Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå oppdaterte vel Toms Hardware denne artikkelen og har konkludert med at sperren kan oppheves på enkelte hovedkort. Det er Intel selv som har åpnet for denne bakdøren, så det gjelder å ha tungen rett i munnen når hovedkort skal velges.

 

"Overclockers shouldn’t get their hopes up though: all standard models are equipped with an overclocking lock. " Står det fortsatt i artikkelen jeg linket til. Jeg klarer ikke å finne ut noe annet en at den har 130w sperren sin fortsatt. Har du noen kilder å vise til? Er nok bare jeg som er dårlig til å lete. Er utrolig avgjørende når jeg skal handle hovedkort/cpu nå :p

Lenke til kommentar

Er det dette som er fremtiden altså? Jeg var kanskje tenkt å handle Q9550, men jeg har ikke hastverk, så om dette kommet for fullt og HK/DDR3-RAM blir litt billigere utover neste år så er det kanskje like greit å vente på det? Jeg ser -920 og -940 har samme GT/s båndbredde. Vil det si at 940 bare er fabrikklokket litt høyere enn 920 og de har det samme endelige potensialet? Den enorme prisforskjellen sier meg litt annet, men jeg aner ikke.

 

Og så er jeg skeptisk til prisen på DDR3-RAM. Yter DDR3 på noen måte bedre enn DDR2-PC8500? Det koster jo latterlige 1000kr for et 2x2GB-sett Corsair Dominator. DDR3 ligger jo skyhøyt i forhold.

Lenke til kommentar
Virker som Intel tok til seg det amd var flinke til og holde på en sokkel, mens amd.....ja ikke godt å si hva de har tenkt

 

ALL ÆRE TIL INTEL :yes:

 

Ulempen med s775, selv om sokkelen varte lenge, så var det brikkesettet og/eller hovedkortet som avgjorde om du kunne bruke en CPU eller ikke. Hadde man i915/925X, kunne man ikke bruke noen dual cores (Pentium D, kun Pentium 4) og hadde man i945 kunne man -kanskje- bruke Core 2, om ikke hovedkortet var for gammelt o.l.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
"Overclockers shouldn’t get their hopes up though: all standard models are equipped with an overclocking lock. " Står det fortsatt i artikkelen jeg linket til. Jeg klarer ikke å finne ut noe annet en at den har 130w sperren sin fortsatt. Har du noen kilder å vise til? Er nok bare jeg som er dårlig til å lete. Er utrolig avgjørende når jeg skal handle hovedkort/cpu nå :p

 

Fra Tomshardware oppdatert artikkel (http://www.tomshardware.com/reviews/Intel-Core-i7-Nehalem,2057-7.html):

Intel says that Overspeed Protection exists as a means of keeping notebooks, servers, etc. from encountering stability issues due to overzealous tweaking. However, the company acknowledges its contingent of overclocking enthusiasts, and provides a BIOS switch able to work around the feature. As discussed in our recent Editor’s Corner, this is called CPU VR Current Limit Override in the DX58SO’s BIOS.

 

If you’re running an i7 920 or 940, enabling this software-based workaround will let you smoke right past the 100A/130W limits, as we did in that first update.

 

Irriterer meg litt at de ikke inkluderte FSX (flight sim) i testen sin. De har brukt den for å teste drivere når de tester grafikk-kort, da dette spillet er veldig CPU-bundet. Hadde vert gøy å se om FSX fikk en meget etterlengtet boost.

 

Selv sitter jeg nok på gjerdet ett år til. Dual-dual-core S940-systemet mitt holder fortsatt koken og hadde ikke problemer med Fallout3.

Lenke til kommentar

Jeg finner ikke noen brukbare tester på HK. Alle testene er bare Asus.

Jeg synes at ett par designere hos Asus bør få sparken, fordi man kan ikke bruke 3 stk. doublt slot GPU på noen av av disse kortene. På P6T Delux ligger 2 PCIe-spor så tett at den ene GPU vil blokkere den andre. På Rampage 2 Extreme ligger den siste PCIe-spor så lavt (helt nederst på den siste slott), og da kan man kan ikke bruke doblet slott GPU der heller.

 

EVGA X58 virker til å ha bedre løsning for 3 stk doblet-slott GPU, men jeg finner ingen tester om dette. Vet noen om tester på dette eller andre HK?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Asus p6t6 WS Revolution er det som er tingen. Har ikkje sett test av kortet, men kortet har 6 pci-e x 16 :mrgreen:

 

post-42975-1226582026_thumb.jpg

post-42975-1226582020_thumb.jpg

 

:dribble:

 

Tenk hvis man setter på svært small kjøling på skjermkorta som en vannblokk. gtx280 3 SLI + 4870x2 CFX anyone :p

 

Kult i teorinen! Bare skifte drivere inne i windows "on the fly" etter hvilket spill man spiller :ph34r:

 

Eller 6 stk 9800gx2 vannkjølt for Folding whores :tease:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Ja, jeg har stusset litt på Asus p6t6 WS Revolution, og det kan være et bra alternativ. Men den er forventet på lager litt senere enn andre kort, helt på slutten av måneden.

 

Jeg stusser veldig mye på EVGA X58 for nå, og venter spent på se noen tester på dette. Jeg synes at 3 doblet-slott GPU bør være minste kravet på disse kortene. Fordi i7 har nok muskler til å kjøre 3-way SLI, og mange vil også velge SLI + PhysiX.

 

Det er litt dumt at flere designere har oversett behovet for 3 dobbelt-slott GPU, men må innrømme at Asus p6t6 WS Revolution har ihvertfall nok PCIe spor. :p

Lenke til kommentar
Asus p6t6 WS Revolution er det som er tingen. Har ikkje sett test av kortet, men kortet har 6 pci-e x 16 :mrgreen:

 

post-42975-1226582026_thumb.jpg

post-42975-1226582020_thumb.jpg

 

:dribble:

 

Tenk hvis man setter på svært small kjøling på skjermkorta som en vannblokk. gtx280 3 SLI + 4870x2 CFX anyone :p

 

Kult i teorinen! Bare skifte drivere inne i windows "on the fly" etter hvilket spill man spiller :ph34r:

 

Eller 6 stk 9800gx2 vannkjølt for Folding whores :tease:

 

Eneste kjipe er at alt annet av ekpansjonskort ikke passer.

TV Kort er vanskelige å finne i PCI-E i disse tider, samme med lydkort.

MASSE av PCI løsninger men ingen PCI-E, tror det er på tide vi får en ny ATX standard, Super ATX eller noe sånt som tar lengere hovedkort så vi får litt flere spor og mer plass å bolte oss på.

Lenke til kommentar
Asus p6t6 WS Revolution er det som er tingen. Har ikkje sett test av kortet, men kortet har 6 pci-e x 16 :mrgreen:

 

post-42975-1226582026_thumb.jpg

post-42975-1226582020_thumb.jpg

 

:dribble:

 

Tenk hvis man setter på svært small kjøling på skjermkorta som en vannblokk. gtx280 3 SLI + 4870x2 CFX anyone :p

 

Kult i teorinen! Bare skifte drivere inne i windows "on the fly" etter hvilket spill man spiller :ph34r:

 

Eller 6 stk 9800gx2 vannkjølt for Folding whores :tease:

 

Eneste kjipe er at alt annet av ekpansjonskort ikke passer.

TV Kort er vanskelige å finne i PCI-E i disse tider, samme med lydkort.

MASSE av PCI løsninger men ingen PCI-E, tror det er på tide vi får en ny ATX standard, Super ATX eller noe sånt som tar lengere hovedkort så vi får litt flere spor og mer plass å bolte oss på.

 

E-atx er jo en gammel standard. ASUS hadde jo et desktop-kort, for de som husker 4x4-opplegget til AMD for en tid tilbake. Det krtet har forøvrig 12 SATA-kontakter :p Et av de få kortene til ASUS jeg faktisk sikler etter :ph34r:

Lenke til kommentar

Har sett litt på de forskjellige ATX standardene som finnes.

Og jeg finner ingen som virkelig tar i når det gjelder størrelse i høyden dessverre.

Kunne godt ha tenkt meg 20-30 cm lengere hovedkort som kun ble brukt til ekspansjonsspor.

5-6x PCI var kjekke greier å ha på Socket A når AGP var in, men med PCI-E og Crossfire og alt det andre pluss SATA og RAID så begynner det å bli litt for trangt, kunne derfor ha tenkt meg de 5-6 PCI sporene i tillegg til en drøss med PCI-E spor, helt sikkert flere som er enige med meg på det.

Lenke til kommentar

SLI ser ut til å ha fått en kraftig boost, noe som skyldes x58, ikke CPU...

De som har SLI, har nok endel å tjene på oppgradering, alle andre har lite eller ingenting å tjene på dette... Ender nok på AMD 45nm eller Ci7, men ikke nå, det er helt sikkert med disse prisene...

 

 

Dette har nok like mye med hvilket kort og drivere å gjøre som HK

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...