ikkeno Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Hei Har en 94mod Ford Escort 1.3 som jeg hadde på EU kontroll. Den ble ikke godkjent grunnet for høyt CO2 utslipp. Fikk vite av mekanikkeren at det å skifte tennplugger og luftfilter ville hjelpe en del. Men lurer på om det kanskje er noe mer som kan hjelpe før jeg bestiller ny time?
Habla Møberg Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Noe så enkelt som en dose med bensin-booster vil kunne senke verdiene betraktelig, om det ikke ellers er noe virkelig gale eller utslitt på bilen din. På Clas Ohlson, og sikkert div andre steder, finner du TriPak. Produsenten har en riktig så elendig hjemmeside, men litt info finner du iallfall der. Og med 2 års erfaring i å bruke stoffet, i alt fra gressklipper, kantklipper, MCer, veteran-traktorer, biler, etc, så er jeg iallfall overbevist at det holder mål. Minst 10% redusert forbruk, mer lettstartet og bedre effekt, er det jeg har merket meg best. Kjenner til ett tilfelle identisk til deg, som fikk bilen godkjent, kun med å tilsette dette stoffet. Om ikke det er noe virkelig gale/utslitt på bilen din, så vil en helt ordinær service med nytt luftfilter, plugger, olje og oljefilter, sammen med dette stoffet, nærmest garantert få bilen din godkjent.
L O G I M A N Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Det kan være feil på Luftmassemåler og eller lambdasonde (oksygensensor). Men tennplugger og luftfilter er vel det letteste stedet å begynne.
Leo_ Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 En kortsiktig løsning er å fylle halvt om halvt med bensin og etanol, det burde få ned CO'en nok til å gå gjennom en kontroll.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå