Gå til innhold

The Lion King - En tråd om filmen


Mr.SS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er en utgave man kan være stolt over å ha i hyllen!

Når det kommer til filmen, er den ikke dum den heller. En fin sak som det oser nostalgi av. Lett 8/10

 

Jeg er nå stolt over å ha en utgave i det hele tatt. (: (10 av 10 til filmen btw. Uten tvil!)

Njål, har du anelse om hvor den utgaven kan bli kjøpt?

Lenke til kommentar
Det er en utgave man kan være stolt over å ha i hyllen!

Når det kommer til filmen, er den ikke dum den heller. En fin sak som det oser nostalgi av. Lett 8/10

 

Jeg er nå stolt over å ha en utgave i det hele tatt. (: (10 av 10 til filmen btw. Uten tvil!)

Njål, har du anelse om hvor den utgaven kan bli kjøpt?

Flere nyere Disney-filmer har kommet i omtrent en slik utgave flere steder i verden (USA, Japan, Frankrike, Sør-korea, Taiwan), men akkurat LK ble kun gitt ut som slik samlerutgave i Sør-korea i et ganske lite opplag for en del år siden, og er forlengst et samlerobjekt. Mulig du kan finne den på ebay, men en viss fare for å få en piratutgave (som ofte vil ha dårligere kvalitet i papp/papir og trykk).

Min er ikke til salgs (selv om den ikke er en av mine favoritter).

Lenke til kommentar

Guttungen min elsket også denne filmen fra første gang han så den. Det som er tragisk med den er oversettelsene som i så mange andre tilfeller. Jeg mener, hvordan kan "Lion King" oversettes til "Løvenes Konge"? Det irriterer meg grenseløst at oversettere ikke engang klarer å oversette tittelen riktig!?

 

Edit: For de som som lurer... The Lion King = Løvekongen.... Kongen over alle dyr som som det også fremgår av filmen. "Løvenes Konge" er bare akkurat det, løvenes konge...

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Guttungen min elsket også denne filmen fra første gang han så den. Det som er tragisk med den er oversettelsene som i så mange andre tilfeller. Jeg mener, hvordan kan "Lion King" oversettes til "Løvenes Konge"? Det irriterer meg grenseløst at oversettere ikke engang klarer å oversette tittelen riktig!?

 

Edit: For de som som lurer... The Lion King = Løvekongen.... Kongen over alle dyr som som det også fremgår av filmen. "Løvenes Konge" er bare akkurat det, løvenes konge...

 

Jeg vil nå ikke si at Løvenes Konge er den verste oversettelsen.

Hadde alle utenlandske titteler blitt direkte oversatt, så hadde det blitt utrolig mange latterlige titteler.

Lenke til kommentar
20257130-177x150-0-0_.jpg

 

Det var gode tider. Måtte putte på noen euro for å spille det på den splitte rnye PS1 i Hellas, some years ago. DET VAR TIDER.

Fytti helvete det spillet der spilte jeg mye...

 

On Topic: Jeg er helt enig med trådstarter. Lion King får meg til å gråte hver gang jeg ser den (og jeg er 20 år gammel:P )

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Lillefot og Løvenes Konge står på min toppliste over beste animerte filmer noensinne. Pinocchio var alt for mørk for min smak. Peter pan fenget meg aldri, må dog si at Robin Hood står helt der oppe på toppen også.

 

Jeg så løvenes konge på forhåndspremiere, første visningen i norge (moren min jobbet for kodak, og de skaffet henne to seter der). Så den også på premieredagen, og tre-fire ganger til mens den gikk på kino, satt og grein like mye hver gang (var vel 4). Har så plukket den frem et par ganger i året siden da, og den er like rørende hver gang. Kan også si at jeg så filmen på norsk, svensk, dansk og engelsk allerede som barn, men synes faktisk de norske stemmene er klart overlegne. De svenske stemmene høres for mye ut som amatører, de engelske høres litt sterile ut. Og de danske er bare danske :p

 

Prøver nå å få tak i en Løvenes Konge DVD, ante ikke at det skulle være så vanskelig som det nå har vist seg. Jeg hadde den på vhs, men den forsvant til kusiner sammen med vhs-spilleren for noen år siden. Har også lastet ned både HD-versjonen og DVD-versjonen, finner den dog ikke på norsk. Noen som vet hvor/hvordan jeg skal få tak i den? Noen som vet om den kommer på blu-ray med 1080p (pleeeeeeeeeeease :innocent::dribble: )?

Lenke til kommentar

Løvenes Konge er en praktfull film, men den har aldri helt vært min favoritt, selv om jeg fant interesse av å tegne løvene i 2004. Har ikke helt klart å gi slipp på det å tegne løver, enda.

 

Noe av det som motsa meg en del da jeg så ut som en superfan som tegna løver hele tiden, var hele saken med Kimba the Lion. Kjipe faktaer om Disney, det.

 

Min disney favoritt var Dumbo da jeg var liten. Men ettersom jeg ble litt eldre i mine yngre år så ble Skjønnheten og Udyret min absolutte favoritt. Yndlingstegnefilmen min til tusen. Synd jeg gikk glipp av den når den var ute på marked for noen år siden, den er jo umulig og få tak i! Godt mulig den av alle, aldri kommer ut på marked igjen, fordi det er en del krangler og muligens rettsak på hvem som egentlig eier filmen e.l.

 

Don Bluth sine filmer har også vært gode opp igjennom tidene. Og her må nok jeg også nevne Lillefot. Den er så nydelig.

 

Men, jeg vil la være å nevne flere. For jo ferre nevnt, så er ferre glemt. Men jeg er en skikkelig tegnefilmfantast.

Endret av CatharinaS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...