Gå til innhold

The Lion King - En tråd om filmen


Mr.SS

Anbefalte innlegg

Dette er min favoritt av alle tegnefilmer. Og det med grunn. Filmen har alle ingrediensene en slik type barnefilm skal ha og samtlige karakterer passer filmen som hånd i hanske.

Husker det spesielt også var stort å spille dataspillet da jeg var liten.

 

189662~The-Lion-King-Posters.jpg

 

Hva er dine tanker rundt denne fantastiske produksjonen fra Disney som på norsk ble hetende Løvenes Konge? Erfaringer, osv. Skriv alt om filmen her :)

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Lion King var bra, men ikke sikker på at den hadde slått like godt ann i dag. De senere årene har Disney tapt seg veldig i mine øyne. Men etter at de slo seg sammen(?) med Pixar (Toy Story, Mosters Inc, Finding Nemo) har det igjen blitt flott. Deres siste kreasjon Wall .E har fått kjempe kritikk verden rundt. Min favoritt animasjonsfilm er helt klart Mosters Inc :) Den er tøff!

 

 

monsters_inc_pic_02.jpg

 

 

E: BBKode

Endret av roberteh™
Lenke til kommentar

Hele famlien min gikk å så denne filmen sammen. Onkler, Tante, Mor, Far, Søster osv osv. Alle damene i famlien gråt, mens mennene kom ut og hostet ut settningen "flott film" med en stor klump i halsen.

 

Er en virkelig nydelig film, og utentvil det beste animasjonsfilm Disney har klart å komme ut med.

 

Ja det fins mer "kulere" og morsomme filmer ute, men alle disse manger den sjarmen som The Lion King. Synes også at Aladdin faller rett bak den med dens fabelaktig musikk.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Lion King er en av de beste Disney filmene i moderne tid.

Jeg vil gå så langs som å si det er en av de beste filmene, uavhengig av type og sjanger.

 

Men.. Den beste Disney karakteren kommet i nyere tid, må være denne karen.

Filmen Mulan setter jeg som god nummer 2, og puster Lion King tett i nakken.

Dessverre var Mulan 2 noe totalvrak av en animasjonsfilm.

 

141tt2q.jpg

 

 

På en god 3 plass og 2 beste Disney karakter i nyere tid kommer:

 

eftj9.jpg

Lenke til kommentar

The Lion King var en av favoritt filmene mine når jeg var liten, husker godt når den kom ut og fikk se den på kino, var i ekstase. Virker som de aller fleste, i alle fall av den generasjonen som var barn når The Lion King kom ut elsker filmen og har gode minner knyttet opp mot den også. :love:

Lenke til kommentar

Lion King er den største tegnefilmopplevelsen jeg har hatt noen gang, og også den største musikalopplevelsen jeg har hatt. Så den i London for flere år siden, musikken er det beste jeg har opplevd i en musikal og historien er overraskende engasjerende. Har sett filmen igjen flere ganger, og koser meg like mye hver gang, og gåsehuden kommer fremdeles under åpningsnummeret, Circle of Life.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...