Gå til innhold

The Lion King - En tråd om filmen


Mr.SS

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

En av favorittfilmene mine. Beste animasjonsfilmen, som andre her har nevnt. Jeg kan ikke skjønne hvordan noen foretrekker engelsk tale på filmene de så som mindre med norsk tale. Jeg ser nesten alle Disney-filmer med norsk tale fordi jeg så alle med norsk tale under oppveksten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En av favorittfilmene mine. Beste animasjonsfilmen, som andre her har nevnt. Jeg kan ikke skjønne hvordan noen foretrekker engelsk tale på filmene de så som mindre med norsk tale. Jeg ser nesten alle Disney-filmer med norsk tale fordi jeg så alle med norsk tale under oppveksten.

 

Jeg er enig. Jeg har sett den med engelsk tale også, men det er noe eget med å se den på norsk. Det burde jo de aller fleste her være enige i, når de snakker om Løvenes Konge som en godfilm de husker fra barndommen. Tviler på at det er veldig mange av dem som så den på engelsk som barn, og da er det jo den norske utgaven de husker. Det er der nostalgien ligger.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Nå til dags liker jeg og se alle animasjonsfilmer med orginal tale, men klarer ikke se de gamle disneyfilmene på engelsk, og det er sikkert som Nevnarion sier, nostalgien ligger og dveler, husker jeg så The lion king på engelsk, ble ikke ferdig med den, var altfor rart og se den med orginaltale :p

Lenke til kommentar
Liker veldig godt de gamle disney klassikerne av den gamle sorten som f.eks Aristokattene og Askepott. Selvfølgelig kommer Lion King inn i denne beregningen.

 

Er noe med filmene, oppsette, stemningen, musikken. Bringer tilbake barnet i meg.

 

Tell me about it, har en gigantisk samling av disney filmer her hjemme, alle de gode gamle klassikerne, og noen uforglemmelige 90-talls godbiter.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hm.. Lenge siden det har vært aktivitet i denne tråden, men what the heck.

Jeg vil i hvertfall si at Løvenes Konge er på 2.plass på topplisten min.

Da jeg fikk den til bursdagen i 2006 (Takk gud for pappa's kontakter!), så vil jeg tro at den gikk inn i DVD spilleren minst 15 ganger i løpet av et år. Og hver gang jeg så filmen så fikk jeg frysninger.

Åpningscenen, som mange nevner, gir frysninger med en gang. Og det gjør den enda, selv om jeg har sett den 25 ganger i løpet av 2 år. Scenen hvor Simba møter far sin igjen gir også en rå følelse.

Jeg synes også at Hans Zimmer vant en velfortjent Oscar for sin musikk i filmen. This Land, King of Pride Rock, Under The Stars.. Utrolig stemningsfulle sanger.

Jeg vil også si at selv om jeg så den på norsk mange ganger da jeg var liten, så synes jeg at den er utrolig god på engelsk også, om ikke hakket bedre.

Noe som gjør at jeg synes det, er Jeremy Irons sin stemme til Scar. Tonen hans og den engelske aksenten hans gjør at han høres mer slu ut enn med den norske. Og James Earl Jones sin stemme til Mufasa.. Ah, for en god stemme. Majestetisk og koselig, få kunne ha gjort den bedre (:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...