Gå til innhold

The Lion King - En tråd om filmen


Mr.SS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Lion King er uten tvil en av mine største filmopplevelser noensinne. Den var den første filmen jeg så på kino (husker fremdeles litt av det til tross for at jeg var knøttliten på den tiden). Og merkelig nok, den første CDen min var en slags lydbok-versjon av filmen, som jeg fikk til Jul (tror jeg fremdeles har den et sted).

 

Selv den dag i dag klarer jeg ikke å se scenen der Simba finner faren sin overløpt av gnuflokken, uten å bli en smule rørt. Dette er uten tvil tidenes beste animasjonsfilm!

Lenke til kommentar

Hater å ødelegge den gode stemningen i denne tråden, men jeg synes Lion King er litt vel svulstig og pompøs for min smak. Klart jeg likte den godt da jeg var 6-7, og den fikk kjørt seg bare litt mindre enn Alladin- og Skjønnheten og Udyret-VHSene. Og jeg liker den enda, det er ikke det, men jeg kan ikke unngå å få hele greia litt i halsen.

 

edit: Justice for Kimba btw.

Endret av athorb
Lenke til kommentar

Mod, jeg kan ikke se at emnetittelen er misvisende på noen måte. Den er vel svært dekkende for hva tråden handler om?

 

Bob, jeg kan forresten røpe at det aldri har rykket i øyekroken engang under Mufasas, ehm, siste scene. Men det er vel bare i senere tid jeg har begynt å sippe av alt jeg ser.

Lenke til kommentar

Lion King er fantastisk, og jeg mener nok fortsatt at det er tidenes beste tegnefilm. Disney på sitt aller aller beste. Og så musikken da, fabelaktig. Soundtracket er en stor opplevelse i seg selv, og jeg får frysninger over hele meg når "Circle of Life" setter i for fullt.

Dette er også en film jeg fortsatt mangler i samlingen, det er synd og skam at den ikke er å oppdrive på dvd for tiden (eller har vært det de siste årene). Har imidlertid hørt fra Egmont at den skal komme tilbake på dvd i butikkene i nær framtid (tror det var prat om neste år), og da vil den helt sikkert også bli å få tak i på blu-ray. Det blir selvsagt et must-kjøp.

 

Eg har eit spm. Kvifor er disney filmar generelt så vanskeleg å få tak i på dvd? Er det veldig begrensa opplag på dei? Ser jo at løvenes konge går for 600kr på QXL.

 

Som jeg nevnte; etter hva jeg har hørt fra Egmont, som har ansvaret for utgivelsen av Disney-dvd'er i Norge, så går disse disney-klassikerne på rundgang. De er i salg en periode, for så å forsvinne helt, mens noen nye tar over. Og så etter noen år kommer de tilbake igjen.

Lenke til kommentar

Felte en tåret under Lion King jeg ja, kun skjedd to ganger på kino(nr 2 var under filmen Crash)

 

Men Aladin liker jeg mer enn Lion King.

Har alle tre serie-filmene(blå,rød og grønn)

 

Løvenes Konge på snes var gøy når du var lille simba,etter det ble det kjedlig.

Aladin.spillet derimot er pure class.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...