Gå til innhold

360 og ps3 kalles nextgen...


Sekai-ichi

Anbefalte innlegg

why=Þ? de har nextgen hovedkort, grafikkkort, ram, (prosessor på 360)(og antall prosessorer på ps3=Þ) og sånt, men... de er jo bare ps2 med støtte for nedlasting av spill. imo er wii den som faktisk er next-gen, cuz det er nextgen gaming, mens 360/ps3 har nextgen cutscenes..., nextgen... um... fysikk og grafikk.

 

 

-

diskuter hvorfor ps3/360 er mere revolusjonerende eller vær enig med meg=Þ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

current-gen heter det når, next-gen er PS4 og Xbox 3

det går på grafikk og hardware.

 

Wii er nextgen bare fordi den har en kontroller som man kan bevege på?

det er ikke akkuratt noe nytt heller.

 

så egentlig er nextgen altså neste genrasjon av en ting.

Lenke til kommentar

ugh... k, tenk slik=Þ på et interview, sier en kar "ja, og wii versjonen kan du velge hvor kraftig du skal slå ved hvor hardt du slår på ekte!" så sier han andre karen "åssen funker det på nextgen konsollene da?". dere må ha hørt noe likt det der en eller annen gang=Þ så da burde dere vite hva jeg snakker om:P

Lenke til kommentar

Nettopp, Bear. Det neste som kommer er naturlig nok nextgen.

 

Slik trådstarter snakker om det blir det mer hva som bringer gaming over på et helt nytt nivå. Er sikkert det han mener også. I mine øyne gjør virkelig PS3 og 360 dette. De har en rekke forbedringer når man tenker over det. Hva har Wii? Jo, den har en rekke dårlige spill, laber grafikk og et kontrollsystem som er morsomt i to timer. Jeg eier en Wii, men den blir nesten aldri brukt. I mine øyne har Wii tre gode spill. Det er Mario Kart, Mario Galaxy og Brawl. Disse tre kunne alle vært gjennomført minst like godt med f.eks. Dualshock 3. Så i mine øyne er ikke Wii noen revolusjon på noe annet punkt enn at den virkelig bringer gaming inn i stuen til litt eldre folk. Selv om gleden kanskje ikke varer så lenge.

Lenke til kommentar

Først og fremst er xbox360, PS3 og Wii current-gen, ganske enkelt fordi den første xboxen og GameCube ikke selges lengre og spill ikke utvikles til em. Greit nok henger PS2 med fortsatt, men det er bare fordi den var utrolig populær og mange ikke har råd til eller interesse av å betale så mye for en PS3.

 

Når det gjelder Wiimoten er den en morsom gimmick, men ikke noe mer. Ja, den fungerer helt fint i SMG, men en vanlig kontroller kunne ha gjort det like bra med noen minimale justeringer.

 

Uten å diskutere det i timesvis frem og tilbake kan dere for eksempel sjekke Okami til PS2 og Wii. På Wii tegner man med å "tegne" på skjermen, mens i PS2-versjonen bruker man en vanlig kontroller. Det spillet er perfekt for Wii nettopp av den grunnen, men de fleste som spilte PS2-versjonen først likte den best fordi de var mer vant med kontrollene der.

 

Men om dere skulle lure har jeg Wii og elsker kontrollene. De er meget bra og føles naturlig, men likevel vil jeg påstå vanlige kontroller ikke hadde påvirket spillene noe særlig.

Lenke til kommentar

Greit nok at dette bevegelsesgreiene kan fungere til noe, men når alt kommer til alt er det mer i veien enn det er til hjelp. Synes løsningen PS3 har er meget god. På PS3 er det den samme gode gamle spaken, men bevegelsesgreierne er integrert inni. Greit å riste spaken etc. når fiender biter seg fast i deg (Resistance), men når dette går utover kontrollenes utforming og spillenes kvalitet klarer jeg meg uten. (Wii)

Endret av TCi
Fjernet trollmat
Lenke til kommentar

Bevegelses sensorene i Wii har sine gode sider. Ser at det ikke er tatt til nevne med tanke på implementeringen gjort med Wiimoten gjennom Metroid Prime hvor du bruker kontrollen til mer enn bare å sikte med (aktivere ting f.eks).

 

Eller i Zelda hvor du bruke Nunchuken til å slå med skjoldet og deretter wiimoten til å angripe med sverdet. Og så har man da Godfather's implementering av nevnte metode hvor du f.eks bruker nunchuck og wiimote samtidig til å åpne kassaapparater med hodet til eieren av butikken.

 

Sist men ikke minst viser småspill som Kororinpa samt minigamet i Zelda: Twilight Princess mulighetene til Wiimoten.

 

Sixaxisen til PS3 er på mange måter veldig påklistret og skulle egentlig aldri vært der for den legger ikke til noe nytt men heller en gimmick og et forsøk på å være Wiimote noe den dessverre ikke klarer å være.

 

Wiimoten er i mine øyne et god styresystem for neste generasjon når den kommer og jeg håper flere bruker dette i alle fall som et alternativ til knappeknusingen.

Lenke til kommentar

Både Nintendo med Powerglove, og Sega med sin Virtual Reality, har hatt noenlunde samme type motionsensing som Wii har for lenge siden. :-/ Så dette er ikke akkuratt noen next-gen løsning, det er bare første gang det har blitt suksefull og populær.

Resten av Wii sine oppgraderiner er relativt små, og har solgt konsollen til enormt lav pris (dumpet).

 

Xbox 360 har oppgradert hatt ekte oppgraderinger, både grafikk-kort, og prosessor, er mye kraftige enn forige generasjon.

PS3 har også oppgradert mye, optisk media, intern media, grafikk-kort og prosessor er alt ett hakk større i forhold til forrige generasjon..

 

Sammenligningen din blir nesten som om en vanlig Citroën er neste-generasjons bil, og Dodge Viper er forrige generasjons-bil, dersom Citroënen har MP3-spiller, mens Viperen har CD-spiller. :-/

Alle vet at Viperen med CD-spiller er mye bedre, selv om det er mere populært med Citroën og MP3. :) Pga. prisen, ikke pga. revelosjunerende musikkspiller. hehe

Lenke til kommentar

Powerglove (forøvrig ikke en av Nintendo's kreasjoner) brukte lyd for å pinpointe hvor i rommet hånden var i forhold til høytalerne. Hansken sendte ut lyd og høytalerne, plassert forhåpentligvis korrekt på TVen pinpointet hvor i rommet du var. Problemet var bare at den ikke fungerte (Se AngryVideogame nerd's test av hansken).

 

Virtual Reality skal jeg ikke utale meg om for den har jeg ikke lest så mye om.

 

Wiimoten derimot bruker IR og akselometer (feilstavet?) som merker bevegelse på 3 akser. Sensorbaren over skjermen sender ut IR lys som IR kameraet i kontrollen oppfatter og sender da informasjon tilbake til Wii konsollen (via bluetooth) som forteller hvor du peker. Altså et helt annet system enn hva Powerglow kjører på. Er vistnok denne som brukes i Wiimoten.

 

Så ja, Wiimoten er og blir en ny "next gen" løsning for å bruke feil ordvalg. Den bruker langt fra samme løsning som powergloven og lightgun oppsettet i sin tid.

 

Og så har man, selvfølgelig, en bilsammenligning med i spillet. Kan vi kanskje slutte med det? Om jeg er interesert i biler har jeg en del av forumet jeg går på for å diskutere bil, nå henger jeg ut på spillforumet og da er interessen for bil meget laber.

Lenke til kommentar

Jeg også synes at PS3 og Xbox360 virker utdatert i forhold til Wii.

 

Etter å ha spilt fps/tredjepers spill på Wii (for eksempel RE 4 - verdens beste spill! :) ) så er det gjort! Bruke gamepad blir bestandig en nedtur etter dette.

 

Største nyvinningen til PS3/Xbox360 er vel at de har fått trådløse gamepader? PS3 har jo til og med fjernet rumble? Litt bedre grafikk og lyd - gjelder vel bare PS3?

 

Liker også miljøprofilen til Nintendo når det gjelder Wii.

 

Jeg har både Xbox360 og Wii - hittil har ingen blitt spesielt imponert av xboxen - men alle er uten unntak imponert over Wii - fra unger på 3 år til gamlinger på 80 år :)

Lenke til kommentar

Så det er altså det som ligger bak uttrykket next gen? Ny måte å kontrollere på i ny innpakning? Gimmeabreak.. Hadde nå wiimoten hatt ett grann av presisjon, skulle jeg latt det passere under tvil, men etter å ha hatt denne greia i hus i et par måneder må jeg virkelig spørre; hvor blasert er egentlig folk? Wii selger til folk flest på hypen og intet annet.

 

Et par kommentarer til utsagm som vi hyppig har settom i forumet her om wii og wiimote:

-Mer tilnærmelig og brukervennlig.. Vissvass. Du må igjennom akkurat de samme trøkkene som du har måttet i alle generasjonene av konsoller..

-Selv bestemor kan bruke det.. Makan til pr jippo tull og tøv. Skulle likt å sett ei bestemor med bare ett grann av skjelvede hender ta seg frem i menysystemet.

 

Wiimoten er så unøyaktig i bruk at man nå har lansert ei ekstragreie som man kan koble til bakpå. Det sier vel egentlig sitt.

 

Jeg blir rett og slett kvalm av å se utvikler etter utvikler hoppe på de 'lette penga' dette konseptet innebærer. Spill som krever mindre utviklerressurser enn nett -'kast pingvinen' java spill, lanseres som fullpris spill og folk kjøper ivei fordi det er jo så morsomt og det er jo så innovativt med denne greia man kan veive med..

 

Innovativt meg i ræva. :)

Lenke til kommentar
Wiimoten er så unøyaktig i bruk at man nå har lansert ei ekstragreie som man kan koble til bakpå. Det sier vel egentlig sitt.

 

Wii Motionplus blir lansert i 2009 engang.

 

På den annen side forstår jeg ikke 70% av innleggene i denne tråden og sniker meg forsiktig ut igjen. Her lukter det konsollkrig. SEGA 4 EVAZ. LOLOLol.

Lenke til kommentar

Ikke misforstå, veldig fint med bra grafikk og jeg er veldig glad i min 360. Men "alle" (ihvertfall de som henger her inne) vet at wii ikke har grafikken til sine konkurrenter, og dersom man tror man får 360/ps3 grafikk av wii, så har man jo bommet i utgangspunktet.

 

Poenget mitt er at "de fleste/mange" klager over få spill og særlig wiimoten. At det er en gimmick og at man blir lei etter kort tid. Man leser det til stadighet. Men på meg så virker det som de som uttaler seg om dette er enten wiieiere som har spilt altfor få spill, eller folk som kun har testet wii hos kompiser.

 

For selv om det er altfor få (ja, jeg er skuffet selv over utvalget), så er ikke utvalget SÅÅÅ elendig, og det finnes 10-20 (minimum) meget bra spill ute idag..

 

 

Wii er en jævlig bra maskin, så lenge man tar maskinen for det den er og aksepterer at den har noen mangler..

Lenke til kommentar
For det første er wii sports, red steel og zelda for dårlig grunnlag til å dømme wii. Wii sports er ment som innledning til konsollen, red steel er dårlig.. Zelda er ikke slitsomt..

 

Forsøk f.eks metroid prime 3 eller okami du. Fanboys er vel heller de som skal slakte et produkt de nesten ikke har testet...

Godt eksempel på hvorfor Wii ikke burde regnes som Next Gen.

 

Metroid Prime 3 og Okami. To spill som kan nevnes når man skal anbefale en konsoll. Hva hjelper det at en konsoll har en sjelden type kontroller når spillene som blir laget også kunne blitt laget for Gamecube/Xbox/PS2? Man kan si at grafikk ikke er alt her, det er jeg helt enig med, men hvis noe skal nevnes for Next Generation konsoller, så er jo grafikk et helt klart punkt som må nevnes. Grafikk har alltid vært en av de topp 3 øverste grunnene til at man kjøper et spill, en ny konsoll eller en ny PC.

Å klare å få til en kontroller som Wii har gjort er ikke noe spesielt stort hopp videre, selv synes jeg f.eks. Eye Toy til PS2 har et mye større potensiale om det hadde blitt utviklet og brukt som Nintendo gjorde med sin kontroller til Wii.

 

Se på Xbox 360;

- Halo 3

- GTA IV

- Gears of War

- Elder Scrolls: Oblivion

- Assassin's Creed

- COD 4

- Bioshock

- Mass Effect

 

Spill med et fanastisk grafikk som finnes på en eller flere av PS3, Xbox 360 og PC.

 

Kaller jeg noe next generation så er det konsoller og spill som kan relateres til spillene nevnt ovenfor.

At Wii har solgt mer (som sagt, har flere kamerater som lar Wiien stå å støve mens de enten spiller noen av de spillene nevnt over på PC/Xbox/PS) kommer vel av den nokså gode markedsføringen av Wii, der de prøver å selge seg til casual gamers; familer osv., noe de også har klart bra, men det betyr langt ifra at det er next gen.

 

Forøvrig vil jeg legge til at jeg har prøvd Metroid Prime 3, og det var et veldig bra spill, synd PS3, Xbox360 eller PC ikke har fått rettighetene.

 

Se også på artikkelen om Fanboys, en fanboy er en person som utelukkende av konstruktiv kritikk ikke klarer å se for seg at favorittproduktet sitt har mangler og feil.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...