Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Velger dere venner etter utseende?


Anbefalte innlegg

Jeg velger venner etter hva de har mellom ørene. Hvis det er en dum/slem/manipulerende/<sett inn dårlig kvalitet> person så kan de bare ryke og reise - pene som stygge; no difference.

 

Det verste jeg vet er "venner" som forventer ekstra fordi man har større lommebok. Hvis de bare er der pga penger, så er de ikke ekte venner.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Velger stort sett venner etter sosial status, og dem fleste med høy sosial status her ser bra ut. Henger aldri med dem såkalte "taperene"
Hvorfor det? Syns det er helt grusomt av deg å si noe sånt..

Det er kanskje grusomt, men jeg er ikke i den posisjonen at jeg trenger venner som passer på meg og trøster meg og dem greiene der. Jeg er ute etter å ha det gøy og forstørre min sosiale sirkel. I en sånn posisjon er det normalt å henge med dem som lever liver og blir sett på som livsnytere og tiltrekker seg andre mennesker

Lenke til kommentar

Fortsatt grusomt. Altså, jeg vet ikke hvordan du ser ut, men tenk hvis du var en "taper" som du selv sier, og du ikke fikk deg venner pga utseende ditt? At du ikke ble invitert på byen fordi du ikke tiltrakk deg damer? "Stygge" folk er jo også ute etter å ha det gøy, å leve livet osv. Kjenner jeg blir skikkelig trist av folk som deg. For en verden vi lever i.

Lenke til kommentar

PepsiCo synes jeg er kjekk! :blush:

 

Vennegjengen min består av folk jeg har kjent ganske lenge så de har jeg et godt forhold til, jeg digger dem, men jeg skal ikke benekte at jeg synes det er irriterende at et par av dem bare dilter etter meg når jeg er på et utested f.eks, fordi de ikke tørr å gå møte nye folk selv. De er likevel en knakandes gjeng, men i det siste har jeg blitt mer "kresen" på hvem jeg blir venn med.

 

Selvfølgelig er det dårlig gjort å kalle vennene sine stygge, men det er jo ikke værre enn å unngå å bli venn med dem. Det er ikke noe jeg gjør bevisst, men folk med god utstråling er folk jeg kan ha det mer morro med, enkelt og greit.

 

(Om du leser dette Svampie så, sorry dude, men du vet hvem jeg mener)

 

EDIT:

 

Om stygge folk vil ha det gøy å leve livet så er det for all del bare å leve livet. Stygge folk kan ha utstråling, for all del, da driter jeg i hvordan dem ser ut, men generelt stygge folk har dårlig selvtillit, og dermed ender de fleste av dem med å sitte inne og kanskje snike seg ut en tur i året og sitte og pilse i det bakerste hjørnet med vennene sine.

Endret av indie
Lenke til kommentar
Velger stort sett venner etter sosial status, og dem fleste med høy sosial status her ser bra ut. Henger aldri med dem såkalte "taperene"
Hvorfor det? Syns det er helt grusomt av deg å si noe sånt..

Det er kanskje grusomt, men jeg er ikke i den posisjonen at jeg trenger venner som passer på meg og trøster meg og dem greiene der. Jeg er ute etter å ha det gøy og forstørre min sosiale sirkel. I en sånn posisjon er det normalt å henge med dem som lever liver og blir sett på som livsnytere og tiltrekker seg andre mennesker

 

du høres ut som en drittunge :p

 

jeg er en person med en del venner ikke fordi jeg har søkt etter dem men fordi det har opstått forskjellige situasjoner eller tilfeldigheter som har gjort at jeg har blitt venner med de jeg har blitt venner med. Men hadde noen av venna mine sagt det du sier nå hadde jeg rista på huet å sagt kom deg vekk fra meg fordi det du sier høres ikke bra ut. du virker som en ganske selvoptatt person, sånne folk hater jeg men det er min mening.

Lenke til kommentar

Folk med god utstråling trenger nødvendigvis ikke være pene. Og de som lever livet har gjerne litt god økonomi som kan støtte opp mot det levesettet. At man velger ut folk som lever livet (som kanskje har bedre økonomi) høres ut som om man dilter etter lommebøker istedet.

 

Angående holdninger så vil folk merke det også ubevisst. Jeg vet ikke hvor attraktivt det er med "jeg er så utrolig deilig og kul at folk vil på død og liv henge med meg"-holdning, i motsetning til en ydmyk, god person med positiv innstilling og som godtar mennesker for den de er.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar

Jeg velger venner som jeg har det bra med, og som jeg, som en kompis så fint sa det, får selvrealisert meg med.

 

Jeg velger venner som jeg kan komme ut av skallet med! Skikkelig. Fungerende mennesker! Folk på samme level som meg. Folk som ser fremover og ikke må sutre hele dagen.

 

Jeg velger IKKE etter utseende, men etter hvor velfungerende mennesker de er. Nå er det jo engang sånn at pene mennesker(spesielt jenter) er mer selvsikre og har bedre kvaliteter enn mindre pene så det er vel en tendens ja. Men det er absolutt ikke noen avgjørende faktor.

Lenke til kommentar
Fortsatt grusomt. Altså, jeg vet ikke hvordan du ser ut, men tenk hvis du var en "taper" som du selv sier, og du ikke fikk deg venner pga utseende ditt? At du ikke ble invitert på byen fordi du ikke tiltrakk deg damer? "Stygge" folk er jo også ute etter å ha det gøy, å leve livet osv. Kjenner jeg blir skikkelig trist av folk som deg. For en verden vi lever i.

Jeg har vært en taper, jeg har også hatt en stund hvor jeg slet med å få meg venner pga utseendet mitt, osv. Hva sikter du etter? Jeg har ikke knyttet mitt valg av venner til utseendet. Jeg bare poengterte at pene mennesker som regel har bedre sosial status, men JA, det finnes mange unntak. Så du kan være så trist du bare orker for min del

Lenke til kommentar
Folk med god utstråling trenger nødvendigvis ikke være pene. Og de som lever livet har gjerne litt god økonomi som kan støtte opp mot det levesettet. At man velger ut folk som lever livet (som kanskje har bedre økonomi) høres ut som om man dilter etter lommebøker istedet.

 

ja å det er sleipe selvoptatte folk. Jeg har enda til gode å høre venner av meg kalle enn annen person for enn venn dersom det ikke er mer d står om enn sosial sirkel å leve livet og det tullet der.

Lenke til kommentar
du høres ut som en drittunge :p
Jeg tør i det minste å være ærlig

 

PepsiCo synes jeg er kjekk! :blush:
Haha, du er det (ikke ment på den skeive måten). Kan ta deg som eksempel så kanskje folk her forstår litt. Jeg digger å være ute på byen med deg, pushe hverandre, treffe nye mennesker som er begges mål. At jeg ikke må sitte i et hjørne og være deprimert med deg om ting ikke går som man ønsker. Enkelt å greit, du er med og jeg trenger ikke tenke på å ha noe ansvar for deg. Jeg må ikke dytte deg i ryggen, men vi går side om side. Et vennskap har mye med å være sammen om ting, isteden for å måtte la seg bremse ned. Det er greit til tider, men det er et slit om det skjer daglig.

 

Kall meg gjerne selvopptatt og selvdigger, whatever. Jeg er en positiv person og pusher megselv. Selvsagt vil jeg at vennene mine skal være på samme måten, det er helt naturlig. Om ikke så bør man heller bli psykolog

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
du høres ut som en drittunge :p

Jeg tør i det minste å være ærlig

 

Ja det var ikke vondt ment sånnt sett peppsico men jeg har også vært et taper, jeg ble mobba fra barne skolen til starten av ungdomskolen å det resulterte jeg at jeg ble super krimminell å ga faen i alt å alle.

men etter å ha levd slikt et par år så skaffa jeg meg utrolig mange bekjentskaper jeg gidder ikke å kalle dem venner selv om jeg har kjent dem i mange år fordi jeg vet at til syvende å sist hadde dem svikta meg hvis det gjorde det litt lettere for dem.

Per dags dato har jeg bare 4 personer jeg vil kalle venner men jeg kaller også alle sammen for bestevenner å jeg vet de ser meg på samme måte.

Derfor blir jeg litt provosert når jeg ser folk snakke om sosial sirkel utseende å alt det der fordi det betyr ikke noe til syvende å sist. enn venn er ikke en venn før han har bevist det å det gjelder andre veien også man må stille opp for venner.

Jeg kjenner en haug av folk de fleste er drit kule mot meg men jeg vil aldri kalle dem venner.

Endret av abbyjr
Lenke til kommentar

Det akkurat sosial sirkel handler om er jo det at den utvider seg, innerst har du jo antakeligvis en hovedkjerne hvor din sosiale sirkel bygger seg utifra, og det er denne kjernen jeg kaller for "gjengen" min, eller bestevennene mine, de jeg henger mye med, gjør alt med, forteller alt til, men når det kommer til å utvide den sosiale sirkelen min er jeg ikke ute etter å utvide den med folk som har lav selvtillit (stygge folk har som regel det) og har problemer med å prate med nye folk. Dette er fordi jeg er interessert i å møte nye folk, prate med nye folk, gjøre nye bekjentskaper, få nye erfaringer og være et mer sosialt menneske rett og slett. Og det blir du ikke om du velger å bare omgås med folk som sitter hjemme alene i helga. Tror det er dette PepsiCo også vil fram til.

Lenke til kommentar

Slik jeg har skjønt det er dere to tidligere "tapere" som ikke vil være usynlig lenger. På en måte har jeg forståelse for det, men som en person som har klatret på den sosiale stigen de siste årene kommer jeg aldri til å glemme min usynlighet, det er nettopp den som har gjort meg til en jordnær jente idag. Det er det som gjør at jeg føler med de som ikke har noen, eller ikke blir invitert på fester, istedet for å skyve dem unna og late som jeg er bedre.

Lenke til kommentar
Det akkurat sosial sirkel handler om er jo det at den utvider seg, innerst har du jo antakeligvis en hovedkjerne hvor din sosiale sirkel bygger seg utifra, og det er denne kjernen jeg kaller for "gjengen" min, eller bestevennene mine, de jeg henger mye med, gjør alt med, forteller alt til, men når det kommer til å utvide den sosiale sirkelen min er jeg ikke ute etter å utvide den med folk som har lav selvtillit (stygge folk har som regel det) og har problemer med å prate med nye folk. Dette er fordi jeg er interessert i å møte nye folk, prate med nye folk, gjøre nye bekjentskaper, få nye erfaringer og være et mer sosialt menneske rett og slett. Og det blir du ikke om du velger å bare omgås med folk som sitter hjemme alene i helga. Tror det er dette PepsiCo også vil fram til.

 

men jeg fikk intrykk av at det var snakk om å bevist gå inn for å skaffe seg venner eller velge hvem man ser på som en venn for venner er ikke noe man kan velge det er noe som kommer fra bekjentskaper som beviser for deg at de bryr seg om deg derfor bryr du deg om dem.

Jeg skjønner hva du mener :) jeg er bare ikke å så flink til å diskutere på nett (enda) så det blir litt svart hvitt for meg :p

 

Det akkurat sosial sirkel handler om er jo det at den utvider seg, innerst har du jo antakeligvis en hovedkjerne hvor din sosiale sirkel bygger seg utifra, og det er denne kjernen jeg kaller for "gjengen" min, eller bestevennene mine, de jeg henger mye med, gjør alt med, forteller alt til, men når det kommer til å utvide den sosiale sirkelen min er jeg ikke ute etter å utvide den med folk som har lav selvtillit (stygge folk har som regel det) og har problemer med å prate med nye folk. Dette er fordi jeg er interessert i å møte nye folk, prate med nye folk, gjøre nye bekjentskaper, få nye erfaringer og være et mer sosialt menneske rett og slett. Og det blir du ikke om du velger å bare omgås med folk som sitter hjemme alene i helga. Tror det er dette PepsiCo også vil fram til.

 

men jeg fikk intrykk av at det var snakk om å bevist gå inn for å skaffe seg venner eller velge hvem man ser på som en venn for venner er ikke noe man kan velge det er noe som kommer fra bekjentskaper som beviser for deg at de bryr seg om deg derfor bryr du deg om dem.

Jeg skjønner hva du mener :) jeg er bare ikke å så flink til å diskutere på nett (enda) så det blir litt svart hvitt for meg :p

+ at det virker for meg som en del folk er så ivrige å få seg venner at de ikke helt skjønner hva virkelige venner er

Endret av abbyjr
Lenke til kommentar

prada8:

 

Prøv å se saken fra en litt annen side enn kun din egen og de andre som lever i uvitenhet. Det handler ikke om at jeg velger venner utifra utseendet, og jeg ser ikke på meg selv som noe bedre enn andre. For meg virker det som vi diskuterer to forskjellige saker, jeg er ikke for å velge venner etter utseendet. Det er bare "normaltutseende" folk i min innerste sosiale sirkel(altså mine beste venner). Men når jeg "ser" etter nye venner, altså, nye kontakter, utvide min sosiale sirkel, da ser jeg jo ikke etter folk som sitter for seg selv og sitter og depper. Det hender jeg prater med slike typer også, men det er som regel veldig lite givende da de er tilbaketrukne og gir så lite av seg selv. Om dette har noe med utseende eller ikke kan diskuteres, men bank det inn i hodet ditt, stygge folk (det finnes stygge folk, de trenger ikke være tapere for det, og ordet taper er en helt annen sak som også kan diskuteres) har som regel lav selvtillit nettopp fordi de er stygge. Jeg stopper her, om du eller noen andre kommer med noe vettugt svarer jeg i morgen, men det blir for dumt at jeg må forsvare meg for at jeg ikke har lyst å bruke tid og energi på mennesker som ikke gir noe tilbake, ikke viser noen glede, og ikke viser noe interesse i å være sosial.

 

abbyjr: Enig med at mange er for ivrige etter å få seg venner, mange, mange, mange jenter er typiske på det her. De har noen bestevenninner i et år eller noen år, så blir det drama, de orker ikke mer, så prøver de å være bestevenninner med de neste de finner.

Endret av indie
Lenke til kommentar
Prøv å se saken fra en litt annen side enn kun din egen og de andre som lever i uvitenhet. Det handler ikke om at jeg velger venner utifra utseendet, og jeg ser ikke på meg selv som noe bedre enn andre. For meg virker det som vi diskuterer to forskjellige saker, jeg er ikke for å velge venner etter utseendet. Det er bare "normaltutseende" folk i min innerste sosiale sirkel(altså mine beste venner). Men når jeg "ser" etter nye venner, altså, nye kontakter, utvide min sosiale sirkel, da ser jeg jo ikke etter folk som sitter for seg selv og sitter og depper. Det hender jeg prater med slike typer også, men det er som regel veldig lite givende da de er tilbaketrukne og gir så lite av seg selv. Om dette har noe med utseende eller ikke kan diskuteres, men bank det inn i hodet ditt, stygge folk (det finnes stygge folk, de trenger ikke være tapere for det, og ordet taper er en helt annen sak som også kan diskuteres) har som regel lav selvtillit nettopp fordi de er stygge. Jeg stopper her, om du eller noen andre kommer med noe vettugt svarer jeg i morgen, men det blir for dumt at jeg må forsvare meg for at jeg ikke har lyst å bruke tid og energi på mennesker som ikke gir noe tilbake.

 

Det er jo nettop det jeg prøver på å se det fra en annen side derfor er jeg så ydmyk som jeg er (er som regel en super sta hissig person) men jeg tror at de som er ganske lukka å ikke er de fresheste personene er de som har mest å by på som venn for når det kommer til venner så er det ikke utseendet eller sosiale greier det går på det er jo hva personen betyr for deg.

De fleste lukka personer er folk som har blitt sett ned på fra ung alder å jeg tror at sånne folk har mye å by på dersom du ikke utnytter dem, et vennskap skal være gjensidig, eller dersom du vet at personen du er venn med er usikker fra før skal du til å med gjøre mer for han en deg for å hjelpe han å få tiltro til seg selv.

Lenke til kommentar

Men herregud da, det du sitter og sier er jo helt feil og trangsynt! så bare fordi jeg er stygg betyr det at jeg er uintressang og det eneste jeg liker å gjøre er å deppe? vet ikke om du setter det på spissen eller om det er din generelle oppfattning av stygge folk, men det er en ting å si at du velger folk fordi de er utadvente og lett å prate med, enn å si at de som er utadvent og lett og prate med er de peneste.

Lenke til kommentar
Men herregud da, det du sitter og sier er jo helt feil og trangsynt! så bare fordi jeg er stygg betyr det at jeg er uintressang og det eneste jeg liker å gjøre er å deppe? vet ikke om du setter det på spissen eller om det er din generelle oppfattning av stygge folk, men det er en ting å si at du velger folk fordi de er utadvente og lett å prate med, enn å si at de som er utadvent og lett og prate med er de peneste.

 

hvis det var meg du sikta til så burde du jo skjønne ut ifra det jeg skriver at for meg dreier det seg ikke om utseendet, sosial status, eller vennenettverk.

Det eneste jeg er 100% sikker på er at jeg kan lett se på en person om han er en snill person som jeg vil ha noe å gjøre med eller ikke.

Det er det eneste som betyr noe for meg er hva vil den personen gjøre utifra åssen han er være mot meg, hvis han er en pinglete nervøs person så går det bra om han feiger ut hvis jeg er i slåsskamper sånne ting så lenge jeg ser at han gjør det han kan for min del å jeg får han sin del.

Endret av abbyjr
Lenke til kommentar

Jeg velger venner etter utseende. Har idag kun venner som er styggere enn meg, noe som gjør at jeg skiller meg ut fra denne gjengen med vrakgods.

 

Hmm, jah.

 

For å svare spørsmålet. Annet enn vennene jeg fikk når jeg vokste opp som liten pjokk, velger jeg idag venner etter hvor gøy det er å være med dem. Der selvtillit og humor er det viktigste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...