Fazam Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai VifteKopp skrev (2 minutter siden): Aha. Det er sånn det henger sammen. Både liberale Jake Tapper, Trump og disse kongressrepresentantene får sølvpenger av jødene. Og ikke glem at Trump også er Putins agent, så han jobber både for Moskva og Jerusalem samtidig. Jeg begynner å gå tom for veggplass på sånne røde tråder som viser hvordan alt henger sammen. Heldigvis har jeg Candace Owens og Hasan Piker til å hjelpe meg. Du kan jo prøve å sette deg inn i saken før du prøver deg på å latterliggjøre andre. Det har du ikke klart, eller ønsker ikke det fordi du har en agenda. Antisemitt? Det er slik Israel holder på i USA. De som ikke føyer seg risikerer å miste jobben og trakassering av sin familie. 2 1
VifteKopp Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai Fazam skrev (7 minutter siden): Du kan jo prøve å sette deg inn i saken før du prøver deg på å latterliggjøre andre. Det har du ikke klart, eller ønsker ikke det fordi du har en agenda. Antisemitt? Det er slik Israel holder på i USA. De som ikke føyer seg risikerer å miste jobben og trakassering av sin familie. Du har enda ikke forklart hvorfor det er et problem at Jake Tapper intervjuer to kongressmedlemmer om en resolusjon de har foreslått, og hvilken relevans det har til Donald Trump, som er temaet for denne tråden. 4
Fazam Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai (endret) VifteKopp skrev (3 minutter siden): Du har enda ikke forklart hvorfor det er et problem at Jake Tapper intervjuer to kongressmedlemmer om en resolusjon de har foreslått, og hvilken relevans det har til Donald Trump, som er temaet for denne tråden. Sier du at Israel ikke har relevanse til Trump? At knebling av ytringfrihet ikke har det? Endret 8. mai av Fazam 1
DukeNukem3d Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai (endret) Fazam skrev (1 time siden): Det er definitivt ikke konspirasjonsteorier at mainstream media i USA kontrolleres av Israel. CNN og Fox News er styrt av Israel altså? Flere? Har du en link som dokumenterer dette? Endret 8. mai av DukeNukem3d 3
VifteKopp Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai Fazam skrev (9 minutter siden): Sier du at Israel ikke har relevanse til Trump? At knebling av ytringfrihet ikke har det? Ikke i denne konteksten nei. Trump har verken fremmet resolusjonen eller gjort intervjuet. Du har heller ikke klart å forklare hva linken mellom Jake Tapper og Israel er. 2
Fazam Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai VifteKopp skrev (7 minutter siden): Ikke i denne konteksten nei. Da har du ikke sett på hva klippet handler om. Det kan ikke jeg hjelpe deg med, og da anser jeg ikke noe poeng å diskutere dette lengre. 1
VifteKopp Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai Fazam skrev (1 minutt siden): Da har du ikke sett på hva klippet handler om. Det kan ikke jeg hjelpe deg med, og da anser jeg ikke noe poeng å diskutere dette lengre. Feil. Selv om jeg misliker å gi The Young Turks klikk, har jeg sett klippet og det var ikke spesielt opplysende. Det er også normal etikette når man poster videoer at man forklarer hva videoen inneholder og hvilken relevans det har til tråden. 2
Fazam Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai VifteKopp skrev (12 minutter siden): Feil. Selv om jeg misliker å gi The Young Turks klikk, har jeg sett klippet og det var ikke spesielt opplysende. Det er også normal etikette når man poster videoer at man forklarer hva videoen inneholder og hvilken relevans det har til tråden. At du misliker å gi TYT klikk oppsummerer saken godt nok for meg. 2
Zork Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai (endret) 1 hour ago, VifteKopp said: Og ikke glem at Trump også er Putins agent, så han jobber både for Moskva og Jerusalem samtidig. Alt annet til side - han gjør jo det. Ikke nødvendigvis fordi han er en agent men fordi han er ekstremt lettpåvirkelig og lar seg lett overtale til å gjøre det som, det han oppfatter som, sterke menn sier han bør gjøre. Nå er ikke jeg psykolog, men jeg vil vel ikke være overrasket om det er noen alvorlige daddy-issues som gjør at trump er så ivrig etter å blidgjøre og tilfredstille mektige farsfigurer. Endret 8. mai av Zork 1 3
VifteKopp Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai Fazam skrev (1 time siden): At du misliker å gi TYT klikk oppsummerer saken godt nok for meg. Selvsagt misliker jeg å gi klikk til aktører som bidro til å gi Donald Trump makten, men jeg registrerer at du enda ikke har klart å forklare relevansen mellom Jake Tapper, Israel og denne tråden. 3
VifteKopp Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai Zork skrev (6 minutter siden): Alt annet til side - han gjør jo det. Ikke nødvendigvis fordi han er en agent men fordi han er ekstremt lettpåvirkelig og lar seg lett overtale til å gjøre det som, det han oppfatter som, sterke menn sier han bør gjøre. Nå er ikke jeg psykolog, men jeg vil vel ikke være overrasket om det er noen alvorlige daddy-issues som gjør at trump har så vanskelig for å si nei til mektige farsfigurer. Enig i dette. Mye interessant å lære om Trump ved å lese om hans forhold til sin egen far. 3
Vokteren Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai Et par overtramp av Keir Starmer og han er ute. https://www.vg.no/nyheter/i/K868J5/labour-mareritt-i-lokalvalget-krever-at-starmer-gaar-av En uendelig rekke overtramp, fornærmelser, løgner, bombetokter osv osv men Trump blir sittende. Ikke noe tvil om hvor demokratiet fungerer og hvor det ikke fungerer…… 1 1
Imaginacíon Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai 10 minutes ago, Vokteren said: Et par overtramp av Keir Starmer og han er ute. https://www.vg.no/nyheter/i/K868J5/labour-mareritt-i-lokalvalget-krever-at-starmer-gaar-av En uendelig rekke overtramp, fornærmelser, løgner, bombetokter osv osv men Trump blir sittende. Ikke noe tvil om hvor demokratiet fungerer og hvor det ikke fungerer…… Dessverre er det stort sett Nigel Farage og hans Reform som tar over. UK lider av samme problem som USA, et parti på 30% kan bli sittende med all makt. 2
DukeNukem3d Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai (endret) Wow... Ser ut til at briter har fått nok av islamisering og masseinnvandringen fra MENA-land. Endret 9. mai av DukeNukem3d 1
obygda Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai Imaginacíon skrev (1 time siden): Dessverre er det stort sett Nigel Farage og hans Reform som tar over. UK lider av samme problem som USA, et parti på 30% kan bli sittende med all makt. Kanskje det er så enkelt at den som er statsminister ikke helt forstår at vedkommende er statsminister for alle - også de som ikke stemte på vedkommende. Det er blitt et generelt problem i samfunnet - også i Norge, at man skal polarisere så ekstremt. Man burde være mer inkluderende opp mot alle grupperinger når man leder et land. Bare se på galskapen i USA. Det går sakte men sikkert mot mørkere tider i verden om ingen snart tar til vettet. En del av problemet er faktisk alle sosiale medier og at alle har fått sin talerstol i dette nye samfunnet. Dermed kommer motsetningene til overflaten svært enkelt. Og skal man håndtere dette på en forsvarlig måte må man faktisk også jobbe MED de som stemte IMOT. Dette var så enkelt etter krigen og vi fikk en voldsom vekst i samfunnet der alle ønsket å bidra. I dag er folk kun opptatt av seg og sitt. Og i et samfunn som i USA der man i bunn og grunn har tradisjon for tenke først og fremst på seg og sitt - så vil motsetningene bare bli større og større......Trump er jo et produkt av nettopp sterke motsetninger. Hvilken andre personer i verdenshistorien har bygget opp makt basert på hat og har det fungert? Svaret vet alle............ 5 1
Fazam Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai VifteKopp skrev (13 timer siden): Selvsagt misliker jeg å gi klikk til aktører som bidro til å gi Donald Trump makten, men jeg registrerer at du enda ikke har klart å forklare relevansen mellom Jake Tapper, Israel og denne tråden. Så det var TYT som gjorde at Trump ble president? Dum, dummere, dummest? Konkurrerer du om hvor mye du klarer å kverulere? Jeg har lagt denne "diskusjonen" bak meg. 1 3
VifteKopp Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai (endret) Fazam skrev (1 time siden): Så det var TYT som gjorde at Trump ble president? Dum, dummere, dummest? Konkurrerer du om hvor mye du klarer å kverulere? Jeg har lagt denne "diskusjonen" bak meg. Hvis du faktisk leser det jeg skrev og ikke det du ønsker at jeg skrev, så vil du oppdage det avgjørende ordet "bidro" i setningen. Men hei, du fikk sporet av tråden så du slapp å måtte svare på enkle spørsmål, så da er du vel fornøyd? Endret 9. mai av VifteKopp 4
Red Frostraven Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai VifteKopp skrev (31 minutter siden): Hvis du faktisk leser det jeg skrev og ikke det du ønsker at jeg skrev,vil du oppdage det avgjørende ordet "bidro" i setningen. Men hei, du fikk sporet av tråden så du slapp å måtte svare på enkle spørsmål, så da er du vel fornøyd? Dette er den faktiske grunnen; ... Den ene siden har forlatt seriøse nyheter. 5 3
VifteKopp Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai Red Frostraven skrev (10 minutter siden): Dette er den faktiske grunnen; ... Den ene siden har forlatt seriøse nyheter. Høyresidens effektive propagandamaskineri er velkjent, både her i tråden og i den norske offentligheten. Mindre kjent er den rollen venstrevridd media som TYT og andre aktører spilte i å få Donald Trump valgt og kan være interessant å belyse. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå