har. Om jeg føler at de er kule å henge med.

Dette er som regel selvsikre og vakre mennesker, eller personer med høy "sosial status" hvis det er det man vil kalle det for. Hvis de har andre kvaliteter, f.eks. intelligens, er det også noe som får meg til å ville ha dem i min omgangskrets. Dog, et minimum med sosiale antenner er definitivt nødvendig.

Lenke til kommentar
Mens jo penere en jente er, jo mer hyggelig er hun

 

Kanskje i ein del tilfelle, men mine erfaringar ang. det du skriv her er at jo finare ei jente er, desto større er sjansen for at ho trur at ho er sentrum i universet. Det føles litt rart å seie det, men på denne måten har eg rett og slett blitt fiendtleg innstilt til fine jenter... Til dømes har eg fått fleire fine jenter til å grine uten at det var nokon grunn til det, og eg føler heller ikkje at det var feil. Eg gir rett og slett faen, for når jentene går rundt og trur dei er noko, så må dei tåle litt motgang. Det er tross alt i motbakke det går oppover!!

 

:ermm:

Endret av Frigata
Lenke til kommentar

Har lagt merke til at mennesker med veldig dårlig selvtillit velger seg venner på sitt, eller under sitt "nivå".

 

Selv prater jeg med alle jeg syns er hyggelige. Populære eller ikke.

Men ja, jeg dømmer etter utseende. Ser jeg ei jente med piercinger og tatoveringer vil jeg selvfølgelig bli kjent med henne. Man pleier ofte å velge de man kjenner seg litt igjen i.

Lenke til kommentar

Jeg har stygge venner, pene vekker, søte venner, deilige venner, sjarmerende venner, noen av de er alt sammen kokt til en suppe. Jeg har aldri tenkt over om jeg velger venner etter utseende, jeg har bare blitt kjent med de pga. omstendighetene, enten det er skole, jobb eller via andre venner igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Av diverse psykologi studenter har jeg fått høre at folk ubevisst tiltrekkes de som er i samme "sjanger" som seg selv. Uansett om det er venner eller kjæreste man er ute etter.

 

Synes det høres veldig fornuftig ut jeg. Er jo bare å se seg litt rundt. Så mange likheter kan ikke bare bortforklares med tilfeldigheter. Men full forstår jo at folk benekter dette. Å innrømme at man dømmer noen utifra utseende vil jo gjøre deg overfladisk.. :wee:

 

Akkurat dette har jeg lest også!

Må bare si det her er første gang jeg har svart på noe som helst forum på nett, men mange kommentarer her inne som provoserer ganske bra. Mange skriver så det høres ut som alle i en vennegjeng med pene mennesker bare velger venner etter utseende, bare prater om fest, sminke og sladder.

Syns vel det er litt urettferdig? Skal ikke legge sjul på at jeg selv er i en jentegjeng med pene jenter, og jeg tørr å si det uten å føle meg det minste overlegen, jeg ser helt fint :p . Og selv om vi henger med masse forskjellige mennesker, er alle kjekke/pene på en eller annen måte. Alle har noe ved seg. Likevel kan vi faktisk snakke om andre ting enn festing, tro det eller ei! Ville bare nevne det, for det går fult mulig ann å være smarte selv om vi er flere pene mennesker samlet på ett sted ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...