Gå til innhold

SLI med delvis defekt skjermkort?


trettifire

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Etter ti-talls mer eller mindre fornuftige oppgraderinger fant jeg meg selv sittende med et s939-kort med SLI og 2x7600GT til overs.

 

Det finnes det jo som kjent bare en løsning på, og det er å mekke sammen en dedikert BF-2 maskin.

 

Det eeeeneste lille snægget er at det ene 7600GT har en del artifacts. Vil jeg fortsatt kunne få noe ut av kortet hvis jeg kjører det som kort 2, eller blir det bare ræl?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke har satt det sammen ennå og lurer på om det er verdt strevet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Artifacts kommer av at det skjer en feil under beregningene i GPU'en.

Men om det er ett 7 serien kort så er det nok spenningsregulatorene som er gåen og resultatet da i SLi kan bli enten at kort 1 viser også artifacts på skjermen din, eller at du får krasj og frysninger grunnet at det er feil i beregningene.

 

Men du kan alltids prøve.

Lenke til kommentar

Svaret er NEI det fungerte ikke.

 

Det rare er at når jeg starter maskinen kun med det delvis defekte skjermkortet så får jeg opp et "leselig" bilde av desktopen, mens når jeg prøver med med SLI så er det sort skjerm med noen få striper på.

 

Er det noe jeg evt kan tweake på kortet vha Rivatuner etc. for å få det opp og gå igjen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...