Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var TRUE'en med hjemmemekka festemekanisme flyttet over på P6T Deluxe og 965XE oppsettet. Kjøler sinnsykt mye bedre enn orginalkjøleren, men tror nok 4GHz for 24/7 bruk kan bli vanskelig med 1500RPM viften min. Blir veldig varmt på 4GHz gitt :)

 

Her er en kjapp wPrime test. (husk å velge hvor mange tråder man skal kjøre (under preferencees), 4 for quadcore, men 8 for Core i7 da de er quadcore med HT)

post-6770-1227730283_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hvis 965XE trenger over 1.4v for 4GHZ, da i920 bør være et røverkjøp. Fordi den kan overklokkes nesten det samme og disse 2 yter akkurat det samme clock-for-clock.

 

Flere tester har kommet frem til nesten samme OCing på 965XE? Jeg lurer på om Intel har bommet på i920 og den ble bedre enn ment. Hvem vil gidde å kjøpe 965XE da?

Lenke til kommentar
Hvis 965XE trenger over 1.4v for 4GHZ, da i920 bør være et røverkjøp. Fordi den kan overklokkes nesten det samme og disse 2 yter akkurat det samme clock-for-clock.

 

Flere tester har kommet frem til nesten samme OCing på 965XE? Jeg lurer på om Intel har bommet på i920 og den ble bedre enn ment. Hvem vil gidde å kjøpe 965XE da?

 

Kan godt være andre 965XE er mye bedre enn min, da min CPU er en eldre ES utgave. Ser andre med 965XE på XS som kjører 4GHz stabilt på langt lavere volt enn meg, noe som kan tyde på at min CPU ikke er av de beste akkurat.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
44 grader (idel) er ikke så ille det da?

 

Neida, men sjekk hvor høyt den har vært oppe under testen der det står "Maximum"

Rimelig hot med QX på 4.0ghz også ca. 75C, men den der var litt vel hot. Lå vel noe under den tempen på 4.25ghz tilogmed.... Dette med Linpack 64bit... Du kan trøste deg med at selv en betydelig volt redusering ikke senker tempen så veldig mye f.eks. .05v, over 4ghz på quad suger endel watt... Så vel everest registrerte 160W på 4.25ghz under en linpack run, ouch......

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Hvis 965XE trenger over 1.4v for 4GHZ, da i920 bør være et røverkjøp. Fordi den kan overklokkes nesten det samme og disse 2 yter akkurat det samme clock-for-clock.

 

Flere tester har kommet frem til nesten samme OCing på 965XE? Jeg lurer på om Intel har bommet på i920 og den ble bedre enn ment. Hvem vil gidde å kjøpe 965XE da?

 

Kan godt være andre 965XE er mye bedre enn min, da min CPU er en eldre ES utgave. Ser andre med 965XE på XS som kjører 4GHz stabilt på langt lavere volt enn meg, noe som kan tyde på at min CPU ikke er av de beste akkurat.

Ja, jeg tror at du har fått en "ES" 965XE, ellers vil de fleste av dem klare 4GHZ på lavere spenninger, tror jeg. Kanskje du kan justere litt QPI og prøve litt med andre multipleir også.

 

1.4V blir for mye for 24/7 på luft-kjøling på disse 130W TDP CPUene, mener jeg.

Lenke til kommentar

Jeg skal selvsagt prøve meg på forskjellige innstillinger etterhvert når jeg får tid. Får jeg ned vcore mot 1.35v, og på en vifte med litt mer tak i tror jeg 4GHz stabilt er innenfor rekkevidde.

 

Man må husker på at jeg nå har puttet alt inn i ett kabinett som det også er 8 stk 1TB disker i. Utvikler endel varme de også :)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Da har jeg fått testet litt mer med TRUE med hjemme mekka fester på 940'en min. Hjalp betraktelig på tempraturen fremfor å ha den stående løst på toppen. Tempraturen er nå ca 10 grader lavere ved kjøring av Prime 95.

 

HK: Intel X58SO (Smackover)

CPU: Intel Core i7 940ES @ 3.6GHz - 1.35v kjølt med TRUE (max temp 70grader)

RAM: 1x2GB OCZ "ett eller annet"

PSU: crappy AOpen 450 watter

 

Denne CPU'en er glad i mye volt, så jeg er faktisk overrasket over hvor godt TRUE'en min med hjemmemekket festeordning klare å kjøle den. TRUE'en har 2 stk stillegående 120mm vifter på seg i push / pull konfigurasjon.

 

Har da testet å kjøre denne testen med stock kjøler også. Skilte 19 grader under full load :D

post-6770-1227797104_thumb.jpg

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Ser ut som noen Core i7 chipper klokker bedre enn andre ja. Her en en link til XS der Fugger og en fra Intel som heter Francois klarte på luftkjøling.

 

"Cherry chip" Core i7 965XE @ 5GHz @ 1.47v

Intel DX58SO Smackover 403

Thermaltake 120 w/ two fans

 

This chips max frequency was 5.7Ghz on the triple stage @ -100c

 

Mer info her:

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=209181

post-6770-1227880466_thumb.jpg

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...