Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1.47v blir litt for mye på luft, men disse resultatene antyder at 5GHZ på 965XE bør være i rekkevidde med bra vannkjøling.

 

Tvilsomt. Den vil utvikle alt for mye varme for vannkjøling. Husker på det kun var en 1M han kjørte. Altså under 9 sekunder med full last på kun 1 kjerne. Alle igang på full pupp over tid så tror jeg nok de fleste vannkjølinger kommer til å knele.

Lenke til kommentar
i7 gjør samme feil som Phenom 1? The infamous TLB bug ser ut til å ha kommet til i7: http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...07&Itemid=1

 

Morro...

 

:p

 

Eller som Sam ville kalt det: "enkelte små særegenheter"...

Dette er antagelig bare tull, vi får vente på troverdige tester for å bekrefte dette. Det har ikke kommet en pip fra seriøse tester, ennå.

 

Hvis man skal tro på disse rykter som Fudzila står for, noe som jeg har vanskeligheter med, da kan dette muligens skape problemer på visse CPU/HK kombinasjon, og bør kunne fikses veldig enkelt med en BOIS oppgradering på HK (ifølge Intel), hevder Fud.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Dere fikk med deg den offisielle delen ja? Fra http://download.intel.com/design/processor...updt/320836.pdf Men joda, rett skal være rett, vi får vente å se om det kommer noe mer spesifikk.

 

Her er det en google-oversettelse av det avsnittet som ifølge Fud skal være så dramatisk.

 

"I sjeldne tilfeller urettmessig TLB ugyldig, kan det føre til uforutsigbare systemet atferd, for eksempel systemet henger eller feil data. Utviklere av operativsystemer bør ta denne dokumentasjonen i betraktning ved utformingen TLB ugyldig algoritmer. For de berørte prosessorer, Intel har gitt en anbefalt oppdatering av systemet og BIOS-leverandører å innlemme i sin BIOS for å løse dette problemet."

 

Så sant en software/BIOS oppgradering kan løse de sjeldne tilfellene dette skulle forekomme, er dette bare en Fud-oppstyr mener jeg.

Dette er ille ett problem,

Lenke til kommentar
Dere fikk med deg den offisielle delen ja? Fra http://download.intel.com/design/processor...updt/320836.pdf Men joda, rett skal være rett, vi får vente å se om det kommer noe mer spesifikk.

 

Her er det en google-oversettelse av det avsnittet som ifølge Fud skal være så dramatisk.

 

"I sjeldne tilfeller urettmessig TLB ugyldig, kan det føre til uforutsigbare systemet atferd, for eksempel systemet henger eller feil data. Utviklere av operativsystemer bør ta denne dokumentasjonen i betraktning ved utformingen TLB ugyldig algoritmer. For de berørte prosessorer, Intel har gitt en anbefalt oppdatering av systemet og BIOS-leverandører å innlemme i sin BIOS for å løse dette problemet."

 

Så sant en software/BIOS oppgradering kan løse de sjeldne tilfellene dette skulle forekomme, er dette bare en Fud-oppstyr mener jeg.

Dette er ille ett problem,

 

Tilfellet med Phenom var også av det sjeldne slaget, og den BIOS-oppdateringen som måtte til kostet visst endel ytelse, om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

Intel kan litt mer om CPU enn AMD, ville jeg tro. vi får vente på noen seriøse testet for å bekrefte problemet først, og i tilfelle hva omfanget eller konsekvensene blir.

 

Core i7 har gått gjennom mange tester og tortur, og har fått mer enn 10 av de fineste "award" fra hele industri. For min del, det finnes lite grunn til å mistenke den basert på Fud-oppstyr.

Lenke til kommentar
Intel kan litt mer om CPU enn AMD, ville jeg tro. vi får vente på noen seriøse testet for å bekrefte problemet først, og i tilfelle hva omfanget eller konsekvensene blir.

 

Core i7 har gått gjennom mange tester og tortur, og har fått mer enn 10 av de fineste "award" fra hele industri. For min del, det finnes lite grunn til å mistenke den basert på Fud-oppstyr.

 

For meg så virker det som AMD kan mer enn Intel, men det der blir vi nok ikke enige om så lett tror jeg... :p

 

Tror du forresten at disse review-folka har testet tusenvis av applikasjoner? De har testet noen YTTERST få, at ikke TLB-bugen får systemet til å krasje under disse testene er statistisk sett en rimelig trygg påstand. Med mindre TLB-buggen hadde hatt et katastrofalt (for Intel) stort omfang. Det var ikke mange brukere som slet med TLB-bugen til AMD heller, men det ble mye bråk rundt den likevel. En skulle tro det blir tilsvarende om det samme skjer med Intel.

Lenke til kommentar
Du får stikke til puslete AMD CPU da. Den som avviser mange seriøse tester med så banale argumenter, og samtidig legger så mye vekt på Fud-oppstyr, fortjener ikke noe bedre.

 

Avviser ingen ting, men man får kalle en spade for en spade, og ikke gravemaskin eller teskje.

 

Som nevnt før, Fudzilla er Fudzilla, men her var det da en offisiell link også. Det gjør saken troverdig nok til at det går an å diskutere dette. Trodde jeg. Men om du mener Intel er så mye flinkere enn AMD, hvordan kan de ha ramlet i akkurat samme fella som AMD gjorde for et drøyt år siden? De BURDE ha hørt om TLB bug før og vært føre var. Enda merkeligere blir det hele om det bare er en kjapp, liten BIOSfix som skal til for å mekke den - hvorfor ble ikke dette ordnet før om det hele er så bagatellmessig?

 

Forøvrig, om du karakteriserer Deneb som puslete ender du opp med å slenge begrepet "puslete" på mesteparten av sortimentet til Intel. Greit nok, du mener at alt annet enn det nyeste er "puslete", men de med fornuft ser hvor man får ytelse i massevis uten å pantsette både kone og barn for å få råd til CPU, HK og minnebrikker.

Lenke til kommentar
Du får stikke til puslete AMD CPU som ligger minst 2 år tilbake, da. Den som avviser mange seriøse tester med så banale argumenter, og samtidig legger så mye vekt på Fud-oppstyr, fortjener ikke noe bedre.

 

Du får slutte å være så nærtagende om du skal poste på et diskusjonsforum.

Amd har gode løsninger og er langt fra puslete , det er ikke så veldig lenge siden det var Intel som måtte hente løsninger fra Amd og det er først nå i det siste at de faktisk har greid å integrere en minnekontrolør på cpu sine mens amd har hatt det i 2-3 år nå.

 

Da snakker vi virkelig om å henge etter...

Lenke til kommentar

Det er så banalt, useriøs og helt på bærtur, å sammenligne Core i7 med AMD's puslete CPU. Det er enda mer banalt å henge seg på Fud-oppstyr for å svartmale Core i7 uten at dere har noen seriøse tester å vise til.

 

Jeg frykter Core i7 er så bra at Deneb-gjengen må henge seg på slikt for å få ut sine fortvilelser.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Det er så banalt, useriøs og helt på bærtur, å sammenligne Core i7 med AMD's puslete CPU. Det er enda mer banalt å henge seg på Fud-oppstyr for å svartmale Core i7 uten at dere har noen seriøse tester å vise til.

 

Jeg frykter Core i7 er så bra at Deneb-gjengen må henge seg på slikt for å få ut sine fortvilelser.

 

Man må være rimelig hjernedød for å avfeie alle konkurrenter og kalle deres teknologi for "puslete" ,da er man enten bitt av fanboyisme basillen eller rett og slett ignorant.

At du fortsetter å kaller alle som har en annen mening om i7 for "deneb gjengen" viser jo kun at du har sørgelig nok et bias som du ikke kommer over.

 

I de postene du har kommet med så har du ikke gjort annet enn å komme med referanser til hvor bra denne cpu'ene er, awards hit , awards datt , men når noen faktisk setter et par pekefingre på problemer og at ytelsen ikke er så sabla revolusjonerende som du vil ha det til så går du bananas.

Lenke til kommentar
Det er så banalt, useriøs og helt på bærtur, å sammenligne Core i7 med AMD's puslete CPU. Det er enda mer banalt å henge seg på Fud-oppstyr for å svartmale Core i7 uten at dere har noen seriøse tester å vise til.

 

Jeg frykter Core i7 er så bra at Deneb-gjengen må henge seg på slikt for å få ut sine fortvilelser.

 

Man må være rimelig hjernedød for å avfeie alle konkurrenter og kalle deres teknologi for "puslete" ,da er man enten bitt av fanboyisme basillen eller rett og slett ignorant.

At du fortsetter å kaller alle som har en annen mening om i7 for "deneb gjengen" viser jo kun at du har sørgelig nok et bias som du ikke kommer over.

 

I de postene du har kommet med så har du ikke gjort annet enn å komme med referanser til hvor bra denne cpu'ene er, awards hit , awards datt , men når noen faktisk setter et par pekefingre på problemer og at ytelsen ikke er så sabla revolusjonerende som du vil ha det til så går du bananas.

Våkn opp, Core i7 ligger minst 2 år foran AMD. Du virker helt dopa, om ikke hjernedød.

 

Man må være desperat for å henge seg på Fud-oppstyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...