Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Velger dere venner etter utseende?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som en annen her sa, pene mennesker har ofte mer til felles, da de som oftest bryr seg mer om hvordan de tar seg ut enn de mindre pene. Selvtilliten er gjerne et par hakk høyere også. Og om man har planer om å treffe jenter så er det en fordel å dra med seg en kjekk kompis framfor en slabbedask som ser ut til å ha ligget i dvale hele vinteren.

Lenke til kommentar
Som en annen her sa, pene mennesker har ofte mer til felles, da de som oftest bryr seg mer om hvordan de tar seg ut enn de mindre pene. Selvtilliten er gjerne et par hakk høyere også. Og om man har planer om å treffe jenter så er det en fordel å dra med seg en kjekk kompis framfor en slabbedask som ser ut til å ha ligget i dvale hele vinteren.

Som et klesplagg altså? Hva for noen mennesker er dette? Nei nå må jeg skjule min mindre pene kompis for at jeg skal score damer.

Endret av ultimatedeskjet
Lenke til kommentar

Av diverse psykologi studenter har jeg fått høre at folk ubevisst tiltrekkes de som er i samme "sjanger" som seg selv. Uansett om det er venner eller kjæreste man er ute etter.

 

Synes det høres veldig fornuftig ut jeg. Er jo bare å se seg litt rundt. Så mange likheter kan ikke bare bortforklares med tilfeldigheter. Men full forstår jo at folk benekter dette. Å innrømme at man dømmer noen utifra utseende vil jo gjøre deg overfladisk.. :wee:

Lenke til kommentar

Det er ikke en bevisst aktuell faktor for meg, verken blant gutte venner eller jente venner. Er selv gutt

 

Gutte vennene vil jeg jo aldri ha noen kropslig eller seksuell kontakt med uansett, så hvorfor skal utseende ha noe å si da ? Det nærmeste kropslig kontakt med en annen gutt er kansje en kompis-klem når du skal ut på reise, fatter ikke at utsende kan ha noe å si da.

 

Blant jenter så kan jeg fint ha venner både "pene" og "stygge" uten at det betyr at jeg jakter et forhold eller et ligg. Selv for et forhold o.l har ikke utsende alt å si, men der er det en faktor. Men blant venner så ser jeg igjenn ikke hvorfor utsende skal bety noe.

 

 

Når det er snakk om å velge venner, eller bli kjent med nye folk, vil ikek kalle det "velge", så er det kansje noe ting i underbevistheten som gjør at jeg kan være bevist på det når det gjelder jenter. F eks: Er på fest og der er det 5 jenter jeg aldri har møtt før, da vil jeg pga innstinkter snakke mest med den peneste av de som vil snakke med meg, og som kjent begynner vennskap med samtaler og kommunikasjon.

 

Når det gjelder å bli kjent med nye gutter så har som nevnt tidligere utsende absolutt ingenting å si.

 

Godt mulig jeg i underbevistheten syntes noen er "greiere" å være venner med pga utseende enn andre, det vet jeg ikke, vet bare at utseende ikke er noe jeg tenker på når jeg snakker med venner.

 

Av diverse psykologi studenter har jeg fått høre at folk ubevisst tiltrekkes de som er i samme "sjanger" som seg selv. Uansett om det er venner eller kjæreste man er ute etter.

 

Du er nok inne på noe der, men det har nok ikke noe med at folk tenker "jeg vil ha fine venner", det er vel det med at folk føler seg mest komfortabel med folk i sin liga, som du er inne på

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar
Av diverse psykologi studenter har jeg fått høre at folk ubevisst tiltrekkes de som er i samme "sjanger" som seg selv. Uansett om det er venner eller kjæreste man er ute etter.

 

Synes det høres veldig fornuftig ut jeg. Er jo bare å se seg litt rundt. Så mange likheter kan ikke bare bortforklares med tilfeldigheter. Men full forstår jo at folk benekter dette. Å innrømme at man dømmer noen utifra utseende vil jo gjøre deg overfladisk.. :wee:

Jeg r mao overfladisk ;) Og jeg er ikke redd for å innrømme det ;)

Lenke til kommentar

Hvis en person hadde sett ut som en huleboer hadde jeg antageligvis ikke blitt venn med han, men syns det er vanskelig problemstilling siden disse "huleboerene" har som oftest ingen sosiale antenner. Sikkert noen som har det, men ser personen ut som et troll gidder jeg som oftest ikke prøve å bli venn med personen.

Lenke til kommentar

Mener å huske ordtaket "Pene jenter har alltid ei stygg venninne", og etter jeg hørte det uttrykket har jeg ofte sett det selv. Men ja, til en viss grad er vel pene folk venner med andre pene, og ditto de mindre pene, men man finner unntak ganske ofte.

Endret av Veggin
Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Eg ser utruleg mykje av dette til dagleg. Då eg byrja på universitetet for nokre år sidan tok det ikkje lange tida før dei faste gjengane var etablerte. I dei "kule" gjengane på skulen er det få, om kanskje ingen "stygge" menneske. Bekymringsverdig at folk som har passert 20 driv med dette jævla sludderet.

Lenke til kommentar
Velger stort sett venner etter sosial status, og dem fleste med høy sosial status her ser bra ut. Henger aldri med dem såkalte "taperene"
Symptom på at du er ein total douche. Du impliserer jo her at alle som er mindre pene er taparar.

Det er måten du leser det på på som er douche her. Kanskje jeg skulle satt "dem fleste med høy sosial status her ser bra ut" i parantes for at alle skulle skjønt hva jeg mente

Lenke til kommentar

Personlig henger jeg med de folka jeg føler for, de er de med sosial status over det vanlige, og alt går på skinner... og si at det er noe negativt å velge folk etter utseende er jo opp til en og hvermann... Men jeg henger egentlig ikke med noen, folka henger med meg... og jeg tar det som det kommer ;) Å bli hengt med er bedre enn å henge med og dilte etter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...