Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fud har dummet seg igjen, sammen med Deneb-gjengen, selvfølgelig :p Regn hjernevasking basert på tull

 

Offisielt ny uttalelse fra Intel avklarer hele saken:

 

"The "AAJ1 Clarification of TRANSLATION LOOKASIDE BUFFERS" document is a SPEC CLARIFICATION, and is simply a pointer to a previous document written in April 2007.

SPEC CLARIFICATION AAJ1 was initially added due to an issue on the Intel® Core 2 Duo processor which was previously corrected with a BIOS update; this issue does not impact the Nehalem Family of CPUs. There are errata on the Intel® Core i7 processor that relate to the TLB. These all relate to improper translations or error reporting, and all of those that impact functionality have been fixed via BIOS updates prior to Core i7 launch." Do Core i7s have a Phenom-like TLB issue? No, says Intel

 

Den nye uttalelsen bekrefter jo at det er en bug, dvs. man må ty til en bios-patch for å korrigere en feil i selve prosessoren! Blir vel ikke ordentlig rettet før det kommer nye cpu'er rev./stepping

 

Med tanke på all harselasen som ble slengt ut mot Phenom TLB bug i sin tid, er det liksom ikke rart AMD fanboys føler at det nå er "payback time"! :tease:

Lenke til kommentar
Fud har dummet seg igjen, sammen med Deneb-gjengen, selvfølgelig :p Regn hjernevasking basert på tull

 

Offisielt ny uttalelse fra Intel avklarer hele saken:

 

"The "AAJ1 Clarification of TRANSLATION LOOKASIDE BUFFERS" document is a SPEC CLARIFICATION, and is simply a pointer to a previous document written in April 2007.

SPEC CLARIFICATION AAJ1 was initially added due to an issue on the Intel® Core 2 Duo processor which was previously corrected with a BIOS update; this issue does not impact the Nehalem Family of CPUs. There are errata on the Intel® Core i7 processor that relate to the TLB. These all relate to improper translations or error reporting, and all of those that impact functionality have been fixed via BIOS updates prior to Core i7 launch." Do Core i7s have a Phenom-like TLB issue? No, says Intel

 

Den nye uttalelsen bekrefter jo at det er en bug, dvs. man må ty til en bios-patch for å korrigere en feil i selve prosessoren! Blir vel ikke ordentlig rettet før det kommer nye cpu'er rev./stepping

 

Med tanke på all harselasen som ble slengt ut mot Phenom TLB bug i sin tid, er det liksom ikke rart AMD fanboys føler at det nå er "payback time"! :tease:

Du kan gjerne forsette å dumme deg ut enda mer, men i7-ytelsen kommer ikke til å påvirkes av dette.

Lenke til kommentar
AMD & Intel boys; felles skjebne - felles trøst

 

"nå er vi alle i samme båt" osv. :D

Fud-boys!

 

Det er ingenting galt i å forsvare det man synes er riktig basert på egne erfaringer, seriøse tester og fakta, men å henge seg på Fud-oppstyr er bak all mål. Det er nok regn desperasjon som har forvandlet Deneb-Gjengen til Fud-boys.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Orket ikke lese gjennom sider med flaming, men siden dette tydeligvis er den mest aktive tråden ang. i7:

 

Hvorfor nekter systemet mitt å POSTe?

 

Dette er oppsettet:

Core i7 920

Gigabyte GA-EX58-UD5

12GB Kingston DDR3

Sapphire 4870 512MB

Samsung F1 1TB-disk

Antec Earthwatts 500w-PSU

+sekundærdisk/DVD-RW/WLAN-kort m.m

 

Dette skjedde: Skrudde sammen sakene, og startet opp prikkfritt. Installerte Vista Business 64-bit, og fikk installert Catalyst-driverene for 4870en. Prøvde så å koble på LG W3000H-skjermen min, så jeg kunne få se om det ville komme bilde. Klarte ved en feiltagelse å sette den til primær og oppløsningen til 1280x720 (mao null bilde, siden W3000H kun støtter 1280x800 og 2560x1600). Da fikk jeg heller ikke justert noe med den eldgamle CRT-skjermen jeg hadde brukt under installasjonen. Tok ut DVI-D-kabelen til LCD-skjermen, og trykket inn svenskeknappen. Her starter problemet:

Nå går maskinen kun i en loop der den forsøker å POSTe, den starter, led-lysene på hovedkortet lyser som et juletre mens viftene går i noen sekunder, og så slokner den igjen. Etter noen sekunder til prøver den på nytt. Og på nytt. Og på nytt etc. Den rekker aldri å tenne CRT-skjermen skikkelig før den slokker.

 

Har prøvd å starte med mindre minne, uten minne, uten skjermkort, uten disker, resette CMOS (knapp på baksiden, holdt den inne i 30-40sek), tatt ut CMOS-batteri, kortsluttet CMOS-jumperpinnene med skrujern, og bannet høylytt. Ingenting hjelper. Debug LEDen kommer til kode "88" før systemet slokner.

 

Har noen en idé om hva som kan ha skjedd? Jeg er ganske desperat her nå, vil ha dette opp og stå, hvis ikke blir jeg antakeligvis nødt til å bruke angrerett på hele systemet (eksamen snart, og har ikke tid til å drive med mye testing før jul).

Setter pris på svar!

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva code 88 betyr, men du kan sikker google deg frem til det.

 

Ja mener at disse symptomene antyder feil som kortslutning, PSU, RAM timing. kortslutning og RAM er lite sannsynlig siden du har allerede klart å installere OS.

 

Du kan prøve å starte med bare 1 RAM brikke(på spor 1), CPU + GPU + HDD.

 

EDIT:

Jeg mistenker PSU. Du bør ha en kraftigere PSU hvis du har planer å overklokke denne 130w DPT CPUen sammen med en hd4870, uansett. CPUen kommer da fort til å dra ca. 200watt på full load.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Har noen en idé om hva som kan ha skjedd?

 

En "resept" som har funket for noen med samme problemt (reboot loop);

 

1. ta ut batteriet i minst 1 time

 

når du etterhvert forsøker å starte opp på nytt

 

2. Hold inne Insert-tasten på keybordet når maskin booter opp

 

Edit; ville vel også frakoblet evt. USB duppeditter som ikke trengs

Endret av Mekanicus
Lenke til kommentar

 

Utifra roadmappen så ser det ut som det kan være lurt å vente og se hva som skjer i midten av 2009, skal ikke overraske meg at Intel får kvittet seg med barnesykdommene til i920 og får ut noe brukbart til den tid.

Så får vi se om noen andre produsenter har kommet seg på fotene til da.

Lenke til kommentar
Ja, helt enig. Deneb-gjengen har dummet seg ut, og nå prøver sutring, kjefting å klaging for å få ut kompleksene sine, tenker jeg.

 

Nei, Nehalem-"gjengen" (dvs deg) har dummet seg ut, og sutrer og rakker ned på andre som eneste forsvar...

 

AMD's CPUer yter godt og blir ikke noe dårligere av dine meninger og svada-skriblerier ang. hvor puslete de er.

Lenke til kommentar
Debug LEDen kommer til kode "88" før systemet slokner.

 

Vet ikke hva som er problemet, men i følge denne debug led tabellen så ser det ut til at BIOS, Hovedkort eller Northbridge er defekt.

 

 

post-141209-1228245209_thumb.png

 

Dersom å resette CMOS ikke fungerer så må du nok returnere hovedkortet.

Endret av Epp
Lenke til kommentar
Debug LEDen kommer til kode "88" før systemet slokner.

 

Vet ikke hva som er problemet, men i følge denne debug led tabellen så ser det ut til at BIOS, Hovedkort eller Northbridge er defekt.

 

 

post-141209-1228245209_thumb.png

 

Dersom å resette CMOS ikke fungerer så må du nok returnere hovedkortet.

 

Kan også være CPU. Hadde en død AM2-chip jeg slang i mitt DFI M2R. Den stoppa på 88.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...